zaterdag 26 september 2015

Kerstster als lichtje!

Zoals ik in de vorige blogpost vertelde ben ik nog even verder gegaan met de Festive Flower Builder Punch en de  bijpassende Reason for the Season stempels.

Ik besloot er een gezellig kerstlichtje mee te maken. Leuk als kleine attentie met de kerst, als lichtje in de duisternis voor iemand die het moeilijk heeft en/of om de kersttafel mee aan te kleden.

(door het lichtje is het alleen wat moeilijk er een scherpe foto van te maken)


















Het waxinelichtje (op batterijtjes)  heb ik eerst rondom voorzien van een stukje washitape, want dat staat gewoon wat aangekleder.

Vervolgens heb ik de benodigde blaadjes geponst en bestempeld. Ik heb nu de blaadjes wat meer gevouwen voor wat meer volume.

Bij het in elkaar zetten van de bloem moet je het in dit geval iets anders aanpakken aangezien je in het midden te maken hebt met de "vlam"waardoor je de blaadjes niet goed in het middelpunt kunt laten beginnen. Om dat te verhelpen heb ik van de punt van het blaadje dat bij het vlammetje komt een "hapje" weggehaald met behulp van een 1/2 inch Circle pons. Dat doe je met de grote en middelgrote blaadjes. Tussen de laagjes gebruikte ik Stampin'Dimensionals De kleinste blaadjes die per twee aan elkaar zitten heb ik van elkaar geknipt. De meeldraadjes heb ik dubbelgevouwen. Ik heb er wel een paar extra geponsd om ze rondom de "vlam"te kunnen plakken. Ik vond het hier leuk ze een beetje te verfrommelen.




















De vlam en de meeldraadjes heb ik voorzien van wat "bling" met behulp van Dazzling Details. Gewoon met mijn vinger een beetje uitgesmeerd. Leuk spul! Jammer dat je op de foto het effect niet goed ziet!

Het lichtje was toen bijna af. Ik heb nog even een labeltje tussen de blaadjes gestoken met een tekst uit de zelfde stempelset, en er tenslotte als finishing touch een strik tussen gedaan. Hiervoor gebruikte ik het leuke lint van gisteren weer, maar nu in rood met witte streepjes.

Ik ga nog even op zoek naar heel kleine bloempotjes, want volgens mij staat het heel leuk als je deze kerstster op zo'n klein potje plaatst. Volgens mij heb ik er nog wel een paar! (ergens...ahum...)

Wat heb ik gebruikt voor het lichtje:
Stempels: Reason for the Season
Inkt: Real Red, Old Olive
Papier: Real Red, Old Olive, Crushed Curry, Whisper White
Ponsen: Festive Flower Builder, Decorative Label, 1 inch Circle
Embellishments: 1/8 striped Ribbon, Dazzling Details, Washi Tape Season of Cheer
Tools: Simply Scored Scoring Tool, Bone Folder, Paper Snips
En verder: Stampin'Dimensionals, Tear and Tape Adhesive


















Dat was het weer voor vandaag! Hopelijk tot Snel!
Annette




Eerstkomende (mee)besteldag: Aanstaande maandag, 28 september 18.00 uur!












Zin in een (creatief) momentje voor je zelf?
KIK: de Kijkkast Inspiratie Kit!
(lees HIER alles over de KIK!)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!