zaterdag 9 april 2016

Magic Shutter-kaart, met Botanical Blooms

 Het is altijd leuk om naar nieuwe kleurcombinaties te zoeken. Toen ik deze kaart ging maken begon ik met de zachte blauwe tinten Lost Lagoon en Soft Sky, samen met het zwart en wit. Dat was best mooi maar er miste nog iets... dus ging ik op zoek naar een extra kleurtje voor net dat beetje pit!

Daarvoor koos ik de kleur Calypso Coral. Met deze kleur voegde ik details toe! Wat maakte dat een enorm verschil zeg! Het geeft meteen veel meer warmte aan de kaart en het contrasteert prachtig bij de blauwtinten!

Het achtergrondpapier is helemaal gestempeld. Het leuke is dat je losse stempels hebt voor de grote delen (bladeren en bloemen) en voor de details zoals nerven en meeldraden. Van deze set zijn alle vormen net even anders als gewoon, de vormen doen erg denken aan tropische bloemen en planten.

De prachtig uitgewerkte set dies die bij deze set hoort is enorm uitgebreid en gevarieerd. De opengewerkte bloem is bijvoorbeeld een echte blikvanger, vind ik. En ook hier zijn de vormen net even anders-dan-anders waardoor ik ze ook graag gebruik voor bijvoorbeeld "artsy" of Vintage-kaarten.


Voor deze kaart had ik bloem en bladeren gestanst met de dies. De meeldraadjes op de bloem had ik weer gestempeld, maar er is ook een geweldige stans bij de set om meeldraadjes te maken. Van de gestansde figuren heb ik een toef gemaakt die ik op een bellyband heb bevestigd die om de kaart geschoven zit.

Maar laten we ook eens IN de kaart kijken...


Zonder de bellyband.... De kaart kan nu open...
 Er lijkt weinig te zien te zijn.

Nog maar iets verder open dan...


He, dat is grappig, , bij het openen van de kaart gaat het Magic Shutter Systeem open en komt de boodschap tevoorschijn.


Dit systeem is niet door mij bedacht, maar ik heb wel de maten aangepast zodat de kaart veel makkelijker en netter te maken is en makkelijk schuift. Deze kaart heb ik laatst met een groep dames gemaakt. Ze vonden het geweldig om te doen, en volgens de berichten achteraf, hebben ze er sindsdien nog meer gemaakt, hun eigen variaties. Dat is natuurlijk altijd leuk. Mensen die hun eigen creativiteit ontdekken en omarmen en er op durven te gaan vertrouwen!

Je kunt trouwens de kaart ook weer heel makkelijk sluiten en klaar maken om te versturen of weg te geven. Het mechaniek werkt heel soepel.


En natuurlijk is dit weer een kaart die je voor elk thema kunt gebruiken. Daar ga ik dus nog heerlijk mee varieren! Wil je weten hoe het werkt en hoe je zo'n kaart ook heel makkelijk kunt maken? Natuurlijk kan ik je dat leren! Vraag het me gerust!

Wat heb ik gebruikt?
Stempels: Botanical Blooms, Birthday Blooms (tekst)
Inkt: Soft Sky, Lost Lagoon, Calypso Coral, Basic Black
Papier: Cardstock: Basic Black, Whisper White, Soft Sky, Lost Lagoon, Calypso Coral
Dies: Botanical Builder, Banners Framelits
Ponsen: Large Oval
Embellishments: Rhine Stone Jewels
En verder: Multi Purpose Liquid Glue, Tear & Tape Adhesive

Tot snel!
Annette


*Eerstvolgende (mee-)besteldag: maandag 4 april om 19.00 uur


Win-Een-Workshop! Je leest {Hier} hoe!

  Elke maand een verrassingspakket ontvangen?
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)



1 opmerking :

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!