vrijdag 17 februari 2017

Soms zijn deze kaarten ook nodig...

Ook, of misschien wel JUIST, bij verdrietige periodes in het leven doet een kaartje veel goed. 


Natuurlijk zijn dit niet de "leukste" kaarten om te maken, maar wel de exemplaren waar je het meest je gevoel in kunt leggen. Daarom maak ik ze toch graag. 

Ik probeer in kaarten uit medeleven namelijk altijd iets persoonlijks te verwerken, iets dat bij de persoon past.

Zo wilde ik in dit geval een zachte, vrouwelijke kaart maken. Geen zwart en grijs dus, maar wel zachte, gedekte kleuren, en een serene, rustige sfeer.


Een mooie bloem met tekst is dan een mooie keus. Ik heb de gebruikte kleuren terug laten komen in de strook aan de rechterkant. Dat is een strookje Shimmery White cardstock, waaraan ik met de Aqua Painters en een paar kleuren inkt kleur heb gegeven..

Hier overheen heb ik heel licht een stipjesstructuur gestempeld, met een stempel uit de Timeless Textures Set. Hieronder is dat beter te zien.


Ik koos deze bloemenstempel vanwege de mooie losjes getekende stijl.

De bloemen zijn in vier stappen gestempeld. Eerst de lijntjes en daarna de kleur in de bloemen, de kleuren in de bladeren en wat accentjes.. Dit zijn allemaal losse stempels, en doordat het een Photopolymer set is gaat dat heel makkelijk. De stempelset heet Gift of Love en dit is een hostessset uit de jaarcatalogus.

( Een hostess-set is een stempelset met een speciale lagere prijs, die alleen van Stampin'-Rewards besteld kan worden)

Ik miste nog een klein detail en daarom heb ik tweemaal het Metallic Thread Silver om de rechterzijde van de kaart gewikkeld, over de geaquarelleerde strook. Je ziet het bijna niet maar het geeft net even een klein glansaccentje.

De prachtige tekst komt tenslotte uit de Nederlandstalige stempelset Recht Uit Het Hart. Soms zeg je meer door een gebaar dan door woorden. Een handgemaakte kaart wordt dan ook meestal enorm gewaardeerd!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Gift Of Love, Recht Uit het Hart, Timeless Textures
Paper: Shimmery White, Perfect Plum, Elegant Eggplant
Inkt: Old Olive, Sweet Sugarplum, Perfect Plum, Elegant Eggplant
Embellishments: Metallic Thread Silver
Tools: AquaPainters, Stamp-A-Ma-Jig
En verder: Snail Adhesive, Tear & Tape Adhesive

Tot snel!
Annette



Image result for So Very Much Sale a Bration




Van 4 januari t/m 31 maart: Sale-A-Bration! Dat betekent feest en gratis producten!
In deze periode betaal je bij de Kijkkast bij een bestelling vanaf 60 euro geen verzendkosten!

*Eerstvolgende (mee-)besteldag: 
Maandag 20 februari om 19.00 uur
Maandag 27 februari om 19.00 uur

Enthousiast over alle nieuwe producten en kan of wil je niet kiezen?
 Neem dan deel aan de  Kijkkast-Paper&RibbonShare
  
Is jouw verlanglijst groter dan 129 euro? Kies dan voor het startpakket: Voor 175 euro aan producten uitkiezen, een gratis basiskit twv 60 euro, een persoonlijk welkomstkado, twee extra gratis stempelsets,  een stempeltijdschrift vol tips en nog veel meer extra's! En dit alles voor slechts 129 euro! 

Ben je ook zo toe aan nieuwe stempelinspiratie?
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)

en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!