woensdag 26 augustus 2020

Something Sweet to Eat! - Bloghop Stempel Schatten NL



Hallo en welkom bij deze Bloghop van de Bloghopgroep Stempel Schatten! Deze groep gaat de verborgen/vergeten schatten uit de catalogi ontdekken en in het zonnetje zetten! Er zijn namelijk af en toe sets die je maar heel weinig voorbij ziet komen terwijl het toch echte pareltjes zijn!
Een goede reden om daar met deze groep iets aan te doen!
De opdracht van deze maand is "Something Sweet to Eat"! Een leuke opdracht, want kleine kadootjes maken is leuk, en er iets lekkers in doen ook!

Something Sweet betekent iets zoets, maar ook betekent het iets LIEFS! Ik heb geprobeerd beiden in mijn projectje te verwerken! Kijk maar eens verder....

De Stempel Schat die ik deze keer gekozen heb, is de Field of Flowers Bundle, bestaande uit de stempelset Field of Flowers en de bijpassende Confetti Flowers Border! Deze bundel, oftewel dit Productpakket staat in de jaarcatalogus! Beiden producten die je veel te weinig ziet, terwijl je er zo veel leuks mee kunt doen!


Ik vulde een mooi acetate-doosje met Tumtummetjes en maakte er een "om-doosje" bij, wat ik helemaal aankleedde in de kleuren van de snoepjes.

StampinUp! - 3-1/8" X 3-1/8" (7.9 X 7.9 CM) ACETATE CARD BOXES

De 3 1/8 x3 1/8 inch Acetate Card Boxes zijn hier ideaal voor! De doosjes zijn gemaakt van prachtig stevig materiaal, en naast kaartjes, dus ook hartstikke leuk te gebruiken voor snoepjes! Ze hebben er ook een schattig maatje voor! 7,9 cm bij 7,9 cm.

Je kunt het Acetate doosje zo uit het "om-doosje" schuiven.


En ook op het binnendoosje komt de decoratie terug, en een vervolgtekst. Deze tekst komt uit de set Posted For You


Het lieve hartjeslabel maakte ik met de ponsen uit het Heart Punch Pack! 


Lief he!?

Dit kadootje is echt leuk om te geven, maar ook nog eens heel makkelijk te maken, en ik heb voor het geval je er ook mee aan de slag wilt, een korte werkbeschrijving toegevoegd!

Laten we zo allemaal een beetje LIEFS verspreiden! 


De basis van het Om-Doosje maakte ik van Soft Seafoam Cardstock.
Ik nam een stuk van 7,5 bij 21 cm. Aan de lange kant rilde ik dit alleen op 2 cm, daarna draaide ik het cardstock een kwart slag en rilde het op 8,1-10,2-18,3 en 20,4 cm.
Knip het zoals afgebeeld op de bovenstaande foto.



Neem nu een stuk Whisper White cardstock van 5 bij 18 cm, en stempel hierop de border stempels met grasjes/sprietjes met Soft Sea Foam inkt. Snijd dit paneel vervolgens in twee stukjes van 7,5 cm en twee stukjes van 1,5 cm. Vervolgend stempel je de tekst Always, en maak je de bloemetjes.


De bloemetjes stempel je, en pons je uit met de Confetti Flowers Border pons. Met de Take Your Pick tool maak je ze een beetje dimensionaal: Gewoon een bloemetje in je handpalm leggen, en dan met het bolletje van je tool zacht drukkend kleine rondjes draaien op het bloemetje. Heel simpel en snel!

De kleurtjes die ik koos voor de bloemetjes zijn Petal Pink, Flirty Flamingo, Calypso Coral, So Saffron en Rich Razzleberry. In de Tumtummetjes die ik koos zaten deze kleuren, maar dit kan per merk verschillen. Wil je dezelfde snoepjes kopen... Ik kocht ze bij de grote supermarkt die met een L begint ;o)



Met een heel klein stipje Multi Purpose Liquid Glue plak je de bloemetjes dan op de stroken.



Ik heb hier de tekst "a celebration"gekozen, omdat dit doosje voor een jarige is, maar voor andere gelegenheden zitten er ook allerlei leuke teksten bij die mooi samengaan met het woord Always.

Het tekstje is op een reststrookje gestempeld, uitgeknipt en iets verhoogd opgeplakt.



De bloemige strookjes plak je nu op de zijden van het 'Om-Doosje".
Zoals je ziet ( als je heel goed kijkt) heb ik er ook nog wat kleine Libelletjes bij gestempeld.

Daarna plak je het doosje in elkaar. Dat spreekt verder wel voor zich....:o)


Het Acetate doosje schuift er nu mooi aansluitend in. Er zit een stuk Polkadot Tulle Ribbon omheen gestrikt, en natuurlijk zit het hartjeslabel er op. Dat past precies!

*Wil je geld kado geven kunt je dat nog prima tussen het binnendoosje en "Om-Doosje" doen. Het is immers niet hygienisch om het tussen de snoepjes te stoppen.*


 Het feit dat het "bloemenveld"rondom doorloopt staat erg leuk, en geeft een mooi, afgewerkt effect!

Lief en zoet, dat is beiden wel gelukt denk ik....

 

Dit was dan weer mijn bijdrage voor deze keer! Ga je ook met dit idee aan de slag? Ik zou het leuk vinden jouw uitvoering te zien!

Mocht je meer ideetjes willen.. Morgenmiddag, donderdag 27 augustus om 15.00 uur, ga ik weer LIVE op mijn KIJKKAST FACEBOOKPAGINA! Heerlijk creatief aan de slag met een prachtige stempelset! Kom gerust ook meekijken, gezellig!

Onderaan deze blogpost staat een lijstje van alle gebruikte materialen. Deze zijn allen via de Kijkkast te bestellen. Door jouw bestelling kan ik meer voorbeelden, tutorials, tips, video's en inspiratie delen!

En dan is het nu tijd om verder te hoppen! Ben je ook zo benieuwd wat de andere designers van de Stempel-Schattengroep hebben gemaakt? Hieronder vind je de links! Veel kijkplezier en hopelijk tot snel!
XXX Annette




Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Field of Flowers, Posted For You (tekst)
Papier: Cardstock: Soft Sea Foam, Whisper White
Inkt: Soft Sea Foam, Calypso Coral, Petal Pink, Flirty Flamingo, So Saffron, Rich Razzleberry
Ponsen: Confetti Flowers Border, Heart Punch Pack
Doosjes: 3 1/8 x 3 1/8 inch Acetat4e Card Boxes
Embellishments: Polka Dot Tulle Ribbon Whisper White
Tools: Stampin'Sponges, Take Your Pick Tool, Paper Trimmer, Paper Snips



Eerstvolgende (mee)besteldagen:
Maandag 31 augustus, om 19.00 uur!
Maandag 7 augustus,  om 19.00 uur!

*Momenteel bestel ik indien gewenst dagelijks persoonlijke orders!
Je spulletjes worden in dit geval direct vanaf StampinÚp naar jouw huis gestuurd 
*Ook doe ik op elke maandag een meebestelling. 
In dit geval kun je je bestelde spulletjes, veilig, en op afspraak, in Wognum op komen halen.


Wil jij ook voortaan minimaal 20 procent korting hebben op al je stempelmaterialen?
Wil je ook meer doen met stempelen, of ben je gewoon een echte fan?
Houd je van gezelligheid, en betrokkenheid? 
Kom er bij!   Je bent van harte welkom!
Vraag mij om uitgebreide informatie, of kijk eerst eens HIER! 

en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***

Wil jij graag de nieuwe JAARCATALOGUS  of de MINI-Catalogus aug-dec ontvangen?? 
Vraag er eenvoudig eentje aan door mij een EMAIL te sturen














11 opmerkingen :

  1. Wat cute en een leuke en lekkere traktatie!

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tumtummetjes.... lekker. En dan in zo'n leuk doosje. Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig kadootje, echt bijzonder en apart! Heel mooi gemaakt en origineel bedacht! Dank voor de tutorial!! Zo handig! Die doorzichtige doosjes staan op mijn bestellijst! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marianne van Ammers26 augustus 2020 om 22:08

    Heel mooi en lief doosje! Deze set is een superkeus, want het ziet er zo mooi uit, echt lief, bij de lieve snoepjes!! Ik ga hem zeker ook proberen te maken. Met alle tips die je heb gegeven gaat me dat vast wel lukken! Prachtig kadootje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg leuk cadeautje. Moet ik ook eens maken .. dankjewel voor de inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heerlijk zoet(ig) doosje, heel mooi om cadeau te geven of te ontvangen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeh dit ziet er leuk en lekker uit! Wat past deze set mooi bij de tum-tum (vind ik ook een beetje een "vergeten schat") Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk project en deze set was mij echt niet opgevallen. Ga ik meer naar kijken en wie weet😩 dankjewel voor het
    Elke idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tumtum is Yumyum... leuk om zo te geven, die doosjes zijn een uitkomst. Bedankt voor je inspiratie met deze gave set!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super leuk, en altijd leuk om zo een klein kadootje weg te geven. Als ze tenminste het doosje halen... tumtum snoepjes zijn wel erg lekker..... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!