woensdag 27 april 2022

Stoere kaart met een retro tintje - Bloghop Stempel Schatten - Schets

 

Hallo en welkom bij deze Bloghop van de Bloghopgroep Stempel Schatten! Deze groep gaat de verborgen/vergeten schatten uit de catalogi ontdekken en in het zonnetje zetten! Er zijn namelijk af en toe sets die je maar heel weinig voorbij ziet komen terwijl het toch echte pareltjes zijn!


Een goede reden om daar met deze groep iets aan te doen!


Voor deze gelegenheid maakte ik een lekker stoer kaartje met een vleugje retro! We werken deze keer namelijk volgens een schets!
De schets nodigt meteen uit om lekker in laagjes te gaan werken, en dat ben ik dan ook lekker gaan doen!


Ik heb deze keer twee Stempel Schatten gebruikt, die beiden in de Mini Catalogus staan/ Wist je dat deze nog net ruim een maandje geldig zal zijn?

Beide producten zijn zo leuk, maar kom je eigenlijk maar weinig tegen! Vandaar dat ik ze vandaag graag nog even onder de aandacht wil brengen! 


De eerste van de twee Stempel Schatten is deze superleuke stempelset, met de naam For the Record!

Langspeelplaten zijn heerlijk retro, en retro is weer helemaal hip! En dat geldt ook voor elpee's! Er is zelfs weer een nieuwe platenzaak bij ons in de stad gekomen. Oude tijden herleven! 

Het leuke van deze stempelset vind ik de vormgeving, lekker strak maar ook speels, en de leuke teksten, met leuke woordspelingen, die je voor veel gelegenheden kunt gebruiken!


De zin "for the record" kun je voor elk ander zinnetje zetten uit de tekst. Vrij vertaald kun je het omschrijven als "Dat je het even weet" of "Ik wil even vaststellen dat.." !
Het is een gebruikelijke engelse uitdrukking, maar de grap is dat woord record ook langspeelplaat betekent. 

Eigenlijk kun je deze set voor iedereen gebruiken! Maar ik vind het zeker ook een leuke mannenset of een kaart voor al dan niet oudere jongeren ;o)  En met dat idee in het achterhoofd ben ik deze kaart gaan maken!


Ik wilde in lekkere retrokleuren en printjes gaan combineren!


Zo kwam ik bij mijn tweede Stempel Schat, het Hey Sports Fan Designpapier! Je hoeft beslist niet perse in het sportthema te werken, want er zitten volop leuke neutrale motieven in. Door de combinatie van de printjes, de kleurtjes en de retrolook, was het precies wat ik zocht! 

Voor mijn kaart gebruikte ik maar liefst vijf verschillende printjes uit de set!


De For the Record stempelset past qua stijl echt hartstikke leuk bij het papier! Ik gebruikte de grote streepjesstempel om hier en daar mooie accentjes aan te brengen op het paneel!


Door de grote keuze in printjes kon ik makkelijk alle onderdelen van de schets omzetten in designpapier!


Om helemaal in stijl te blijven maakte ik de kaart af met bijpassende embellishments: Het FAn Baker's Twine, en de Resin Start Embellishments.


Het grote label onder de teksten maakte ik met de Sports Events Dies. Ik scheurde het kleine zijstukje er op het scheurlijntje af... Net echt!

Ook deze stansen komen, net als het DSP, het Twine, en de sterretjes uit het Hey Sports Fan collectiepakket!


Doordat alle kleuren en printjes mooi bij elkaar passen, wordt het ondanks de vele onderdelen, toch een echt geheel, en krijg je een kaart vol leuke details.


Door het gemeenschappelijke retrogevoel past de stempelset wonderlijk goed bij het designpapier!
Lekker mixen en je eigen combinaties maken, met mooie materialen, is zo gaaf om te doen!

Dit was dan weer mijn bijdrage voor deze keer, ik hoop dat je het leuk vond! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast!
Vergeet niet om de bijdragen van de andere designers van team Stempel Schatten te bekijken ;o) Wij voorzien je samen graag van leuke ideetjes en nieuwe inspiratie! Alle links vind je hier onder!

De lijst met gebruikte producten heb ik ook toegevoegd. Alle producten zijn natuurlijk weer te bestellen bij de Kijkkast!

Veel plezier bij je vervolg van de hop, en heel graag tot snel! XXX Annette💚


Wat heb ik gebruikt:
Stempels: For the Record
Papier: Cardstock: Very Vanilla, Poppy Parade, Evening Evergreen, Thick Very Vanilla
             DSP: Hey Sports Fan DSP
Inkt: Bumblebee(uitlopend), Night of Navy, Poppy Parade, Evening Evergreen
Dies: Layering Circles Dies,Sport Event Dies
Embellishments:Resin Stars Embellishments. Fan Baker's Twine
Stampin'Blends:Poppy Parade
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine



Eerstvolgende (MEE)besteldagen

Maandag 25 april om 19.00 uur
Maandag 2 mei om 19.00 uur
Dinsdag 3 mei om 19.00 uur (eerste bestelling nieuwe jaarcatalogus!)




De Kijkkast-APRIL-actie: Gebruik de actuele hostcode Y7AUZ3MA
en ontvang bij een bestelling vanaf 90 euro
nu gratis een ingham 3d Embossingfolder t.w.v. 9 euro!

TIP: Bestel je voor 200 euro of meer mag je voor 10 procent van je bestelbedrag 



💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro producten uit en betaal slechts 129 euro
Laat dit vervolgens gratis (zonder verzendkosten!) naar je huis versturen.
Je krijgt hierbij ook nog gratis catalogi ed meegestuurd!
en bestel -als je dat wilt- voortaan je eigen stempelmaterialen met altijd minstens 20 procent korting!
Lijkt dit jou ook een topidee? Neem snel contact met mij op! Dan help ik je verder!



Catalogus aanvragen:

Wil jij de dikke Jaarcatalogus en/of Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!


Kijkkast Thuisworkshops!
Binnenkort te boeken, de nieuwe Happy at Home Workshopbox!!
Meld je snel aan!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox! <<



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***

3 opmerkingen :

  1. Wat een heerlijk sportieve kaart! Die tickets zijn zo gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijke vrolijke kaart met al die kleurtjes. Leuke uitwerking van de sketch. Creatieve groet Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marianne van Ammers28 april 2022 om 17:19

    Wat een goed bedachte combinatie van stempels en papier zeg! Echt een ontzettend leuke, mooie kaart!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!