dinsdag 12 augustus 2014

Water(color)kaartje!

Oef! Ik wil echt nog niet wennen aan het idee dat de vakantie hier bijna voorbij is, dus ik blijf nog even doen alsof het nog weken gaat duren ;o) Dus vandaag lekker weer een kaartje dat me aan vakantie doet denken, en ik denk dat er nog wel een paar gaan volgen hoor!

Echt HEEL leuk was het om met deze stempelset By the Tide bezig te zijn! Deze set kreeg ik kado van mijn Britse up-upline! Een bijzonder veelzijdige stempelset is dit waarvan ik de onderdelen ook los vaak combineer met andere sets.  In dit geval heb ik het weer gecombineerd met de Hardwood stempel die met een combinatie van diverse technieken dit bijzondere effect gekregen heeft met veel diepte en kleur. Met die stempel kun je nu eenmaal zo veel kanten op!

 Foto


Ik heb hier de kaart een beetje open laten staan zodat je de "constructie" (klinkt ingewikkelder dan het is hoor) kunt zien. Een soort flipflapkaart ;o)



En zo zie je het nog iets duidelijker.

Het voorste paneeltje heb ik met de Aqua painter en Marina Mist inkt een lekker kleurtje gegeven, nadat ik eerst de ondergrond met de Stampin' Spritzer, gevuld met water en een beetje Sahara Sand Refill Inkt, een beetje vochtig en minder wit had gemaakt. Het bevochtigen diende ook om het blauw mooi uit te laten vloeien. Vervolgens heb ik het met de Koraalstempel, ook uit de By the Tide set, in verschillende bruintinten en met de Off-Stamping techniek een beetje diepte gegeven. Ook de mooie tekststempel die gebruikt is op de voorgrond en op de achterste  paneel komt uit deze stempelset.



De mooie vis heb ik op een apart stukje papier gestempeld, uitgeknipt en een heel klein beetje gesponsd. Op de buik van de vis heb ik, om hem nog echter te maken, met de 2-way glue pen een klein beetje Stampin' Glitter Dazzling Diamonds aangebracht om een beetje "glim" te krijgen. Dat is op de eerste foto net een beetje te zien. Verder heb ik veel gesponsd langs de randjes. Zo trek je alle kleuren bij deze kaart een beetje naar elkaar toe en wordt het een geheel. Gaandeweg zie je vanzelf wat een kaart nog "nodig" heeft. Vis en embellishment heb ik verhoogd opgeplakt.



Het is (vind ik)  het allerleukst als je je embellishments (decoraties) zelf fabriceert. Dat is heel makkelijk! Met het cirkeltje met anker (Ja, ook deze komt weer uit de By the Tide stempelset) en de scallopcirkelpons heb ik dit eenvoudige exemplaar gemaakt, samen met een stukje chevron lint. Dat lint vind ik door het fijne streepmotief erg mooi combineren. Het is net wat subtieler dan gewoon effen breed lint. Juist zo'n klein tabje er van is hier net genoeg.

Ik wilde de kaart verder heel rustig houden, zodat hij ook stoer blijft. En zo blijft de aandacht uitgaan naar de details. De wens (uit de Sentimentenset) heb ik dan ook gestempeld, uitgeponsd en achter het eerste flapje geplakt. Leuk effect als je de kaart ontvangt en openvouwt!



Hier zie je ook goed dat ik hier weer een totale andere washtechniek heb gebruikt om het "hout"deze kleur te geven. Dat hebben we in meerdere "lagen"zo gekregen. Deze techniek hebben we in een van de workshops behandeld. Ik stop eigenlijk altijd nieuwe foefjes in de workshops. Leuk! Er zijn immers zoveel mogelijkheden!

De combinatie van de kleur Marina Mist, en de vele kleuren uit de Naturals serie vind ik erg mooi bij elkaar. Wat is het toch ideaal dat je met de Stampin'Up!kleuren zo geweldig kunt combineren!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: By The Tide, Hardwood, Sentimenten
Inkt: Marina Mist, Soft Suede, Sahara Sand, Early Espresso, White Craftìnkt, Refill Sahara Sand
Papier: Cardstock Marina Mist, Sahara Sand, Naturals White
Embellishments: Stampin' Glitter Dazzling Diamonds, 3/4 inch Chevron Ribbon Marina Mist
Ponsen: Modern Label, 7/8 inch Scallop Circle
Tools: Stampin'Spritzer, Heattool,  Paper Snips, Sponge Daubers, Aqua Painter
En verder: Embossingpowder White, Stampin' Dimensionals, Multi Purpose Glue,


4 opmerkingen :

  1. Gorgeous card. Love the soft colour x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love your card and all the techniques you have been using to create it..... now I want this stamp set too. Temptation... LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaart, prachtige kleuren
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende kaart .. ik wil gelijk aan de slag of naar het strand. Groetjes Het :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!