maandag 16 juli 2018

Kerstmis in de zomer? *leuk-idee-met-dsp#4*

*Woon je te ver om een Kijkkast Workshop te doen
of...
Wil je graag iets creatiefs doen in je vakantie? 
Doe dan mee met de tweede Kijkkast Stempelzomer!
Op vakantie of thuis, dat maakt niet uit! Waar en wanneer je maar wilt!
Ook na je vakantie kun je de projecten nog maken!
8 weken lang, 17 verschillende projecten, met maar 1 stempelset!
Aanmelden kan nog steeds, komend weekend gaan we van start! 
Klik >>hier<< voor alle info!*

Nee hoor, ik heb geen zonnesteek ofzo, al kan ik me voorstellen dat het wel een beetje zo lijkt als je de titel van deze blogpost leest ;o)



Het is gelukkig alleen maar een nieuwe blogpost in het kader van de "leuk idee met DSP" uitwisseling die we met een paar teamgenootjes doen ter gelegenheid van de mooie actie van deze maand!

Vandaag heb ik weer een prachtige set Designer Series Paper uitgekozen!
Dit ontzettend gezellige papier heet Under the Mistletoe, en het is prachtig kerstpapier, met traditionele motieven in een moderne frisse kleurstelling waardoor je er veel kanten mee op kunt!


Ik moet zeggen dat het wel heel apart was om met deze temperaturen buiten aan kerstkaartjes te werken maar ik was echt aangenaam verrast door het prachtige papier en heb dus heerlijk zitten snijden, stempelen, plakken en sponzen. 


Ik was zelfs zo fijn bezig dat ik niet 1 maar meteen vier kaarten maakte. Ik wilde namelijk meerdere combinaties uitproberen!


 Het DSP is natuurlijk dubbelzijdig bedrukt, dus wilde ik graag beide kanten in mijn kaartjes laten zien.
Ik sneed telkens ongeveer een derde van het stukje DSP af en gebruikte daarvan de andere zijde.
En het leuke is dat dat eigenlijk altijd leuk bij elkaar past. Sowieso qua kleuren, maar ook heeft de ene zijde van het papier steeds een echt "kersterig" dessin, en de andere zijde een meer neutraal dessin. Dat houdt in dat je het dus ook buiten de kerst (nog) kunt (blijven) gebruiken!

Natuurlijk kun je ook de vellen en dessins onderling naar hartelust mixen en matchen! Het past altijd bij elkaar!
 Door meerdere motieven bij elkaar te gebruiken krijg je een soort Patchworkachtige look.

Dat is leuk om te zien en past echt bij de traditionele kerststijl. Ik houd daar altijd wel van!

Ik vond het leuk om echt het DSP in het zonnetje te zetten en heb de indeling en verdere aankleding dan ook vrij eenvoudig gehouden. Met een mooie basis heb je ook eigenlijk niet zo veel meer nodig!

Op het kleine paneel in het midden van de kaart stempelde ik een tekst en sneeuwvlokjes uit de stempelset Snowflake Sentiment! Een mooie veelzijdige set, die doordat ik bijpassende kleuren gebruik, perfect past bij het mooie DSP! Op de sneeuwvlokjes kwamen wat van de leuke nieuwe Red Rhine Stone Jewels. Op het moment dat ik deze foto maakte moest ik het laatste steentje er nog op doen!

Voor wat warmte en een luxe touch gebruikte ik wat van het prachtige Metallic Edge Ribbon. Dat kleine beetje goud is precies goed!

En als extra detail liet ik een stukje van een Pearlized Doilie onder het paneeltje uitpiepen.

En meer hebben de kaartjes echt niet nodig!

Leuke gezellige kaarten, die iedereen kan maken! Dat is naast allerlei inktige stempeltechnieken OOK leuk om te doen, zeker met zulk mooie materiaal!

Lekker dat ik zo meteen een beginnetje heb gemaakt aan mijn voorraad kerstkaarten! Over minder dan een half jaartje is het immers al weer zo ver ;o)



Het vandaag gebruikte prachtige papier doet mee in de actie van deze maand, 3 pakken papier bestellen, en er een vierde gratis bij uitkiezen! Alles over deze actie lees je *HIER*! En wil je gebruik maken van deze actie, dan kun je natuurlijk ook gebruik maken van de (mee) bestelling van vanavond. Uiteraard kun je ook andere spulletjes bestellen. Tot 19.00 kun je je wensen aan me doorgeven, dan bestel ik het voor je mee!



Mocht je ook zin hebben om deze eenvoudig te maken kaarten te maken maar ben je nog niet aan kerstkaartjes toe? Je kunt met de andere soorten DSP uit de actie van deze maand natuurlijk de zelfde techniek en indeling gebruiken!

Wil je nog meer DSP ideetjes zien? Ook enkele teamgenootjes hebben voor jullie weer een leuk project klaar staan vandaag. Je kunt ze vinden via deze links:
Leuk idee met DSP van Yolande
Leuk idee met DSP van Anke

( EDIT: beide teamgenootjes hebben wel HEEL lieve woorden aan mij gericht in hun blogposten.... *snif* maar vlak de dames zelf niet uit! Yolande is al jaren een zeer dierbare vriendin, altijd even lief en hulpvaardig, we hebben al best veel samen meegemaakt maar weten wat we aan elkaar hebben en kunnen altijd bij elkaar terecht...en alhoewel we hoog in het noorden en ver weg in het zuiden wonen voelt het heel dichtbij....en Anke begint nog maar net en vindt het allemaal best heel spannend, maar moet je eens zien wat ze in haar mars heeft... ze ontwikkelt zich razendsnel en gaat gewoon de uitdaging aan! Zo goed van haar!! Toppers he! En dan kennen jullie de rest van mijn team nog niet.. Wat een geweldige meiden. Niet alleen als Creatievelingen en stempelaars, maar zeker ook als gewoon heel fijne mensen, wat natuurlijk minsten zo belangrijk is!! Ik ben zo blij met hen allemaal! Verspreid over het hele land, maar een zeer hecht en echt TEAM!)

Ik ben best tevreden over mijn eerste simpel te maken kerstkaartjes van dit jaar, en ze mogen dan ook voorlopig lekker even in mijn Kijkkastje ( want ja, de Kijkkast bestaat echt!) blijven staan! Best gezellig!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Snowflake Sentiments
Papier: Cardstock: Real Red, Shaded Spruce, Early Espresso, Old Olive, Whisper White
            DSP: Under the Mistletoe
Inkt: Real Red, Shaded Spruce, Early Espresso, Old Olive
Embellishments: Metallic Edge Ribbon, Pearlized Doilies, Red Rhinestone Jewels
Tools: Stampin'Sponges


Tot snel!
Annette




Eerstvolgende (mee)besteldagen
Maandag 16 juli om 19.00 uur
Maandag 23 juli om 19.00 uur 


Alleen in juli: Designer Series Paper Actie
Bestel er drie, kies er een vierde gratis bij!
(alleen op de geselecteerde soorten) 



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


2018-2019 JAARCATALOGUS


Wil jij graag de nieuwe ! catalogus ontvangen?? 
Vraag er eenvoudig eentje aan door mij een EMAIL te sturen


Houd je ook zo van stempelen, spelen met inkt  en kleur en wil je bij elke bestelling korting op je stempelmaterialen??
( en ontvang in juli inkt twv 81 euro EXTRA! kado!)
Klik hier voor meer info!
Je bent welkom in mijn ontzettend fijne team!

3 opmerkingen :

  1. Heel erg leuke kerstkaart(en) Annette.zien er moeilijk uit maar zoals jij het verteld lijkt het makkelijk.En bedankt voor je complimentje.
    Gr Anke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooie kaarten zeg..en heerlijk kerst in de zomer hihihi ze hoeven maar klaar te zijn toch..dat gaat met dit mooie papier wel lukken.
    Knuffel Yolande

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Simple, but stunning!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!