woensdag 21 augustus 2024

Haken of van papier maken: Granny Squares! - New at Su Bloghop - Elevated Embossing

*This blogpost is in English & Dutch*


Welkom bij deze New At Su Blog Hop! Maak met deze hop een reisje over de wereld langs diverse demonstrators om ideeen met diverse nieuwe producten of actueel nieuws te zien. Je bent nu aangekomen in Nederland, bij de Kijkkast, en mijn naam is Annette Elias.

Welcome to this New at Su Blog Hop! Travel around the world with us and visit several demonstrators to see new ideas with new products or other interesting things! You have arrived in the Netherlands at De Kijkkast, and my name is Annette Elias.


Het thema is deze keer "Elevated Embossing", wat ik vrij vertal als: Embossen met een beetje extra!

Theme of this month is Elevated Embossing, so we will add something extra to Embossing!


Onmiddelijk wist ik het: Hiervoor zou ik deze nieuwe Cute Crochet 3D Embossingfolder gaan gebruiken! De levensechte gehaakte Granny Squares die met deze folder in je papier kunt maken vind ik zo ontzettend leuk!

I Immediately knew I would use this new Cute Crochet 3 D Embossingfolder for this project! The realistic crocheted Granny Squares that you can make with this folder are so lovely!


Om het prachtige motief extra mooi uit te laten komen beinkte ik met behulp van een Brayer de binnenkant van de embossingfolder. Ik bracht de inkt alleen aan op de kant met het logo. Na het beinkten bevochtigde ik de inkt heel licht met een Stampin'Sprizer, ik sloot de embossingfolder met het cardstock er tussen en haalde hem door mijn Stampin'Cut & Emboss Machine! Het levert een NOG mooier motief op, waarbij de details nog mooier uitkomen!

To make this beautiful pattern stand out even more I inked the inside of the folder with a Brayer . I only applied the ink to the side with the Stampinรšp!logo. After inking it I carefully added a little bit of water to the ink with a Stampin'Spritzer, I closed the folder with the cardstock in it, and pressed it with my Stamp[in'Cut & Emboss Machine. It gives an even prettier pattern and highlights all the lovely details!

Het oorspronkelijke plan was om er nog meer techniekjes op los te laten, maar toen ik zag hoe mooi de achtergrond na deze eerste simpele stap al was geworden, besloot ik dat het precies genoeg was zo! Nu was het dus tijd om er iets moois op te maken. Ik wilde iets kiezen dat mooi bij de landelijke sfeer van de achtergrond zou passen!

My initial plan was to add some more techniques, but when I saw the look of just this simple first step I decided it was good as it was. Now it was time to add something pretty to this background. I wanted to choose something that matched the farmhouse style look.


Het werd een mooie bos lavendeltakjes!

A lovely bunch of lavender was what seemed to be perfect!


Met de set Painted Lavender en de bijpassende stansen maakte ik er een gevarieerd boeketje van! 

With the set Painted Lavender and the matching dies I made a fun little mixed bouquet!


Een stukje Perennial Lavender DSP en wat linnen draad zorgen voor een naturel element. Je waant je zo in de Provence!

A piece ot the Perennial Lavender DSP and some Linen Thread add a bit of natural colour. It reminds us of the Provence!


Dit prachtige papier kun je deze maand met 15 procent korting bestellen!

This beautiful DSP can be order with a 15% Discount until august 31st!




Door het draad precies op het boeketje te strikken lijkt het net of dit er mee samengebonden is. De prachtige tekst en het lieve labeltje maakte ik met de Liefde en Lichtpuntjes set, bestaande uit stempels en stansen. Tussen de bloemen plakte ik nog wat mooie paarse glinstersteentjes.

By placing to bow on the flowers the seem to be held together with the Thread. The lovely text and the cute little label were made with the Liefde en Lichtpuntjes bundle, the Dutch version of Unbounded Love. Between the flowers I added some pretty purple Shimmer Gems.


Ik ben dol op het effect van de structuur van deze kaard. De embossingfolder verdient echt extra aandacht vind ik. Daarom heb ik er voor gezorgd dat achtergrond en voorgrond in balans zijn.

I love the effect of the structure on this card. The embossingfolder deserves some extra attention, so I made sure background and focal point were in balance.



Zo, dit was mijn bijdrage voor de New At SU Bloghop, en hopelijk vond je het leuk. Een reactie onder mijn blogpost stel ik altijd enorm op prijs! ๐Ÿ’“Alle gebruikte producten zijn via de Kijkkast te bestellen, en mocht je vragen hebben mag je altijd even contact met me opnemen. Ik help je met alle plezier!
Dank voor je bezoek aan de Kijkkast, en heel graag tot snel! XXX Annette

Well, this was my attribution to the New at SU Blog Hop, and I hope you liked it. A reaction below my blogpost is always very much appreciated.๐Ÿ’“ When you have any questions, please feel free to ask, I will be happy to help you.
Thanks for visiting de Kijkkast, and I hope to see you back soon! XXX Annette ๐Ÿ’š

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Painted Lavender, Liefde en Lichtpuntjes
Papier: Cardstock: Basic White, Fresh Freesia, Gorgeous Grape, Lost Lagoon
              DSP: Perennial Lavender DSP
Inkt: Fresh Freesia, Gorgeous Grape, Highland Heather, Lost Lagoon
Stampin'Write Markers: Gorgeous Grape, Highland Heather, Lost Lagoon
Dies:Painted lavender Dies, Liefde en Lichtpuntjes Dies
Embossingfolder: Cute Crochet 3D Embossingfolder
Embellishments: Linen Thread, Purple Fine Shimmer Gems
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Stampin Spritzer, Brayer




Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 26 augustus 19.00 uur



Dat kan 7 dagen per week, 24 uur per dag!


ACTIE:
6-31 augustus: 15% korting op diverse pakken DSP!




Zo veel MOOIS!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
Je vindt ze >>HIER<<


Voel je welkom bij de Kijkkast VIP Lounge!
Extra voorbeelden, Kijkkast Lives, Online open huis, extra tips, gratis workshops!
Lees HIER hoe ook jij Kijkkast VIP kunt worden!


๐Ÿ’“De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!๐Ÿ’“
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
Krijg vervolgens minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge! en meer!
Lees HIER alle info!


Altijd leuke koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Catalogus aanvragen:


Wil jij de NIEUWE JAARCATALOGUS en/of straks de nieuwe najaarsmini-catalogus ontvangen?
Vraag deze nu bij mij aan via een >>email<<! Opsturen of afhalen is mogelijk!
Meer info is te vinden op de Catalogus Info
































 

6 opmerkingen :

  1. I love this card, Annette! It's amazing what a little spritz of water can do. Thanks for sharing this!๐Ÿ’•

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love the combo of the brayer and the water! Nice touch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart. Wat een mooie achtergrond heb je met deze embossingmal gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Layering the ink on this design makes the background the scene-stealer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Adding the ink to the folder really highlights the detail...I will try the ink, brayer and water combination!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love your card Annette. Great tip about spritzing the folder. It adds so much to that background. Love the rustic feel of this card. x

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!