woensdag 3 november 2021

De geinige eekhoorntjes van Nuts About Squirrels, Met KIJKKAST LIVE video!

Op 14 oktober, inmiddels een paar weken geleden, was er weer een gezellige Kijkkast Live, op de Kijkkast Facebookpagina. In het gezelschap van de kijkers maakte ik weer een aantal kaarten met een stempelset in de hoofdrol. In deze blogpost laat ik graag aan jullie zien wat we die middag maakten en natuurlijk voeg ik de video er bij!

 

We maakten die middag een viertal kaarten... Er kwamen natuurlijk weer meerdere stijlen voorbij! Gewoon omdat het zo leuk is om de veelzijdigheid van stempels te laten zien! Zeker als het zo'n schattige set is waarmee je misschien snel in een bepaalde richting denkt!

Ik ging dus lekker combineren met allerlei kleuren en prachtige materialen. En deze keer was het uitgangspunt een wel heel mooie set!


In de Kijkkast Lives doe ik geen ingewikkelde of heel uitgebreide technieken, maar laat ik wel heel graag heel verschillende ideeen zien, en manieren om de stempelset of de bundle/het productpakket te gebruiken. Zo maak ik dan samen met de kijkers een aantal projecten met de door hen gekozen set!

Er zitten altijd wel wat tips & trucs in verstopt. Ook zie je diverse combinaties en ideeen met de set. 
En natuurlijk kunnen de kijkers (het worden er elke week meer) gezellig reageren, meepraten en eventuele vragen stellen. Reuze gezellig!


De set die ik vandaag gebruikte was Nuts About Squirrels, een ontzettend lieve set uit de Minicatalogus. Eekhoorntjes, met een ontzettend grappige, misschien zelfs ondeugende uitstraling! Het is een two-step stempelset, er zijn lijntjesstempels en opvulstempels, die je heel makkelijk combineert. Ook zitten er ontzettend leuke teksten bij!


Ik hoopte door deze Kijkkast Live te laten zien dat deze set vele gezichten kan hebben, dus maakte ik een herfstige, een grappige, een babykaart in retrolook en een sprookjesachtige kaart mee.

Je vindt hieronder de ( onbewerkte) video, waarin je ziet hoe de set werkt, hoe ik het aanpakte en welke keuzes ik maakte.

Kijk vervolgens verder hieronder voor detailfoto's, een overzicht van de gebruikte producten EN wat extra toelichting hier en daar.

VIDEO:




Als eerste maakte ik een kaart in een herfstige sfeer, wat volgens mij wel het eerste is waar je aan denkt als je deze stempelset ziet!



Door er in dit geval een beterschapskaartje of goede-wensen-kaartje van te maken krijgt het kaartje een andere lading. Het lieve eekhoorntje maakt dan meteen het onderwerp wat lichter, en luchtiger.

Als tweede kaart maakte ik een kaart waarop de grote tekst de hoofdrol speelt, en het eekhoornje echt als decoratie dient. Een tweede tekst geeft het beestje "een eigen stem". Aan de grote tekst wordt een grappige draai gegeven door de extra tekst.




Deze kaart is eigenlijk voor iedereen geschikt, ook voor mannen!

Daarna maakte ik een kaart met een leuk verhaaltje, waar mijn inspiratie voor deze derde kaart uit voortkwam.


Het werd een funfold-Slimlinekaart met echte retropastelkleurtjes. Leuk voor kleinere kinderen of voor een baby! Zo zie je dat je met andere kleuren meteen een heel andere look aan deze stempels geeft!

Als laatste maakte ik een kaartje dat ik omschreef als een beetje sprookjesachtig. In de video laat ik zien hoe ik in laagjes dit effect bereikte.


Met het eekhoorntje en met de prachtige paddenstoelen en bladeren maakte ik een lief tafereeltje. Dit viel erg in de smaak bij de kijkers. Het is superleuk om zo een totaalplaatje te maken!


De funfoldkaart die ik eerder met de set maakte en tijdens deze LIVE ook even liet zien kun je HIER vinden.

 

Net als bijna altijd, volgt er na een LIVE een bonuskaart met de gebruikte set op mijn V.I.P pagina! Hier voegde ik een mooie techniek toe!
Met deze set blijk je dus alle kanten op te kunnen, en ook zijn er diverse andere stempelsets en allerlei designpapiertjes waarmee je deze set perfect kunt combineren. Mijn ideetjes met dee leukerdjes ijn nog lang niet op!

Het was een ontzettend gezellige stempelmiddag, en het leuke is:

Ook deze week, op vrijdag, wederom om 15.00 uur, is er weer een nieuwe Kijkkast Live!

Kijk je ook mee? Je kunt vanaf morgen ook nog meestemmen welke set je dan graag wilt zien! Kies je ook mee? Kijk dan op de Kijkkast Facebookpagina en geef daar aan wat jouw voorkeur heeft!


Vond je deze video leuk, zou ik het enorm leuk vinden als ik een LIKE👍 van je mag ontvangen binnen Youtube, en wil je ook graag meer video's zien: abonneer je dan op mijn Kijkkast Youtube-kanaal. Zo maak je dat ik binnen Youtube meer mogelijkheden krijg, en nog makkelijker video's, tutorials en Kijkkast Lives kan maken en plaatsen! Dankjewel!💓


Natuurlijk vind ik het ook altijd leuk een reactie te krijgen op mijn blogpost. Lief als je laat weten wat je er van vond!💓

Tot snel,
Annette

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Nuts About Squirrels, Happiest of Birthdays, Inspired Thoughts
Papier: Cardstock: Merry Merlot, Cinnamon Cider, Basic White, Thick Basic White, Crumb Cake, So Saffron,Coastal Cabana, Fresh Freesia, Soft Sea Foam
             DSP: Beauty of the Earth DSP, 2020-2022 In Color DSP, Heartwarming Hugs DSP
Inkt: Cinnamon Cider, Crumb Cake, Mossy Meadow, Early Espresoo, Soft Suede, Garden Green, Cajun Craze, Misty Moonlight, So Saffron, Fresh Freesia, Coastal Cabana, Basic Gray, Versamark
Dies: Stitched Rectangle Dies, Layering Circles Dies, Iconic Dies
Stampin'Write Markers: Misty Moonlight
Stampin'Blends: Crumb Cake
Embellishments: Bakers Twine Essentials Pack, 2020-2022 In Color Square Gems, 2021-2023 In Color Jewels, Open Weave Ribbon Fresh Freesia, Embossingpowder White
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Heat Tool, Blending Brushes



Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 8 november om 19.00 uur
Maandag 15 november om 19.00 uur



De Kijkkas-OKTOBER-actie: Gebruik de actuele hostesscode UAF3VDP7
en ontvang bij een bestelling vanaf 95 euro 
nu gratis een pakje Wonderful Gems twv 9,75 euro!

TIP: Bestel je voor 200 euro of meer mag je voor 10 procent van je bestelbedrag 
GRATIS producten uitkiezen!


De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!
Kies voor 175 euro producten uit en betaal slechts 129 euro
Laat dit vervolgens gratis (zonder verzendkosten!) naar je huis versturen.
Je krijgt hierbij ook nog gratis catalogi ed meegestuurd!
en bestel -als je dat wilt- voortaan je eigen stempelmaterialen met altijd minstens 20 procent korting!
Lijkt dit jou ook een topidee? Neem snel contact met mij op! Dan help ik je verder!



Catalogus aanvragen:

Wil jij de nieuwe catalogus en/of Minicatalogus ontvangen? Vraag hem nu bij mij aan!
Klik HIER

  
NIEUWE THUISWORKSHOP!!!! Meld je NU aan!
Nu online: Happy-At-Home workshopbox nr 3!
Meld je snel aan!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox! <<




en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!