zaterdag 12 oktober 2024

Herfstige collagekaart met Frosted Forest -Dreamgirls & Friends Facebookhop - Online Only

Hallo, leuk dat je er bent!

Vandaag doe ik mee met de maandelijke facebookhop van de Stampin'Up! Dreamgirls & Friends!


Deze maand hebben we als onderwerp Online Only!

En voor mijn kaart heb ik niet eentje, maar een paar items uit onze Online Only collectie gekozen, en die met elkaar gecombineerd! 


Het werd een herfstige Slimline kaart, voor een stoere jarige, of voor de liefhebber van dit soort warme kleuren! 


Deze mooie, stoere boom is de blikvanger van deze kaart.


Hier gebruikte ik deze schitterende set Frosted Forest voor!

Deze mooie set bestaat uit stempels, stansen maar ook bijpassende masks, die precies op de stempelafbeeldingen passen, en waarmee je dus de bomen kleur kunt geven, in enkele stappen.

Dit geeft heel veel extra mogelijkheden!



En hier gebruikte ik daar herfstige kleuren inkt voor, en Blending Brushes, maar natuurlijk kun je de kleuren aanpassen aan de tijd van het jaar, zodat het een echte "altijd-goed" set is!


Om de herfstboom een bijzondere basis te geven plaatste ik deze op een dubbel label, en die beide lagen stanste ik met de Greetings of the Season Dies. Deze prachtige stansset vol verschillende vormen en maten labels, met mooie stikselrandjes,is ook een Online Only item!

Door beide laagjes verschillend te bewerken kreeg ik een collageachtig effect! Dit voerde ik ook in de rest van de kaart door.


Nu is het tijd om even naar de achtergrond te kijken! Want ook daar is altijd wel iets aan te zien! 


Ik koos twee herfstige printjes uit dit pak Iconic Celebrations DSP. Ook dit DSP is een Online Only artikel!

Het stuk papier met het blaadjesmotief scheurde ik schuin af en plakte ik op het basispaneel.


Ook een strookje met ruitjesmotief scheurde ik en plakte ik er overheen. Over de rand plakte ik een stukje Jute Trim in de kleur Wild Wheat, dezelfde kleur als in voor de boomkroon gebruikt had.


Een losjes gedoodled randje langs de rand, wat spettertjes en wat inktblenden aan de randjes en hoekjes verbinden alles net nog wat meer aan elkaar en geven een lekker rustiek effect.


De tekst komt ook uit de Frosted Trees set, en ook hier gebruikte ik weer de Greetings of the Season stansset. Met een stukje grof gestreept lint, dat ik ook bovenaan het grote dubbele label had gebruikt, maakte ik er een speels geheel van. 

De mooie dots met mat glas effect, hebben een prachtige warme kleur, die er geweldig bij past!



Deze kaart doet aan een aantal leuke challenges mee! Er zijn op het moment zo veel leuke!

De schets van Freshly Made Sketches, inspireerde mij voor de indeling, bij Just Us Girls challenges wilden ze deze keer dat we blaadjes in ons project zouden verwerken, bij the Male Room werd gevraagd om een mannenkaart met bomen, bij Inspire Create Challenges was het onderwerp Autumn of Halloween, en bij Just Add Ink, moest je er twee uitkiezen van de drie steekwoorden, en daar koos ik Trees en Ink Blending uit.

Toevallig pasten ze allemaal als puzzelstukjes in elkaar! Nou nee, niet geheel toevallig, ik heb natuurlijk met de challenges in mijn hoofd deze kaart gemaakt. Dit vond ik een leuke creatieve uitdaging! Daar houd ik wel van ;o)


Deze post is onderdeel van een Facebookhop...dus er zijn nog meer projecten te bekijken! Wil je zien wat mijn stempelvriendinnen gemaakt hebben voor deze Oktober Maand-Hop, kijk dan dus , en hop door, via mijn facebookpagina!


Een kaart die verder ontstaan is zonder voorbedacht plan.

Het fijne is ook dat ik deze zelfde kaart, met de zelfde set, de zelfde stansen, het zelfde pak DSP maar alleen met andere kleuren, ook in een wintervariant zou kunnen maken. En dan kan ik natuurlijk deze boom weer kiezen, of een van de andere bomen uit de set. Zo is het ook heel simpel om er een kerstvariant mee te maken. En juist dat aanpassen, mixen en combineren is zo vreselijk leuk! Lekker afwisselend!

Deze kaart heeft een collageachtige look gekregen, en is geschikt voor iedereen, ook zeker voor een man. Het was een plezier om te maken! Bomen zijn altijd een prachtig, tijdloos, en krachtig thema voor een kaart! Vind je ook niet?

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Frosted Forest (Online Only)
Papier: Cardstock: Basic Beige, Pecan Pie
            DSP: Iconic Celebrations DSP (Online Only)
Inkt: Pecan Pie, Cajun Craze, Pumpkin Pie,Wild Wheat,Crumb Cake,Early Espresso
Dies: Frosted Forest Dies (Online Only), Greetings of the Season Dies (Online Only)
Masks: Decorative Masks Frosted Forest
Stampin' Write Marker Pecan Pie
Embellishments: 2023-2025 In Color Jute Trim, Grof gestreept lint Wild Wheat, Rondjes met Glaseffect (Online Only), Linnen draad
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Blending Brushes

Tot snel!
Annette



Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 14 oktober 19.00 uur
Maandag 21 oktober 19.00 uur


Dat kan 7 dagen per week, 24 uur per dag!


Zo veel MOOIS!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
Je vindt ze >>HIER<<


Voel je welkom bij de Kijkkast VIP Lounge!
Extra voorbeelden, Kijkkast Lives, Online open huis, extra tips, gratis workshops!
Lees HIER hoe ook jij Kijkkast VIP kunt worden!


πŸ’“De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!πŸ’“
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
Krijg vervolgens minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge! en meer!
Lees HIER alle info!


Altijd leuke koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Catalogus aanvragen:


Wil jij de NIEUWE JAARCATALOGUS en/of de nieuwe najaarsmini-catalogus ontvangen?
Vraag deze nu bij mij aan via een >>email<<! Opsturen of afhalen is mogelijk!
Meer info is te vinden op de Catalogus Info


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!