dinsdag 7 april 2015

Petal Potpourri-een set-drie stijlen #3

Nog een lekker fleurig kaartje, op weg naar de tijd dat de zonnebloemen weer bloeien.  Ja, ook deze wat meer grungy kaart met een vleugje vintage is met dezelfde stempelset en met de zelfde schets gemaakt!



Deze keer met warme kleuren, het warme geel van Hello Honey (een van de nieuwste In-Colors die gelukkig nog een jaartje blijven!) en met het warme bruin van Soft Suede.



Vandaag heb ik er ook een bescheiden vleugje goud aan toegevoegd. De vlindertjes heb ik uit het prachtige Brushed Gold papier geponst. Als je nu niet van al te glimmerig goud of zilver houdt maar toch dat beetje metallic glans wilt is dit papier echt een aanrader. Je vind het in de jaarcatalogus onderaan op bladzijde 193. Hier vind je ook meteen het Naturals White Cardstock terug dat ik gebruikte voor de basiskaart en het voorste paneeltje.

Het glitter op de bloem en de lijfjes van de vlinders heb ik aangebracht met een beetje Dazzling Details in de kleur Gold Glitz. ( blz 213 van de jaarcatalogus) Op de bloem heb ik met mijn vinger dit een beetje uitgeveegd en op het vlinderlijfje heb ik het juist wat dikker aangebracht. Deze flesjes gebruik ik graag omdat de glitter heel mooi gelijkelijk verdeelt en heel fijn is.



Deze keer heb ik de wat vegerige bloemenstempel uit de set Petal Potpourri gebruikt. Echt een beauty! En de set stempelset Work of Art paste er zo mooi bij dat ik beide sets deze keer gecombineerd heb.

Het paneel heb ik volgestempeld met gele bloemen, maar pas nadat ik de stempel na het beinkten steeds licht afgestempeld had op een kladpapiertje (off-stamping) . Dat is een mooie manier om het perfect bij elkaar te laten passen maar toch de ene losse bloem er uit te laten springen. Het bruine hart heb ik gestempeld met de "Dot" uit Work of Art. Net wat ik nodig had om van deze bloem een zonnebloem te maken!



Deze "Dot"heb ik ook gebruikt om de stippen op het Soft Suede papier te maken. Dat geeft het bruine papier een wat vrolijkere aanblik zonder dat het gaat overheersen.

De bloem die hier de blikvanger is heb ik natuurlijk volledig beinkt en gestempeld, uitgeponst met de bijpassende Flower Medallionpons en daarna lekker opgebold en verhoogd opgeplakt met Stampin'Dimensionals.

De schets heb ik deze keer een beetje speels toegepast, de laagjes zijn onderling een beetje verschoven tot een geheel dat ik bij deze kaart leuk vond passen. Het lint in de zelfde kleur heb ik dan wel weer precies evenwijdig aan het schuingeplakte laagje over de kaart laten lopen ;o) Dit hoeft echt niet perse, maar ik ben hierin een beetje een pietlut ;o) Verder heb ik natuurlijk hier en daar de randjes lekker gesponsd.

Vind je ook niet dat de "thank you"tekst er mooi bij past? Dit is een losse stempel, Watercolor Thank You genaamd, en hij is superleuk bij vintage, artsy of aquarelachtige kaartjes!

Ik vond het leuk jullie weer een paar toepassingen met 1 stempelset te laten zien. De veelzijdigheid en de creatieve mogelijkheden zijn wat stempelen tot een geweldige hobby en creatieve uitlaatklep maakt, die nooit verveelt! De volgende keer zet ik weer een andere set in het zonnetje ;o)

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Petal Potpourri, Work of Art, Watercolor Thank You
Inkt: Hello Honey, Soft Suede
Papier: Cardstock: Soft Suede, Hello Honey, Naturals White
Pons: Flower Medaillon, Bitty Butterfly
Embellishments:Stitched Satin Ribbon Hello Honey, Dazzling Details Gold Glitz
Tools: Bone Folder, Paper Snips
En verder: Stampin'Dimensionals, Multi Purpose Liquid Glue, Sticky Strip



In April bij de Kijkkast:
*Bij je bestelling vanaf 65 euro een Classic Inkpad in een kleur naar keuze kado
*Bij je bestelling vanaf 100 euro een Classic Inkpad EN een flesje Multi Purpose Liquid Glue kado
*Maak kans op de stempelset Bloom With Hope
*VIP regeling bij je bestelling vanaf 80 euro
*Eerstvolgende reguliere (mee) bestelmoment: Maandag 13 april. 



Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!