dinsdag 21 februari 2017

Jonge kaart voor een 60-jarige! D-INKT!-sdag#40

Vorige week werd onze zwager 60 jaar jong. Men zegt dat 60 het nieuwe 40 is, dus moest er een lekker jong kaartje komen! Hello 60!

Ik ben dus lekker los gegaan met inkt! ;o)



Ik vond het leuk met frisse maar toch stoere kleuren te werken, en wilde een originele, vlotte tekst. Daarom dus heb ik een combinatie gemaakt  met de Numbers of Yearscijfers, samen met het Hello uit de stempelset Vertical Garden. Ik vond het leuk in de letters en cijfers de kleuren van de achtergrond terug te laten komen. Zoals je ziet zit er bij het woord Hello ook een gave schaduwstempel zodat je letters een 3-D effect krijgen. Je stempelt dit dus in twe stappen. Om mooi te combineren met de achtergrond heb ik de stempel eerst licht afgestempeld voor ik hem afdrukte (off-stamping)


Voor de achtergrond combineerde ik een techniek waardoor je de grillige vormen krijgt, met heldere kleuren en een gave colorblocking belijning. De rechte lijnen in combinatie met de grillige vormen maken het een spannende en stoere achtergrond. Deze techniek was ook bij de techniekenworkshops waarbij we deze techniek deden elke keer een geweldig succes!

Het leuke van technieken waarbij je water gebruikt is, dat je nooit twee keer hetzelfde resultaat krijgt.

Het is zo leuk om grote cijfers op je kaart te verwerken! Het feit dat de stempels zo gemaakt zijn dat je cijfers een beetje watercolorachtig lijken staat eigenlijk overal mooi bij!


De cijfers gaf ik een basis door een cirkel te stansen uit Tempting Turquoise Cardstock met de Stitched Shapes Framelits. 

Deze cirkelvorm komt terug in de rondjes die ik simpel uitponste met een 0,5 inch cirkelpons uit een stukje Foil Sheet Silver

Zo, mijn missie om een-vooral-niet-oubollig-kaartje te maken is, denk ik, wel gelukt ;o) 

Dit was trouwens ongemerkt alweer mijn veertigste D-INKT!-sdagkaart! Ik blijf er van genieten, het ontdekken van alle mogelijkheden die je hebt met stempels en inkt!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Vertical Garden, Number of Years
Papier: Cardstock: Night of Navy, Tempting Turquoise, Shimmery White
             Foil Sheets Silver
Inkt: Tempting Turquoise, Night of Navy, Always Artichoke, Crumb Cake
Dies: Large Number Framelits, Stitched Shapes Framelits
Pons: 1/2 inch Circle, Triple Banner
Tools: Stampin'Spritzers, Stampin'Sponges
En verder: Multi Purpose Liquid Glue, Snail Adhesive, Stampin'Dimensionals

Tot snel!
Annette



Image result for So Very Much Sale a Bration





Van 4 januari t/m 31 maart: Sale-A-Bration! Dat betekent feest en gratis producten!
In deze periode betaal je bij de Kijkkast bij een bestelling vanaf 60 euro geen verzendkosten!

*Eerstvolgende (mee-)besteldag: 
Maandag 27 februari om 19.00 uur
Maandag 6 maart om 19.00 uur

Enthousiast over alle nieuwe producten en kan of wil je niet kiezen?
 Neem dan deel aan de  Kijkkast-Paper&RibbonShare
  
Is jouw verlanglijst groter dan 129 euro? Kies dan voor het startpakket: Voor 175 euro aan producten uitkiezen, een gratis basiskit twv 60 euro, een persoonlijk welkomstkado, twee extra gratis stempelsets,  een stempeltijdschrift vol tips en nog veel meer extra's! En dit alles voor slechts 129 euro! 

Ben je ook zo toe aan nieuwe stempelinspiratie?
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)

en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!