maandag 12 augustus 2024

Hallo-kaart in tropische sfeer - Stempel Schatten Bloghop - Let's go Tropical!



Hallo en welkom bij deze Bloghop van de Bloghopgroep Stempel Schatten! Deze groep gaat de verborgen/vergeten schatten uit de catalogi ontdekken en in het zonnetje zetten! Er zijn namelijk af en toe sets die je maar heel weinig voorbij ziet komen terwijl het toch echte pareltjes zijn!

Een goede reden om daar met deze groep iets aan te doen!

"Let's go Tropical" is deze keer het thema! Hoe toepasselijk, op deze dag midden in de vakantie, en met dit warme weer!

Eigenlijk was ik in de Stempel Schatten hop van de vorige maand al flink op de tropische toer gegaan (die kaart vind je HIER) en ik wilde natuurlijk niet in herhaling treden, dus gooide ik het nu over een heel andere boeg!

Een KLEURRIJKE boeg wel te verstaan!  Ik kreeg een "brainwave" naar aanleiding van een liedje op de radio, Surfing USA, van de Beach Boys!


(Photocredits @Carnavalsland)

Ik moest daarbij namelijk meteen aan Hawaii shirts denken. Je weet het vast wel: Van die lekker kleurrijke overhemdjes vol kleurige zomerse afbeeldingen! Een tikkeltje over de top soms, maar zo lekker vrolijk!

En dat idee zette ik natuurlijk direct om in dit tropische getinte kaartje! Ik gebruikte er meerdere Stempel Schatten voor, die geen van allen specifiek een tropisch thema hebben! En toch werkt het! Hoe leuk!

De bloemen maakte ik met de Cheerful Daisy set, en de bijpassende stansen! Door er nu eens heel andere kleuren op los te laten krijgen deze madeliefjes direct een heel nieuwe look!


Deze schitterende set was een poos geleden volop "in the picture", maar nu zie je hem niet zo vaak meer! Zo zonde, want het is een schitterende set! De stempels en stansen zijn allemaal gestapeld te gebruiken en ook los van elkaar, wat maakt dat je er heel veel kanten mee op kunt. Leuk om zo te kunnen varieren!

Met mijn volgende Stempel Schat maakte ik de achtergrond! De set Sketched Plaid! (Een favoriet van mij!) Een set met vele gezichten! 

(Nieuwsgierig? Klik HIER maar eens, dan zie je achter elkaar de voorbeelden waarbij deze stempel gebruikt is!)

Door te Heat Embossen in wit en daarna met Blending Brushes er kleur op aan te brengen krijg je een leuk Emboss Resist effect waarbij de gestempelde ruitjes dus gewoon lekker wit blijven.

En dan wilde ik natuurlijk ook een passende tekst! En... als je een bepaalde tekst wilt maken en je hebt deze niet in je collectie, dan is de set Classic Letters natuurlijk ideaal! Deze Online Only set is tijdloos mooi! Pas geleden gebruikte ik deze set bijvoorbeeld nog voor een kerstkaart! Maar je kunt bijvoorbeeld ook de naam van iemand op een kaart stempelen. Hoe persoonlijk kan een kaart zijn he?

Bij het maken van de tekst paste ik twee trucjes toe. 

Het kleurverloop in de letters verkreeg ik door inkt met een Sponge Dauber op mijn stempel aan te brengen. Gewoon deppen! Heel simpel dus, maar het effect is zo passend!

Ook "verbouwde" ik een bestaande tekst. In de set Ice Cream Swirl (die je verderop in deze hop zult tegenkomen)  zit namelijk de tekst Hope Your Day is Sweet. Hiervan gebruikte ik nu dus alleen de eerste vier woorden, en de laatste verving ik door mijn gestempelde woord Sunny! Door dit soort combinaties te maken haal je natuurlijk nog veel meer uit je tekst stempels!

Ik wilde graag een kaart maken die voor vele gelegenheden te gebruiken is, of gewoon zomaar! Ik noem dat soort kaarten altijd Hallo-kaarten, of Altijd Goed-kaarten! Ideaal om in je voorraad te hebben!

Mixen en matchen met stempels is ZO leuk! Elke set krijgt zo elke keer een "nieuw leven"!

Hopelijk heb je zo ook wat inspiratie opgedaan om ook eens lekker zo te gaan combineren en varieren!

En met deze kaart wens ik jullie allen ook meteen een -in alle opzichten- zonnige dag toe!

Dit was dan weer mijn bijdrage voor deze keer, ik hoop dat je het leuk vond! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast!

Vergeet niet om de bijdragen van de andere designers van team Stempel Schatten te bekijken ;o) Wij voorzien je samen graag van leuke ideetjes en nieuwe inspiratie! Alle links vind je hier onder!
De lijst met gebruikte producten heb ik ook toegevoegd. Alle producten zijn natuurlijk weer te bestellen bij de Kijkkast!

Veel plezier bij je vervolg van de hop, en heel graag tot snel! XXX Annette💚

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Cheerful Daisies, Classic Letters (Online Only), Sketched Plaid, Ice Cream Swirl (alleen voor de tekst)
Papier: Cardstock: Basic White, Melon Mambo, Daffodil Delight, Lemon Lime Twist, Shy Shamrock
Inkt: Daffodil Delight, Pumpkin Pie, Peach Pie, Melon Mambo,Berry Burst,Granny Apple Green, Versamark
Dies:Cheerful Daisies Dies (Lief Madeliefje stansen)
Embellishments:Embossingpowder White, Iridescent Adhesive Backed Disks, Bakers Twine Essentials Pack
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Take Your Pick Tool, Heat Tool, Blending Brushes, Sponge Daubers, Blender Pens, Bone Folder, Stampin'Spritzers


Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 12 augustus 19.00 uur
Maandag 19 augustus 19.00 uur


Dat kan 7 dagen per week, 24 uur per dag!


ACTIE:
6-31 augustus: 15% korting op diverse pakken DSP!




Zo veel MOOIS!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
Je vindt ze >>HIER<<


Voel je welkom bij de Kijkkast VIP Lounge!
Extra voorbeelden, Kijkkast Lives, Online open huis, extra tips, gratis workshops!
Lees HIER hoe ook jij Kijkkast VIP kunt worden!


💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
Krijg vervolgens minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge! en meer!
Lees HIER alle info!


Altijd leuke koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Catalogus aanvragen:


Wil jij de NIEUWE JAARCATALOGUS en/of straks de nieuwe najaarsmini-catalogus ontvangen?
Vraag deze nu bij mij aan via een >>email<<! Opsturen of afhalen is mogelijk!
Meer info is te vinden op de Catalogus Info











8 opmerkingen :

  1. Heel mooie kleurrijke kaart, leuk om de daisies in felle kleurtjes te doen, en die plaidstempel zorgt voor een tof effect!
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is spetterend die kaart van jou! Prachtige kleuren zo bij elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En bedankt Annette, nu zit het liedje in mijn hoofd als een soort oorwurm...hihihihi! Maar alle gekheid op een stokje - het eindresultaat is weer meer dan fraai; heerlijk kleuren, heerlijk kaartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige kaart! Er is zoveel op te zien en je hebt echt hele leuke technieken gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke kaart met heldere kleurzetting, ik hou ervan! Leuk gebruik van de Classic Letters. Een set om nooit weg te doen. Echt weer een Kijkkastkaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hawai it is!! Heel gaaf, al die kleuren.. het spat je scherm af! Ik word er vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend gave kaart! Ook hier komt het woordje Wauw! weer direct in me op! Echt een heel leuke combi van stempelschatten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaart en mooie kleuren. De achtergrond is ook erg mooi! Heb ook even de andere kaarten met de achtergrond stempel bekeken. Mooi hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!