maandag 12 september 2016

Frisse kleuren voor een kerstig kaartje Simpel-Op-Zondag#22

Ja, te laat, ik weet het... Jullie zullen in de loop van deze week begrijpen waarom ik wat stiller ben. Want.....

Deze week zal ik diverse nieuwe plannen en activiteiten bekend maken!!!

Maar nu eerst een lekker fris, maar toch echt kerstig kaartje. Ik geef toe dat het even omschakelen is met dit warme weer, maar straks is het ineens december, dus ik ben toch lekker aan de slag gegaan met mijn kerstspulletjes uit de nieuwe najaarscatalogus. En ik moet zeggen: Ik heb heerlijk zitten stempelen. Lekker relaxed op het warmst van de dag. ;o)


Wat ik zo leuk vind is dat dit kaartje eigenlijk de klassieke kleuren rood en groen heeft, maar dan wel een heel hippe variant daarvan. Dat maakt van dit simpele kaartje toch iets opvallends. Stampin'Up! dit jaar flink uitgepakt met het Designer Series Paper!

Het papier dat ik vandaag gebruikt heb heet Presents & Pinecones DSP, en hierin komen zowel het klassieke Cherry  Cobbler als het frisse Emerald Envie voor! Beiden hebbben zo een heel ander effect dan wat ze zonder elkaar hebben. Het rood is frisser en het groen minder fel. Leuk!


Het DSP heb ik als uitgangspunt genomen en de rest heb ik er bij bedacht. Ik houd erg van teksten, vooral mooie teksten, in een mooi lettertype. Grote teksten vind ik ook te gek! De set Wonderful Year heeft het allebei! De tekst is zo echt de blikvanger.

De tekst heb ik gestempeld met Cherry Cobbler, en daarna heb ik de tekst, maar ook het laagje er onder, met dat leuke schulprandje, met de Layered Circle Framelits uitgestanst.


Over de achtergrond heb ik een strookje Vellum Cardstock geplakt en daar over heen heb ik een stukje van het prachtige Satin Ribbon in de kleur Silver gedaan. Dit geeft rust en houvast aan de kaart, en de versiering springt er zo wat meer uit!.

De versiering heb ik gemaakt met de Holly Berry Happiness Stempelset. Hiermee maak je de mooiste hulstjes, besjes ed. Met de Hollyberry Builder Punch pons je de figuurtjes daarna zo uit! De hulstblaadjes en besjes zijn trouwens 2 keer gestempeld (two-step-Stamping)
Eerst het vlak met Emerald Envie, en daarna met Basic Black de lijntjes. Simpel!

Ik denk dat dit een van mijn meest gebruikte sets gaat worden trouwens... Het is een ideale set om net dat kleine versierinkje te maken op een kerstkaart, wat voor kerstthema de kaart dan ook heeft. Een set voor de finishing touch dus!

Een heel ander kaartje dan ik van mezelf gewend ben, maar ook dat vind ik nu juist zo leuk! Stempelen hoeft geen dag hetzelfde te zijn!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Wonderful Year, Hollyberry Happiness
Inkt: Cherry Cobbler, Basic Black, Emerald Envie
Papier: DSP: Presents & Pinecones DSP
             Cardstock: Whisper White, Emerald Envie, Cherry Cobbler
             Vellum Cardstock
Dies: Layered Circle Pramelits
Pons: Hollyberry Builder
Embellishments: Satin Ribbon 5/8 inch-Silver, Rhine Stone Jewels
En verder: Stampin'Dimensionals, Snail Adhesive, Tear & Tape Adhesive

Tot snel!!
Annette


De nieuwe herfst-/wintercatalogus is uitgekomen!

  
 Klik HIER om je eigen papieren exemplaar aan te vragen! 

*Eerstvolgende (mee-)besteldagen: 

Maandag 19 september 19.00 uur 
Maandag 26 september 19.00 uur


Win-Een-Workshop voor twee personen! Je leest {Hier} hoe!





Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!