maandag 9 september 2024

Kaartenset met Blueberry Bunches - Stempel Schatten Bloghop - One Sheet Wonder


Hallo en welkom bij deze Bloghop van de Bloghopgroep Stempel Schatten! Deze groep gaat de verborgen/vergeten schatten uit de catalogi ontdekken en in het zonnetje zetten! Er zijn namelijk af en toe sets die je maar heel weinig voorbij ziet komen terwijl het toch echte pareltjes zijn!

Een goede reden om daar met deze groep iets aan te doen!


Vandaag heb ik niet EEN kaart, maar een hele SET voor jullie! 


Het thema van de Stempel Schatten is deze maand namelijk One Sheet Wonder!


Dit betekent dat je EEN vel papier neemt, vaak bedrukt papier, en dat je daar door slim versnijden, dan een hele stapel kaarten mee maakt! 


En in dit geval is het de bedoeling dat je dat papier dan ook nog zelf maakt; oftewel: Maak je eigen Designpapier! Yes, lekker veel stempelen dus!


Mijn Stempel Schat is deze keer de set Blueberry Bunches! Zo mooi is deze! Ik ben echt heel enthousiast over deze set! Het design is gewoon prachtig, en het thema is natuurlijk altijd bruikbaar. 


En eigenlijk zijn dit dus blauwe bessen, maar ik vond het leuk om te laten zien dat je met deze set ook uitstekend andere seizoenen dan de zomer kunt verbeelden! 


Er zijn immers ook in de herfst prachtige bessen, en die geven dan kleur in de tuin, en worden dan bijv. ook vaak in boeketten gebruikt!


Ik maakte mijn Designpapier door eerst een heel vel A4 Basic Beige cardstock vol te stempelen met de twee afbeeldingen uit de Blueberry Bunches set! Daarna gaf ik de afbeeldingen kleur door met Blending Brushes wat inkt aan te brengen in Crushed Curry en Old Olive, met wat details in Cajun Craze. 
Met Watercolor Pencils bracht ik hier en daar nog wat accentjes aan. 
In principe was ik nu klaar maar ik besloot het nog net iets meer structuur en "bite" te geven, want dat past zo mooi bij de rustieke herfstsfeer.

Eerst stempelde ik er met Basic Beige heel subtiel wat streepjesstructuur doorheen, en daarna spetterde ik er nog wat Cajun Craze inkt over heen mbv een Water Painter. Net wat stoerder en pittiger zo.

Nu was ie klaar om verder te verwerken!




Ik had nog een mooi snijdschema van een kaartenset uit 2020, die mij erg goed beviel, dus deze hergebruikte ik vandaag om mijn gestempelde vel in delen te snijden.


Ik beinkte alle randjes, matte de stukken op Basic Beige Cardstock en verwerkte ze op basiskaarten in de kleur Cajun Craze, de ultieme warme herfstkleur die ik ook als accentkleur in de bessen had gebruikt!


Elke kaart werd een beetje anders!


De teksten ponste ik uit met de Modern Ovaal Pons. 


En op elke kaart kwam een losse bessenafbeelding, die ik had uitgeknipt. Het inkleuren ervan deed ik op bijna dezelfde wijze als bij de achtergrond. Nu verving ik alleen de Watercolor Pencils voor Stampin'Blends om accentjes te maken, om deze afbeeldingen net iets meer  van de achtergrond te laten uitkomen.



Hierbij alle kaarten nog even apart. Zelfde idee, andere indeling. Een echte set!

Op elke kaart komt het Basic Beige lint terug, en prachtige Metallic Sequins maken het af!


Het is leuk om af en toe out of the box te gaan met stempelsets. Zo deed ik dat ook vandaag, eigenlijk vooral door de kleurkeuze. Deze set krijgt zo weer een nieuw leven, EN je gebruikt je mooie stempels op meer manieren, wat niet alleen duurzaam is, maar ook leuk, en afwisselend. En zo hoop ik dat jullie ook weer eens geinspireerd zijn om naar de Stempel Schatten op zoek te gaan en er eens met andere ogen naar te kijken.

Misschien wel naar deze set Blueberry Bunches! Voor mij is dit een echte parel! Ik heb weer erg genoten van het maken! Zelf je DSP stempelen is zo leuk!

Dit was dan weer mijn bijdrage voor deze keer, ik hoop dat je het leuk vond! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast!

Vergeet niet om de bijdragen van de andere designers van team Stempel Schatten te bekijken ;o) Wij voorzien je samen graag van leuke ideetjes en nieuwe inspiratie! Alle links vind je hier onder!
De lijst met gebruikte producten heb ik ook toegevoegd. Alle producten zijn natuurlijk weer te bestellen bij de Kijkkast!
Veel plezier bij je vervolg van de hop, en heel graag tot snel! XXX Annette💚

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Blueberry Bunches, Textured Timber
Papier: Cardstock: Basic Beige, Cajun Craze
Inkt: Early Espresso,Old Olive, Crushed Curry, Wild Wheat, Cajun Craze, Basic Beige
Pons: Modern Ovaal Pons
Stampin'Blends: Old Olive, Wild Wheat, Cajun Craze
Watercolor Pencils
Embellishments: Lint met Boord Basic Beige,  Zelfklevende Pailletten in neutrale kleuren. 
Tools; Blending Brushes, Water Painters




Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 9 september 19.00 uur
Maandag 16 september 19.00 uur



Dat kan 7 dagen per week, 24 uur per dag!


Zo veel MOOIS!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
Je vindt ze >>HIER<<


Voel je welkom bij de Kijkkast VIP Lounge!
Extra voorbeelden, Kijkkast Lives, Online open huis, extra tips, gratis workshops!
Lees HIER hoe ook jij Kijkkast VIP kunt worden!


💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
Krijg vervolgens minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge! en meer!
Lees HIER alle info!


Altijd leuke koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Catalogus aanvragen:


Wil jij de NIEUWE JAARCATALOGUS en/of de nieuwe najaarsmini-catalogus ontvangen?
Vraag deze nu bij mij aan via een >>email<<! Opsturen of afhalen is mogelijk!
Meer info is te vinden op de Catalogus Info


9 opmerkingen :

  1. Waw, prachtig gedaan, beetje vintage, superleuk hoe je alles ingekleurd hebt en die streepjesstempel is er heel tof bij. Leuke variatie aan kaarten ook !
    Toppie!
    groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Annemiek van Zeist9 september 2024 om 23:33

    Echt schitterend Annette! Jouw kaarten zijn altijd speciaal en inspirerend. Daar kan niemand aan tippen, echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben dol op de herfst en jouw kaarten zijn prachtig met deze kleurcombinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Briljant om de bosbossen om te dopen tot herfstbessen.. zo mooi! Prachtige set kaarten heb je zo bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook hier weer een dikke WAUW! Wat een goed idee om heel andere kleuren te gebruiken! Ik vind dit een heel mooie 'warme' kleurencombinatie en ik vind je kaarten echt práchtig! Ook een heel leuk snijschema trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk die kleurencombinatie. Het weer vraagt gewoon weer om herfstkleuren! Ik ga jouw snijschema trouwens ook opslaan. Ik ben dol op One Sheet Wonders, maar kan wel wat variatie in snijschema's gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kaarten en een mooie kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige serie kaarten en een geweldige kleurcombinatie; Heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!