maandag 14 oktober 2024

A Little Note to Say.... - Bloghop Stempel Schatten - Echte Schoonheid Zit Van Binnen!

 


Hallo en welkom bij deze Bloghop van de Bloghopgroep Stempel Schatten! Deze groep gaat de verborgen/vergeten schatten uit de catalogi ontdekken en in het zonnetje zetten! Er zijn namelijk af en toe sets die je maar heel weinig voorbij ziet komen terwijl het toch echte pareltjes zijn!

Een goede reden om daar met deze groep iets aan te doen!


Deze keer hebben we als thema de raadselachtige titel: (Echte) Schoonheid Zit Van Binnen!

Dat wijze gezegde over "de mens" kan namelijk ook op kaarten slaan! 

Soms is de buitenkant van een kaart leuk, maar eenvoudig, en wordt je pas echt verrast als je de kaart opendoet!

Zo maakte ik dus ook deze kaart!


Maar voor dat  ik de binnenkant laat zien, vertel ik jullie eerst wat de Stempel Schat is die ik voor mijn kaart gebruikte.

Het gaat deze keer om de stempelset Sending Love met de bijpassende Sending Love stansen, die in het Nederlands Lief Briefje-stansen heten!

Dit is echt een stempelset die altijd kan, voor iedereen, voor elke gelegenheid, en het hele jaar door! De aankleding en kleurenm kun je namelijk helemaal aanpassen op het moment of de persoon! Daarbij is "post" natuurlijk een heel neutraal en tijdloos thema.

Kortom, ik ben errug enthousiast over deze stempels en stansen! Helaas zie je hem maar weinig voorbij komen, en dat is enorm zonde, dus deze set verdient zeker de titel van Stempel Schat!


In dit videoclipje van slechts enkele seconden zie je wat er gebeurt als je de kaart openvouwt ( en dat ging bij mij niet zo handig met de camera in mijn ene hand, en de kaart in de andere, maar goed ;o) en dus de "verrassing"aan de binnenkant te zien krijgt!


Een grappig "tafereeltje" met lekker veel diepte effect verschijnt!


De brievenbus stroomt over van de post!


De enveloppen stromen letterlijk over de kaart.


Zo naar je toe, met de boodschap: A Little Love from me to you!


De brievenbus, en de envelopjes stempelde ik, kleurde ik in met Stampin'Blends, en stanste ik uit.

Vooral bij de brievenbus is het leuk om te proberen daar wat nadruk aan de bolle vorm te geven door bij het inkleuren donker en licht te combineren.


En die brievenbus komt mooi naar voren van de achtergrond, die zelf ook al volop diepte effect heeft. 

Dit model is een variatie op een kaartmodel dat ik een paar jaar geleden bedacht en toen de coulissenkaart noemde.


De achtergrondpanelen bekleedde ik met een combinatie van stukjes rustiger en drukker designpapier. In dit geval het Wildly Flowering DSP dat te vinden is in de jaarcatalogus. De warme kleuren van het papier inspireerden mij voor het gehele kleurgebruik op deze kaart. De kleuren zijn natuurlijk en iets vergrijsd. Echt heel mooi.


De stroom aan kaartjes loopt door op het witte paneel waar de tekst staat en die verder ook met stempels uit de set helemaal in het postthema is aangekleed.

Door het door te laten lopen krijg je nog meer diepte en het gevoel van "beweging" alhoewel ze natuurlijk gewoon vastgeplakt zitten 


Deze postachtige stempels heb ik verder overal op de kaart terug laten komen, ook op de voorkant van de kaart. Ook op het designpapier kun je mooi stempelen.

De Moody Mauve envelopjes zijn ook gestempeld op, en gestanst uit, designpapier.


Deze kaart kan ook prima los staan, dus dat maakt het net nog wat leuker, om zo langdurig de binnenkant van deze "Schoonheid zit van Binnen"-kaart te kunnen zien. Dat is immers waar het bij deze kaart om gaat! Leuk om op je dressoir of buro te zetten.


Ik houd altijd van kaarten met een verrassing aan de binnenkant! Jij ook? 
Vooral als je aan de buitenkant nog niet zo veel verklapt! Wel krijg je natuurlijk al een voorproefje van de stijl en kleuren...

Het is ook zo superleuk om te maken!

In gedachten zie ik dan het (hopelijk blij verraste) gezicht van de ontvanger bij het openvouwen van de kaart al een beetje voor me, haha!


Het enige jammere? Zulke kaarten zijn heel lastig mooi op de foto te krijgen! Je ziet nooit zo optimaal de diepte. Maar ik hoop dat je toch een beetje een idee hebt gekregen van de kaart, en van mijn prachtige Stempel Schat! Want ja, ik ben fan van deze set!

Zal ik er binnenkort weer iets mee maken? Herfst, kerst, een jarige, jubileum, een mannenkaart....het kan allemaal! 

Dit was dan weer mijn bijdrage voor deze keer, ik hoop dat je het leuk vond! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast!

Vergeet niet om de bijdragen van de andere designers van team Stempel Schatten te bekijken ;o) Wij voorzien je samen graag van leuke ideetjes en nieuwe inspiratie! Alle links vind je hier onder!
De lijst met gebruikte producten heb ik ook toegevoegd. Alle producten zijn natuurlijk weer te bestellen bij de Kijkkast!
Veel plezier bij je vervolg van de hop, en heel graag tot snel! XXX Annette💚

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Sending Love
Papier: Cardstock: Basic White, Early Espresso, Mossy Meadow
             DSP: Wildly Flowering DSP
Inkt: Memento Black, Moody Mauve, Wild Wheat
Dies: SendingLove/ Lief Briefje Stansen, Spotlight on Nature stansen
Stampin'Blends: Crumb Cake, Moody Mauve, Wild Wheat, Gray Granite, Mossy Meadow
Embellishments: Zelfklevende Parels in drie kleuren
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Take Your Pick Tool




Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 14 oktober 19.00 uur
Maandag 21 oktober 19.00 uur


Dat kan 7 dagen per week, 24 uur per dag!


Zo veel MOOIS!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
Je vindt ze >>HIER<<


Voel je welkom bij de Kijkkast VIP Lounge!
Extra voorbeelden, Kijkkast Lives, Online open huis, extra tips, gratis workshops!
Lees HIER hoe ook jij Kijkkast VIP kunt worden!


💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
Krijg vervolgens minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge! en meer!
Lees HIER alle info!


Altijd leuke koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Catalogus aanvragen:


Wil jij de NIEUWE JAARCATALOGUS en/of de nieuwe najaarsmini-catalogus ontvangen?
Vraag deze nu bij mij aan via een >>email<<! Opsturen of afhalen is mogelijk!
Meer info is te vinden op de Catalogus Info



 


8 opmerkingen :

  1. Wat een gave kaart! Prachtig ingekleurd. Mooie combinatie ook met het DSP dat zou ik zo niet bedacht hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kaart is prachtig, heel leuk en verrassend al die laagjes aan de binnenkant, tof die paarse brievenbus en vlopjes!
    Groetjes
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yolanda Pasterkamp14 oktober 2024 om 20:57

    Wat een gave kaart! Echt, wat weet jij toch te goochelen met kleuren en stempels!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi ontwerp! Ik vind je kleurencombinatie ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spectaculair Annette, wat een bijzondere kaart! Echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is prachtig! Vooral dat paars van de brievenbus dat er uit springt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een wauw binnenkant! Superleuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, echt schitterend! Wat een geweldig ontwerp en mooie combi!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!