dinsdag 13 september 2016

Yo! Een heel cool kerstkaartje met Merry Mice! D-INKT!-sdag#27

Soms is het ontstaan van een kaartje een beetje raar, en ik weet eigenlijk niet of het wel verstandig is om het te vertellen....

Nou vooruit, ik doe het gewoon. ;o)



Het begon allemaal met deze superschattige stempelset uit de nieuwe Najaarscatalogus. Merry Mice! Schattige, grappige kerstmuisjes! Die wilde ik dus meteen hebben, ze zijn gewoon TE leuk, heerlijk om in te kleuren, heerlijk voor niet te "zware"kerstkaartjes.


.

Toen het de afgelopen dagen zo warm was had ik zin om te gaan zitten kleuren. Dat deed ik dus met mijn Aqua Painters en diverse kleurtjes inkt. Ik pakte gewoon lukraak wat kleurtjes inkt en ging aan de slag. Lekker diverse muisjes kleuren. Ik was heerlijk, zonder doel,  bezig!

Ik besloot lekker veel Cherry Cobbler te gebruiken, want dat is altijd leuk op een kerstkaartje. Gaandeweg bedacht ik dat het wel een hippe muis kon worden en besloot ik er een fel kleurtje bij te nemen. Dit werd Peekaboo Peach.... Die lag toevallig bij de hand....

Nu vind ik toch dat je de kleuren van Stampin'Up! onderling altijd heel makkelijk kunt combineren, maar deze twee vond ik bij nader inzien toch niet zo geslaagd. Eerlijk gezegd, vond ik het maar niks!

Omdat ik toch niet serieus bezig was besloot ik te kijken wat er ging gebeuren als ik wat frisblauw zou toevoegen. Ik kleurde dus de broek en het boek met twee kleurtjes blauw, namelijk Pacific Point en Island Indigo. Dit heb ik in laagjes over elkaar heel gebruikt.

Toen vond ik de muis al veel leuker geworden. Ik vond het net een jong gozertje met die felle kleurtjes.. en tsja, toen sloeg mijn fantasie weer eens op hol...

Ik besloot een hippe, kleurrijke achtergrond te maken, voor het "gozertje", met graffiti en de kleuren en het ruige van streetart als inspiratie in mijn achterhoofd.. Ik heb me dus met de al eerder gebruikte "moeilijke" kleurencombinatie lekker uitgeleefd op de ondergrond. Laagje over laagje opgebouwd. De nieuwe supergave stempels:Merry Medley en Ghoulish Grunge zie je als je goed kijkt er in terug.

Het leuke is dat de kleuren nu hartstikke goed met elkaar kloppen!

Het zwart en het wit laat de kleuren nog eens extra knallen.

De "Merry Christmouse"tekst zit bij de set van de muizenstempels, en het woord YO! maakte ik van het woord YOU uit de Hello You Thinlits Dies. Ik heb gewoon de U er netjes afgeknipt! Het uitroepteken maakte ik zelf met de schaar en een rondjespons.

En toen vond ik het ook nog leuk om de kaart en het paneel leuke scheve vormen te geven. Dat draagt echt bij tot het totaalplaatje! Lekker anders, lekker hip.

Kortom, ik heb me weer kostelijk vermaakt met het maken van deze kaart...;o)) Gewoon ontstaan uit gedachteloos gepruts ;o)



Moraal van het verhaal... Een beetje prutsen is goed voor je inspiratie! Probeer het ook eens! Het is echt ontzettend "cool" om te doen! (zeker als je zulke leuke stempels hebt!)

Wat heb ik gebruikt: 
Stempels: Merry Medley, Ghoulish Grunge, Merry Mice, Timeless Textures,Perpetual Birthday Calendar
Inkt: Basic Black, Cherry Cobbler, Peekaboo Peach, Pacific Point, Island Indigo
Papier: Cardstock: Whisper White, Basic Black
Dies: Hello You Thinlits Dies
Embellishments: Enamel Shapes, Regals
Tools: Big Shot, Stampin'Sponges, Aqua Painter, Paper Snips
En verder: Multi Purpose Liquid Glue

Tot snel!
Annette
De nieuwe herfst-/wintercatalogus is uitgekomen!


  
 Klik HIER om je eigen papieren exemplaar aan te vragen! 

*Eerstvolgende (mee-)besteldagen: 

Maandag 19 september 19.00 uur 
Maandag 26 september 19.00 uur


Win-Een-Workshop voor twee personen! Je leest {Hier} hoe!


5 opmerkingen :

  1. Fantastisch! Hoe bedenk je het en wat een GEWELDIGE achtergrondtechniek! De kleuren zijn geweldig zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer echt een kaartje van jou, top. En die achtergrond, kleurtjes. En toch voor kerst, geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat geweldig, de kkeuren, sfeer, hoe he de achtergrond gemaakt hebt. SUPER.

    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!