maandag 4 april 2022

Paaskaart met grapje ;o) - Melige Maandag/Silly Monday

Soms he.... soms snap ik dat brein van mij gewoon niet. πŸ˜‰

Soms slaat het gewoon op hol, en als je dat dan combineert met een fantastische stempelhobby, dan komt er af en toe ineens weer iets geks uit rollen!

En dat gebeurde dus ook vandaag... met dit resultaat:

Een paaskaart, maar wel een beetje een jolige....


Maar het is niet mijn schuld hoor! 😊

Het komt allemaal door de Challenge die ik tegenkwam...

Het was deze superleuke challenge van Fusion Card Challenges!

Bij deze Challenges kun je je laten inspireren door de schets, of door de foto, of door allebei!
En dat laatste, allebei, daar koos ik dus voor!


Laten we de inspiratiefoto eerst maar eens nader bestuderen..... Ik zie stoffen paashaasjes, gemaakt van ruitjes, streepjes en effen blauwe stofjes. Verder is er veel wit en wat naturel te zien op de foto.

Nou, en toen sloeg mijn inspiratie dus op hol, en dat stopte niet voordat ik dit er mee gemaakt had!


Deze olijke oudere jongere is precies wat ik zocht! En hij heeft een lollige dag, want hij speelt paashaas vandaag!

Dit leuke heertje komt uit de set Senior Years! Dit is een set uit de jaarcatalogus, en ideaal voor leuke, vrolijke kaartjes. Niet alleen voor pensioen of ouderdom, maar ook voor bijvoorbeeld leuke grapjes. 

Zo maakte ik bijvoorbeeld ook al eens deze HIPPE OMA KAART. maar ik vind hem ook geestig om de draak te steken met iemand die dertig wordt, iemand die klaagt over een eerste grijze haar of rimpel, of iemand die oma/opa wordt!

Het is een superleuke set om in je collectie te hebben, maar de set is wel uitlopend, dus nog maar heel kort te bestellen. Aangezien hij FLINK is afgeprijsd zal het best snel gaan! Nou, ik zou het wel weten....😊 Maar denk er aan: Op is op!


Ik vond het leuk om zoveel mogelijk elementen van de inspiratiefoto te verwerken in onze paas-opa.

 Dus de ruitjesbroek kleurde ik in met Stampin'Blends, het vestje werd effen blauw, en het overhemd voorzag ik van streepjes, ook met een Stampin Blends stift. Door zowel de lichte als de donkere Night of Navy uit het setje Stampin'Blends te gebruiken krijg je leuke kleurverschilletjes.
Het naturel komt terug in de riem en schoenen.
De huidskleur maakte ik met de nieuwe natuurtinten van de Stampin'Blends waarmee je werkelijk ALLE huidskleuren kunt maken!

Maar ja, nu die paashaas-oren nog!??


Deze maakte ik met de grote bloem uit de set Pluk de Dag (uitlopend), die ik uitponste met de Daisy Pons (uitlopend). Daarna knipte ik twee blaadjes los met een stuk van het bloemhartje. Nog even inkleuren met Stampin'Blends en ze waren klaar voor opa's verkleedpartijtje!


In de  Lay-out van de kaart is de schets duidelijk te herkennen. Ook laat ik daar alle kleuren weer terugkomen.

Aan de rechterkant gebruikte ik een strookje van het In Color 2020-2022 6 x 6 inch designpapier (uitlopend) en een strookje Soft Suede cardstock.


 Achter het paas-opaatje kwam de halve cirkel terug, die ik voorzag van gezellige dotjes. Hiervoor gebruikte ik de Checks & Dots Embossingfolders! (ook uitlopend!)

De tekst koos ik wel uit een echte paas stempelset,  namelijk de set Easter Friends, die in de huidige Mini Catalogus staat.

Wat embellishments onderaan zijn een speelse verwijzing naar de ruitjes in de broek en meteen een leuk blauw kleuraccentje. Ook deze Square Gems zijn (uitlopend).

Zo zie je maar dat er in de uitlooplijsten nog volop leuke dingen staan, veelal ook nog eens voor heel lieve prijsjes!


Ik denk dat mijn kaart wel aansluit bij deze themachallenge#585 van Paper Players: Laughter is the best Medicine, oftewel: Lachen is het beste medicijn!


Zo, het is gelukt! Dat was nog eens een lollige challenge! Ik hoop dat deze kaart wat mondhoeken omhoog doet krullen! 

Alvast een vrolijk, vreedzaam, gelukkig pasen!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Senior Years 
(uitlopend), Easter Friends, Pluk de Dag(uitlopend)
Papier: Cardstock: Basic White, Crumb Cake, Soft Suede, Thick Basic White
             DSP: 2020-2022 In Color DSP(uitlopend)
Inkt:Memento Black, Night of Navy
Dies: Layering Circles Dies
Pons: Daisy(uitlopend)
Embossingfolders: Checks & Dots Embossingfolders (uitlopend)
Stampin'Blends: Night of Navy, Soft Suede, Smoky Slate, Natural Tones 1000 en 900
Embellishments:2020-2022 In Color Square Gems(uitlopend)
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Paper Snips

Tot snel!
Annette

Eerstvolgende (MEE)besteldagen

Maandag 11 april om 19.00 uur
Maandag 18 april om 19.00 uur


De Kijkkast-APRIL-actie: Gebruik de actuele hostcode Y7AUZ3MA
en ontvang bij een bestelling vanaf 90 euro
nu gratis een ingham 3d Embossingfolder t.w.v. 9 euro!

TIP: Bestel je voor 200 euro of meer mag je voor 10 procent van je bestelbedrag 



πŸ’“De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!πŸ’“
Kies voor 175 euro producten uit en betaal slechts 129 euro
Laat dit vervolgens gratis (zonder verzendkosten!) naar je huis versturen.
Je krijgt hierbij ook nog gratis catalogi ed meegestuurd!
en bestel -als je dat wilt- voortaan je eigen stempelmaterialen met altijd minstens 20 procent korting!
Lijkt dit jou ook een topidee? Neem snel contact met mij op! Dan help ik je verder!



Catalogus aanvragen:

Wil jij de dikke Jaarcatalogus en/of Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!


Kijkkast Thuisworkshops!
Binnenkort te boeken, de nieuwe Happy at Home Workshopbox!!
Meld je snel aan!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox! <<



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***



7 opmerkingen :

  1. Such a fun image! Cute card! Glad you joined us at Fusion!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. This is so clever and fun! Thanks so much for playing along with us at Fusion!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a fun card! How clever to use the daisy to create bunny ears! Your coloring is perfect. Thank you for playing in my challenge at The Paper Players this week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OH - this is so cute and clever! Thanks for playing over at Fusion.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Ha! Love this guy all decked out in blue and wearing bunny ears! A cute card for Easter! Thanks for joining us to play at The Paper Players!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Such a cute card, Annette! I like how the square gems mimic the pattern on the man's pants. Thanks for playing along with the Paper Players!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a FUN card, Annette! Love those bunny ears and the checkered pants just complete his "look". Love it! Thanks so much for joining us this week over at The Paper Players!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!