donderdag 26 januari 2017

Veel gestelde vragen... en mijn persoonlijke antwoorden ;o) (FAQ's)

Een flink deel van mijn tijd als SU demo besteed ik aan.... communicatie!

Oftewel, aan contact hebben, informeren, observeren, het antwoord geven op vragen, maar natuurlijk ook de vriendschappen en gezelligheid, zowel met mijn teamleden en workshopgasten, als met klanten, nieuwe stempelaars, bij spontane ontmoetingen en andere geinteresseerden. Heel belangrijk en ontzettend leuk om te doen, vind ik!

Sommige vragen blijken in die gesprekken geregeld terug te komen dus neem ik aan dat er misschien meer mensen zijn die zich deze dingen af vragen. Daarom leek het me een goed idee om de meest gestelde vragen eens hier op mijn blog te beantwoorden. (Best spannend, want ik ga wel een beetje met de billen bloot!)



V: Volgens mij ben jij dag en nacht bezig met Stampin'Up! Hoe doe je dat allemaal?

A; Nou, dat valt erg mee hoor! Wel is het zo dat ik dit alles zo ontzettend gaaf vind dat het me ontzettend veel energie geeft waardoor ik meer kan dan ik anders misschien zou kunnen. Ik plan alle voorbereidingen tussen mijn andere bezigheden en rustmomenten in. Door omstandigheden ben ik niet in staat een baan buitenshuis te hebben en heb ik beperkte mogelijkheden. Maar juist omdat ik zo blij wordt van wat ik kan en mag doen vind ik er, en MAAK ik er, tijd voor. Ik kan mijn tijd zelf indelen, en gaat het niet, dan doe ik ook niets. Gezin en gezondheid gaan natuurlijk altijd voor. Maar ik plan dingen in en alle kleine beetjes maken bij elkaar toch dat ik het red en dat ik de dingen kan doen waardoor mensen graag blijven komen. Misschien omdat ze zien dat bij mij ook niet alles vanzelf gaat? Ik weet eigenlijk niet waarom, maar ben natuurlijk wel heel erg blij dat het zo is! Dit is natuurlijk ook waar het om gaat: de mensen! Want oh, wat leer je door deze hobby toch een leuke en lieve mensen kennen! Dat is voor mij echt een van de grootste bonussen!



V: Moet je erg commercieel ingesteld zijn om SU demonstratrice te zijn?

A: Oh nee, alsjeblieft niet! Als dat zo was, was ik er niet eens aan begonnen! Ooit zei ik: Ik ben GEEN verkooptype, ik kan alleen maar in mijn oprechte enthousiasme zeggen wat je er mee kunt doen. Willen mensen dan iets kopen is dat prima, willen ze dat niet is het ook prima!
Ik zou dit ook nooit kunnen doen als ik niet 200 procent achter de producten stond. Ja er zijn demo's die commercieel ingesteld zijn, en met succes, en daar is helemaal niets mis mee. Ik heb voor een aantal van deze collega's heel veel respect! Maar ik ben nu eenmaal ik, en doe het op mijn manier. En dat kan gelukkig bij StampinÚp! Mij gaat het om andere dingen...Ik ben groot fan van de stempels, inkten en andere producten, ben mijn eigen grootste klant (haha) en voor mij staan de creativiteit, iets maken met je eigen handen, de lol en de voldoening die dat geeft, en voelen hoe goed het voor je is en dit delen met anderen zonder enige twijfel met stip op de eerste plaats! En ja, natuurlijk vind ik het fijn als mensen bij mij hun spulletjes bestellen, maar aandringen, of aansmeren, nee, daar houd ik niet van! Ik zal eerder aanraden iets (nog) niet te kopen als ik denk dat die persoon er (nog) niets mee zal gaan doen en denk altijd zo veel mogelijk mee in het voordeel van de ander. Gewoon omdat ik alleen dan plezier houd in wat ik doe! (en volgens mij zou ik ook niet anders kunnen....) Het grappige is dat dit blijkbaar gewaardeerd wordt, want mijn teamleden hebben mij bewust uitgekozen als hun teamleider en mijn workshops worden goed bezocht... En dat alles bij elkaar leverde me een prachtige plek op in de top tien van Nederland (tot mijn enorme verbazing overigens!) Het kan dus ook zo!


foto van De Kijkkast, creatieve workshops met de mooiste stempelmaterialen.

V: Hoe kom jij aan je ideeen?

A: Tsja, dat is een vraag die ik niet in een zin kan beantwoorden. Eigenlijk haal ik die overal vandaan, gewoon uit het dagelijks leven! Ik ben in de gelukkige omstandigheid nooit zonder ideeen te zitten. Dat is ook een van de redenen waarom ik dit doe: Het is mijn creatieve uitlaatklep! Ik ben altijd ontzettend nieuwsgierig naar wat er allemaal mogelijk is met producten en wil weten of ik het ook op een andere manier kan gebruiken. Ik zie overal ideeen in. Loop ik bij een serviezenwinkel, kijk ik in een woontijdschrift of een damesblad, zie ik een patroon in een bloes of gordijn.... of een mooie gekleurde zonsondergang... overal liggen de ideeen en inspiratie voor het oprapen.... Verder ben ik ook niet bang dat iets mislukt. Uiteindelijk is het ergste dat je kan gebeuren dat je eens een stukje papier van paar dubbeltjes verknalt.... ;o) Vaker komen uit dat soort 'kliedersessies" nieuwe ideeen, en dat is dan natuurlijk gewoon leuk! Vaak zie ik dan meteen een leuke workshop voor me en werk ik het uit zodat de workshop veelzijdig, inspirerend en leerzaam is! Daar geniet ik enorm van! Zowel het bedenken als het geven van de workshop vind ik heerlijk.  Wat natuurlijk ook belangrijk is, is dat je de producten goed kent. Ik weet wel wat van stempels, inkten, hoe ze gemaakt en samengesteld zijn, en wat de eigenschappen zijn. Productkennis heb je ook echt wel nodig om mensen van goede en eerlijke informatie te voorzien en en ook dat vind ik belangrijk en hoort gewoon bij de service die ik wil bieden.




V: Wat zijn je zwakke punten?

A: Ahum, heb je even? hahaha!
Nou wat mij wel eens in de weg zit is dat ik al snel  teveel voor anderen bezig ben en mezelf vergeet... Daar werk ik aan en ik moet zeggen dat ik inmiddels aardig slaag in het herkennen van mijn eigen grenzen. Met schade en schande geleerd ;o)  Verder heb ik helaas weinig technisch inzicht en ben ik een kluns met computers en dergelijke. Dat is dan ook een reden waarom ik nog geen stempelvideo's heb gemaakt. Ideeen te over, maar hoe doe ik het? Het staat echter wel op mijn wensenlijst en als ik enige hulp heb bij het opstarten gaat het zeker gebeuren! Waarom ik dan wel kan bloggen? Nou, wat ik qua bloggen doe is wel heel simpel en ik roep regelmatig manlief er bij of een van onze pubers... (die me dan natuurlijk stiekem een beetje uitlachen... zo'n domme moeder ook, haha) Een ander puntje is ook mijn neiging tot perfectionisme en te veel hooi op mijn vork nemen... maar zoals met alles.... is het een kwestie van doseren! Ik leer elke dag bij! Wel moeilijk hoor, zeker met leuke dingen! Maar wijsheid komt met de jaren zeggen ze toch? Dan houd ik maar hoop dat het ooit goed komt, haha!

foto van De Kijkkast, creatieve workshops met de mooiste stempelmaterialen.


V: Wat vind je het leukste aan demo zijn?

A: Oh, dat is een makkelijke! Allereerst de geweldige producten, het mooie van stempelen/iets zelf maken, de creatieve uitlaatklep die het me geeft, en natuurlijk is de korting ook erg fijn ;o) Daarbij absoluut ook de mensen die komen stempelen, en mijn superlieve teamleden. Het DELEN van wat je leuk vindt is fantastisch. Het wordt er alleen maar NOG leuker van. En wat mijn team betreft... eigenlijk kan ik ze beter een vriendengroep noemen, want zo gaan wij met elkaar om! Je leert door het demo zijn veel nieuwe mensen kennen maar OOK jezelf!  Je leert er gewoon enorm veel van en doet zo veel nieuwe ervaringen op en komt bijvoorbeeld op plekken waar je anders niet was geweest! Dat zijn dingen die ik van te voren niet had verwacht, maar die je er zomaar bijkrijgt! Verder vind ik het fijn dat ik het op mijn manier, en het met mijn mogelijkheden en onmogelijkheden, kan doen. Iedereen kan Stampin'Up! op zijn of haar eigen manier invullen en tegen mijn teamleden zeg ik ook altijd dat StampinÚp! vooral een FIJNE en BLIJE  aanvulling op je leven moet zijn! Geen gedoe of gepush dus, daar houd ik helemaaaalll niet van!



V: Kun je er echt geld mee verdienen?

A: Jazeker kan dat! Natuurlijk hangt alles af van wat je er zelf mee doet. Steek je veel tijd en energie er in, en op een verstandige en eerlijke manier, zal dit zich ook zichtbaar maken in verdiensten. Doe je een enkele activiteit zo af en toe, zul je een leuk extraatje overhouden waar je bijvoorbeeld je eigen stempelspulletjes mee kunt bekostigen. Doe je niets, gebeurt er natuurlijk ook niets, maar dan heb je altijd nog steeds je eigen korting en allerlei bijkomende voordeeltjes. Zoals nu tijdens de Sale-A-Bration... Koop je nu je Starterkit voor 129 euro mag je voor 175 euro producten uitkiezen en krijg je nu tijdelijk ook nog eens twee stempelsets GRATIS naar keuze. Als je slim bent kies je dan lekker dure sets uit ;o) wat dan een waarde kan hebben tot 129 euro! Geweldige deal toch?  ;o) Laten we eerlijk zijn, als je eenmaal met het stempelvirus besmet bent wil je bijna alles wel hebben... En dat wordt op deze manier allemaal heel bereikbaar. Ik heb in mijn eerste jaar als demo bijvoorbeeld door slechts 1 workshopje per maand te geven alle kleuren inkt, cardstock, lint en een flinke stempelverzameling bij elkaar kunnen krijgen zonder dat het mij veel heeft gekost..... Je krijgt namelijk korting en regelmatig diverse leuke buitenkansjes door je commissie, je spaarpunten etc.
En zoals ik al zei, ik ben geen puur commercieel werkende demo maar een doodgewone enthousiasteling. Dus wat bij mij kan, kan bij jou ook! Ik help mijn teamleden altijd met de te nemen stappen waardoor ze er uit te halen wat voor HEN belangrijk is... Wil je alleen gezelligheid en hobby?... Prima... dat bieden we sowieso, en ik voorzie je van alle informatie om er zoveel mogelijk lol en plezier uit te kunnen halen... Gezelligheid is er volop want we hebben hecht en leuk contact en staan voor elkaar klaar, ook al wonen we door het hele land verspreid. Wil je een beetje ( of wat meer) bereiken, er geld mee verdienen en een eigen team opbouwen? Ook daarbij help ik! Alleen zonder gepush, want iedereen bepaalt zelf wat ze wel en niet wil en ik vind het ontzettend belangrijk dat te respecteren. Je staat er in ieder geval niet alleen voor bij ons!
foto van De Kijkkast, creatieve workshops met de mooiste stempelmaterialen.



V: Hoe kan ik ook al die voordelen hebben en bij jouw team horen?

A: Je kunt via mij een Starterkit bestellen, zoals ik hierboven omschreef, en je daarmee aanmelden. Dan hoor je, als je dat tenminste wilt, automatisch bij mijn/ons team en ben je vanaf dat moment verzekerd van alle steun, support en gezelligheid. Je bepaalt zelf of je veel deelt met het team of liever dingen voor jezelf doet. Ik sta er om bekend veel voor het team en de afzonderlijke teamleden te doen en sta altijd voor je klaar. Dat zie ik ook als mijn verantwoordelijkheid. Geregeld verzin ik iets leuks, een echte of online activiteit, we delen info op een teamfacebookgroep, we hebben een gezellige teamdag of stempeldag, gaan samen naar evenementen, of ik leg in een Facebook Live filmpje iets uit of laat iets zien.... We hebben voor wie dat leuk vindt een kletsgroep over dagelijkse dingen, maar ook kun je altijd prive contact opnemen. Daarbij deel ik heel veel tips en truuks, deel ik productkennis en andere nuttige informatie en help ik je waar ik kan. Altijd!
Nieuwe teamleden zijn altijd welkom. Ik nodig mensen die interesse hebben altijd uit contact op te nemen. Ik heb bewust geen "knop"op mijn blog om je aan te melden omdat ik het belangrijk vind dat we elkaar een beetje kennen en je eerst van goede en eerlijke info te voorzien en je vragen te beantwoorden zodat ik zeker weet dat je echt goed geinformeerd bent. Dan weet ik namelijk dat je er het meeste plezier aan gaat beleven! Ik vind dat veel belangrijker dan alleen maar zo veel mogelijk mensen in mijn team te verzamelen.
Daarbij is het veel persoonlijker, en daar hecht ik nu eenmaal waarde aan. Kwaliteit gaat hier altijd boven kwantiteit en mensen gaan boven gewin. Zo blijft het voor iedereen het leukst en voel je je veilig, blij, op je gemak, gewaardeerd en thuis! En daar gaat het om! Een goed begin is hopelijk de start van een geweldige tijd! Ik gun iedereen het plezier dat ik zelf ervaar!



Dat waren de voornaamste vragen en mijn antwoorden! Heb je nog een andere vraag of was er iets in mijn verhaal niet duidelijk? Ik hoor het heel graag van je. Wil je iets anders kwijt, vertellen of ventileren over het bovenstaande? Een reactie onder deze blogpost of een persoonlijk berichtje via mail of anderszins worden altijd erg op prijs gesteld! Dankjewel voor het lezen en voor je belangstelling en wie weet tot ziens!

Tot snel!
Annette

Image result for purpose



Image result for So Very Much Sale a Bration

Van 4 januari t/m 31 maart: Sale-A-Bration! Dat betekent feest en gratis producten!
In deze periode betaal je bij de Kijkkast bij een bestelling vanaf 60 euro geen verzendkosten!

Enthousiast over alle nieuwe producten en kan of wil je niet kiezen?
 Neem dan deel aan de  Kijkkast-Paper&RibbonShare

Is jouw verlanglijst groter dan 129 euro? Kies dan voor het startpakket: Voor 175 euro aan producten uitkiezen, een gratis basiskit twv 60 euro, een persoonlijk welkomstkado, twee extra gratis stempelsets,  een stempeltijdschrift vol tips en nog veel meer extra's! En dit alles voor slechts 129 euro! 

en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***

*Eerstvolgende (mee-)besteldag: 
Maandag 30 januari om 19.00 uur
Maandag 6 februari om 19.00 uur

11 opmerkingen :

  1. Lieve Annette, ik ken jou als een van de meest integere en meest inspirerende personen die er zijn. Jij doet zoveel goeds en je enthousiasme is aanstekelijk. Ik ben blij met jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een eerlijke, heerlijke tekst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja en juist omdat jij jij bent kom ik bij jou! Nergens anders zulke leuke en originele workshops en het is altijd supergezellig. En je weet waar je het over hebt, heel fijn is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geschreven annette,precies zoals het is,you get what you see.Knuffel yolande

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, en heel waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi geschreven Annette! Je doet dit met je hart en dat voel je gewoon bij jou! Ik ben blij dat ik je ken en dat ik van jou het plezier in het stempelen heb geleerd. Je bent een unieke demo, en daar ben ik blij om.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oprecht, eerlijk, intens creatief, vernieuwend, lief, respectvol, warm, actief, betrokken, punctueel, uniek, mooi, belangstellend, gul, meedenkend... dat zijn allemaal mooie eigenschappen die bij jou horen. Ik zou graag in je team zitten Annette. Helaas kan dat nog niet, maar wie weet ooit! Dank voor je mooie oprechte tekst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blijf zoals je bent Annette, wat heb ik al veel van jou geleerd! Je weet echt waar je het over hebt en dat is heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Annette, ik ken je al zo'n vijftien jaar en heb bij jou de eerste lessen gekregen over stempelen en beinkten. Helaas konden de workshops daar niet meer doorgaan en heb ik je uit het oog verloren.Maar al die tijd zocht ik naar workshops, zoals ik bij jou had geleerd en miste het geleerde over stempelen. Wat ben ik blij dat ik je weer tegengekomen ben op een workshop en warme gevoelens kreeg over de manier hoe je me hielp. Hoef niet meer te zeggen hoe ik me voel bij jouw workshops.Ik hoop er nog heel lang gebruik van te kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Best demo ever!!! ;o) Dank voor alles dat je doet! Jouw enthousiasme is aanstekelijk en je helpt en adviseert geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je bent een demo met hart! Het is heerlijk dat jij zo creatief bent en totaal niet pusherig of vervelend. Ik kom altijd met een hoofd vol ideeen thuis als ik bij jou ben geweest! Je geeft tijdens de workshops zoveel nuttige, extra tips!Daarbij ben je gewoon een warme persoon en heel gul. Bedankt! Ik blijf graag bij je komen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!