donderdag 15 september 2016

Cozy Christmaskaart met Hang Your Stocking

Eigenlijk was ik van plan vandaag een andere kaart te laten zien, maar dat veranderde toen ik vanmorgen de nieuwe Special Offers zag. Wow! Je vindt ze verder in dit bericht!!


Vandaag een echte kerstklassieker, de Christmas Stocking. Alhoewel wij hier geen kadootjes in onze kerstsok ontvangen vind ik ze zo ontzettend knus, dat ik ze graag op mijn kerstkaarten gebruik!


De sok, die uit de set Hang Your Stocking komt heb ik hier in een frame verwerkt.

De kleuren zijn lekker fris, deze zijn gekozen met het schattige DSP als uitgangspunt. Dit papier komt uit de set Presents & Pinecones. Het DSP is op mijn kaarten vaak subtiel aanwezig, maar valt zeker op. Ik vind het vaak leuk als het Designer Series Paper een ondersteunende functie heeft in plaats van een hoofdrol!



Het frame heb ik gemaakt van een stukje Whisper White Cardstock welke ik heb voorzien van een mooie sierrand met de nieuwe Pretty Paisleys Embossing Folder. Ik vroeg me vervolgens af of ik er een ovaal uit zou kunnen stansen met de Layering Ovals Framelits, enja hoor, dat paste prima zoals je ziet.

Ik heb achter de opening vervolgens een stukje Vellum geplakt. Nu zie je het motief van het DSP daar toch doorlopen, maar dan in heel erg verzacht, zodat de kerstsok er lekker uitspringt.


Bij de set Hang Your Stocking zitten geweldige Dies... De naam er van is Christmas Stockings, maar ik had al lang gezien dat je hier ook buiten de kerst de meest leuke dingen mee kunt doen! Natuurlijjk laat ik die ook hier zien!

Deze keer heb ik een lekker kersterige sokstempel genomen en heb ik de sok van wat bijpassende decoratie voorzien, met dezelfde stempelset en dies! Er zit echt heel veel bij! Zo leuk!

Het leuke sneeuwvlokje is eigenlijk onderdeel van een van de sokdies, maar als je op deze sneeuwvlok een klein stukje papier legt en dan zo door de Big Shot haalt, dan kun je deze ook weer los gebruiken! Leuk om de sneuwvlokken uit de sokken weer terug te laten komen op de kaart.

De sneeuwvlokjes heb ik iets verhoogd opgeplakt en voorzien van een Rhine Stone Jewel.

De tekst komt uit een andere set (Stiched with Cheer) maar vond ik er zo leuk bijpassen! Deze heb ik uitgeponsd met een cirkelpons.


Ik ben eigenlijk een beetje verliefd geworden op deze set die overigens als bundel met tien procent korting te bestellen is.

Verliefd omdat ik het thema sokken gewoon heel grappig vind, maar ook zeker omdat ik het design van de stempels en dies zo prachtig vind. Er zitten ook prachtige opengewerkte sokken bij.. Echt heel mooi!


Het was leuk om zo weer eens een frame te maken en het vellum idee vind ik goed geslaagd dus dat ga ik vaker doen! De ovaalvorm doet het ook goed en is ook de reden waarom ik vandaag deze kaart laat zien, en niet een andere...




De hierboven gebruikte Layering Oval Framelits zijn namelijk een van de speciale weekaanbiedingen van deze week!


Een prachtige basis! Je kunt ze prachtig in laagjes gebruiken en de gladde en scallop vormen met elkaar combineren! Deze week met 10,50 euro korting!

Hieronder zie je de rest van de deals. Heel veel Project Life deze keer! Woohooo! Ben je een echte kaartenmaker, kijk er dan niet achteloos over heen, want de PLmaterialen doen het ook geweldig op kaarten!

Zoals je ziet zijn er ook een aantal sets in andere talen.. 

En mag ik je daarom even een tip geven? Het is misschien een superleuk idee om je layouts over een vakantie in Duitsland of Frankrijk te voorzien van Franse of Duitse  kaartjes en teksten! Gaaf toch?!!! 


Wat heb ik gebruikt?
Stempels: Hang Your Stocking, Stitched with Cheer
Inkt: Emerals Envie, Cherry Cobbler
Papier: Presents& Pinecones DSP
Cardstock: Cherry Cobbler, Whisper White,  Thick Whisper White, Vellum Cardstock
Pons: 1 1/4 inch Circle
Dies: Christmas Stockings Thinlits Dies, Layering Ovals Framelits Dies
Embellishments: Rhine Stone Jewels
Tools: Big Shot
En verder: Stampin'Dimensionals, Snail Adhesive

Tot snel!
Annette

De nieuwe herfst-/wintercatalogus is uitgekomen!
Klik HIER om je eigen papieren exemplaar aan te vragen! 

*Eerstvolgende (mee-)besteldagen: 

Maandag 19 september 19.00 uur 
Maandag 26 september 19.00 uur

Nieuw: De Kijkkast Stempel-Club!!! Voor meer info, klik HIER!

Win-Een-Workshop voor twee personen! Je leest {Hier} hoe!


Kan jouw inspiratie wel een KI(C)K gebruiken?
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)


1 opmerking :

  1. Een prachtige kaart en geweldige details. Het vellum vind ik hier superleuk toegepast!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!