zaterdag 28 november 2015

Achtergrondtechniekje met Lighthearted Leaves

Spelen met inkt.....

Ik ben - dat is je misschien al opgevallen - DOL op inkt en mooie stempels en haal daar graag allerlei "grappen en grollen" mee uit.

Het liefst ga ik gewoon een beetje "kliederen" (zo noemen mijn gezinsleden dat lieftallig ;o))..oftewel iets maken zonder "moeten"....Ik bedenk iets, of probeer op de bonnefooi iets uit, en soms kom ik dan op leuke, aparte  en nieuwe ideeen. Het bedenken is op zich al zo leuk!

Vervolgens ontwikkel ik aan de hand van die ideeen vaak techniekenworkshops en daarin leer ik de gasten dan graag hoe zij ook het optimale uit hun mooie materialen kunnen halen en eindeloos kunnen varieren. Eigenlijk zitten in bijna alle workshops bij de Kijkkast wel technieken verstopt. Heel uiteenlopende technieken in allerlei verschillende stijlen! Dat kan ik nu eenmaal niet laten ;o))

De Kijkkast-workshops zijn meestal heel snel volgeboekt en ik vind het nog steeds enorm bijzonder dat mensen er soms heel ver voor reizen. Blijkbaar vinden anderen dat "geklieder" ook leuk ;o) De meeste mensen blijven ook echt al jaren terugkomen en veel van hen zijn vriendinnen geworden. Dat vind ik echt ZO bijzonder...

Maar goed... ik dwaal af...;o)

Er zijn nog een heleboel van die techniekenworkshopkaartjes die ik nog niet op het Kijkkastblog heb laten zien. Dit is er zo eentje.




















Deze stempels..... Ik was er echt meteen verliefd op! En ik kan nu wel huilen want ze staan in de Herfst/wintercatalogus en komen na 4 januari niet meer terug!!

Erger nog: Op is op!





Lighthearted Leaves heten ze, en ze zijn echt prachtig. Wat het nog eens extra leuk maakt is dat ze uitgestanst kunnen worden met de Leaflet Framelits (die ook bij de Set Vintage Leaves passen!!) maar zelfs als dat niet zo was had ik ze willen hebben, ze zijn gewoon zo vreselijk mooi! Het snelle en makkelijke stansen is natuurlijk wel een bonus ;o)

Hier heb ik ze gecombineerd op de achtergrond. Deze achtergrondtechniek bestaat uit heel veel laagjes. Er ligt een zachte glans op de kaart en het lijkt erg op de textuur van losgeweven stof. Dus laten we het de Fake-Fabric-Inking techniek noemen. Dan klinkt wel interessant toch? ;o)

Er komt trouwens niet echt Fabric (=stof) aan te pas, alleen inkt en papier! Oja, en stempels natuurlijk! ;o) Het heeft een heel zacht effect. De foto is tamelijk scherp, de achtergrond is echt zo vervaagd als op de foto en het glansje doet de rest...






















Een lieve vriendin zei dat het haar een beetje aan een Indian Summer deed denken, al waren de kleuren iets anders dan dat. (maar het bracht mij natuurljk weer meteen op het idee om ook iets in die kleuren te gaan maken met deze techniek!)

Zou je ook wel eens iets meer willen met je stempels? Houd je wel van wat apartere dingen? Wil je deze of een andere techniek leren? Binnenkort gaat het workshopprogramma voor het komende jaar zich weer flink vullen en daar zullen ook veel techniekenworkshops bij zijn! Er staat zelfs al een Vintageworkshop in, die flink vol zit met tips en trucs... dus als je zin hebt... Kom ook gezellig eens meedoen. Moeilijk hoeft het niet te zijn trouwens, het is vaak gewoon een kwestie van de "kneepjes"weten! En die deel ik graag met mijn workshopgasten!


\


















Vind jij de stempelset Lighthearted Leaves ook zo mooi en zou je deze ontzettend veelzijdige set graag nog willen bemachtigen voordat het te laat is? A.s. maandagmorgen vroeg doe ik weer een order, en als je dat wilt, bestel ik deze set met alle liefde voor je mee. De stempels zijn Photopolymere en de prijs is 31 euro.

De versiering op de kaart heb ik vrij sober gehouden. Het zou anders al snel de achtergrond gaan overstemmen. Het knoopje in de kleur van de basiskaart is een leuk accent zonder te veel op te vallen. Als detail heb ik er nog een scallop cirkeltje onder gedaan, gemaakt met een pons. Het stukje twine vond ik te wit, maar een sponsje en inkt boden uitkomst... Even poetsen en voila, een stukje goud met roze twine!

Volgens mij had ik deze kleurencombinatie nog niet eerder uitgeprobeerd. Het Melon Mambo is best een frisse felle kleur dus deze heb ik met mate gebruikt. Ik heb ook nog een andere variant gemaakt met deze techniek maar deze is weer heel anders geworden, dus deze variant komt binnenkort ook nog wel voorbij!

Tot snel!
Annette



Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Lighthearted Leaves, K.J.E.G.
Inkt: Melon Mambo, Rich Razzleberry, Crushed Curry, Blushing Bride, Daffodil Delight, Elegant Eggplant
Papier: Cardstock: Rich Razzleberry, Melon Mambo, Whisper White
Ponsen: Banner,7/8 inch Scallop Cirkle
Embellishments: Metallic Bakers Twine Gold, Designer Buttons Brights
Tools: Stampin'Sponges, Sponge Daubers
En verder: Stampin'Gue Sticks, Mini Glue Dots



In November bij De Kijkkast: 
De SU-per Eindejaarstombola! 
Maak bij je bestelling kans op gave prijzen!
Lees er HIER alles over!


        
Houd je van tips en technieken?
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)

11 opmerkingen :

  1. Hij is schitterend en wat ben ik blij dat ik deze techniek, en ook veel andere technieken, van jou heb geleerd! En ik snap wel dat mensen graag naar je workshops komen.. Ze zijn gewoon altijd een feest! Geen opdringerigheid, alleen maar heel erg geinspireerd raken door geweldige, en unieke projecten, die je helder en instructief uitlegt, met HEEL veel enthousiasme! Ik rijd er graag het halve land voor door! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend mooi en verrassend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ongelooflijk mooi! Wat een bijzondere kaart! De bladeren zijn inderdaad geweldig.. Ik voel een bestelling opkomen....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hiermee steek jij met kop en schouders uit boven je collega's. Je bent een ECHTE stempelaar, die veel vakkennis heeft, en haar workshops vult met passie en enthousiasme! Het gaat jou ECHT om het plezier! En daarom kom ik bij jou, en niet meer bij de anderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me alleen maar volmondig bij Ria aansluiten. Je bent een topper! Wat is dit toch een prachtige kaart en wat ben ik blij dat ik de techniek van je heb geleerd.... Dat was weer een fantastische workshop!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat een schitterende kleuren!!! WOW!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw! Wat een mooie achtergrond!!! Zou deze techniek iets voor de stempelclub zijn?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!