donderdag 17 oktober 2024

Celebrate! Een herfstige verjaardagskaart ! - Geen Verjaardag Zonder Kaartje

Kun je met het herfstige thema ook kleurige, feestelijke kaarten maken? 


Oh ja, absoluut!

Want juist in het begin van de herfst, zijn de kleuren heerlijk uitbundig!


Dus hoe leuk is het om juist met die rijke, volle uitbundige kleuren aan de slag te gaan!


Met kleurrijke herfstbladeren als uitgangspunt, ontstond deze kaart!


Met de set Changing Leaves maakte ik ze! 

Dit is een bijzondere set, want je hebt hier niet alleen stempels en stansen, maar ook een bijpassende Hybride embossingfolder. En met Hybride bedoelen we dan dat je de grote stans uit de set ook in de embossingfolder kunt leggen en daarmee dus in een keer zowel kunt stansen als embossen!

En het effect is spectaculair mooi!


En voor mijn kaart nam ik zo'n stapeltje blaadjes en kleurde ze in met inkt en een Water Painter. Ik koos diverse groene, oranje, en geeltinten. De kleurtjes liet ik lekker in elkaar overvloeien.

Door het relief dat ik met de embossingfolder had aangebracht gaat de inkt ook net even anders vloeien. Echt heel erg leuk!


De blaadjes liet ik goed drogen en verdeelde ik vervolgens over mijn kaart. 


In de laagjes van de kaart zie je de gebruikte kleurtjes weer terug. In enkele lagen emboste ik met de zelfde Hybride embossingfolder, maar nu dus zonder stans, een mooi bladmotief, dat er uiteraard perfect bij past!

Zo leuk dat je de items op meerdere manieren kunt gebruiken!


De tekst stelde ik samen. Ik vind dat altijd zo leuk om te doen!

De gestempelde tekst komt gewoon uit de set Changing Leaves.
De tekst Celebrate voegde ik er bij, om er een echte verjaardagskaart van te maken!


De set Thoughtful Moments zit vol met leuke teksten.
Ook deze set is weer speciaal, want deze bestaat uit stansen en ... jawel.... een Hybrid Embossingfolder!

Ook deze tekst heb ik dus in een keer gestanst en geembossed!


Nu was het tijd om de kaart af te werken. Wat er nog ontbrak was een mooie strik,die natuurlijk precies bij de kaart moest passen.


Ook hier wilde ik die mooie watercolor look doorvoeren, dus kleurde ik dit Very Vanilla satijnlint zelf door inkt op mijn werkplaat te deppen, dit met de Stampin Spritzer nat te spuiten, en hier het lint doorheen te halen.

Met de Heattool droogde ik het lint. Ik wikkelde het rond het paneel en werkte het af met een zwierige strik, die de kaart nog meer feestelijkheid geeft!

Hier en daar kwamen nog wat groene dotjes, als accent.

Zoals je misschien al in de titel van deze post had gelezen, komt de inspiratie voor deze kaart van de Oktober-Challenge in de supergezellige facebookgroep die ik een poosje geleden heb geopend helemaal in het teken van verjaardagskaarten! De naam van de groep is dan ook:

Geen verjaardag zonder kaartje!



In deze facebookgroep willen we het maken, het versturen EN het ontvangen van gezellige verjaardagspost in ere herstellen! Niets kan immers een handgemaakte, persoonlijke verjaardagskaart vervangen. Zonder kaartje is een verjaardag niet compleet!

We hebben een verjaardagslijst, we delen tips en ideeen, en we hebben elke maand een challenge!
En wie weet komt er nog meer leuks voorbij.... Dat blijft nog een verrassing!
Bij deze nodig ik ook jou van harte uit om bij deze groep te komen. Meedoen met de activiteiten is het leukst, maar gewoon meekijken mag ook! Iedereen kan en mag lid worden! Kom er dus gezellig bij!



Met deze kaart doe ik aan enkele challenges mee: 

Bij Colourful Options wilden ze deze keer dat we oranje gebruiken. Dat is gelukt! Bij As You See It vragen ze om je favoriete item om mee te knutselen, nou dat is duidelijk bij mij, dat is INKT! Heerlijk veelzijdig en kleurrijk! Bij Addicted to Stamps was het onderwerp "Any Occasion"dus koos ik voor een verjaardag! De schets is van Tuesday Morning Sketches, en zoals je ziet heb ik deze gespiegeld.
En bij de Paper Funday Challenges was het onderwerp "Anything goes with the colours of autumn" en ook daar voldoet deze kaart aan!


De GVZK-challenge is deze keer wel HEEL erg leuk hoor, dus ik heb er met plezier aan zitten werken. Het thema is super, en de kleuren spraken mij enorm aan! Je kunt er ook nog eenslekker veel kanten mee op!

De mooie stempelset, stansen en embossingfolders droegen natuurlijk ook bij aan dit plezier! Ze zijn allemaal nog verkrijgbaar! En mocht jij nu je materialen bij de Kijkkast bestellen, dan zorg jij er mede voor dat ik heel veel inspiratie kan blijven maken en plaatsen! πŸ’“

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Changing Leaves
Papier: Cardstock Basic White, Granny Apple Green, Pumpkin Pie, Garden Green
Inkt: Pumpkin Pie, Wild Wheat, Garden Green, Granny Apple Green
Dies: Changing Leaves Dies, Thoughtful Moments Dies
Embossing: Changing Leaves Hybrid 3D Embossingfolder, Thoughtful Moments Hybrid 3D Embossingfolder
Embellishmements: Satijnlint Very Vanilla, Transparante Zelfklevende Rondjes
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Sponge Daubers, Water Painters, Stampin'Spritzers, Heat Tool, Silicon Craft Sheet

Tot snel!

Annette


Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 21 oktober 19.00 uur
Maandag 28 oktober 19.00 uur


Dat kan 7 dagen per week, 24 uur per dag!


Zo veel MOOIS!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
Je vindt ze >>HIER<<


Voel je welkom bij de Kijkkast VIP Lounge!
Extra voorbeelden, Kijkkast Lives, Online open huis, extra tips, gratis workshops!
Lees HIER hoe ook jij Kijkkast VIP kunt worden!


πŸ’“De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!πŸ’“
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
Krijg vervolgens minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge! en meer!
Lees HIER alle info!


Altijd leuke koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Catalogus aanvragen:


Wil jij de NIEUWE JAARCATALOGUS en/of de nieuwe najaarsmini-catalogus ontvangen?
Vraag deze nu bij mij aan via een >>email<<! Opsturen of afhalen is mogelijk!
Meer info is te vinden op de Catalogus Info


1 opmerking :

  1. Just beautiful, Annette, and an embossing extravaganza! I love this! The colors are perfect for it all, too! Thanks so much for playing at As You See It!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!