zaterdag 2 maart 2024

Dankjewelkaart met "Glas in lood" - Stamping with Friends Bloghop - Tic Tac Toe

  * This Blogpost is in Dutch AND English*

Welkom bij deze Stamping with Friends Bloghop! In deze bloghop krijg je wat verse stempelinspiratie van over de hele wereld! Uiteindelijk is dat een van de mooie kanten van deze fantastische hobby: De contacten en vriendschappen die je er door opdoet! afstanden en grenzen spelen hier geen rol!

Welcome to this Stamping with Friends Bloghop! In this hop we bring you some fresh stamping inspiration from all over the world! After all this is one of the big bonuses of this fantastic hobby: The contacts and friendships it brings! Distances and borders play no role here!


Vandaag hebben we een Tic Tac Toe challenge, waarbij je zelf een rij van drie mag kiezen, die je dan vervolgens in je kaart verwerkt.

Today we have a Tic Tac Te Challenge. You can choose a row of three things, that you will use on your card.


Deze keer koos ik de bovenste horizontale rij: Thank you, Yellow en Vellum!

This time I chose the first horizontal row: Thank you, Yellow and Vellum!


Met deze kaart ging ik een beetje buiten mijn "comfort zone" want ik maak eigenlijk gewoonlijk niet zulke kaarten....
Aan de andere kant is het juist mijn ding om steeds iets nieuws uit te proberen, dus eigenlijk valt het toch wel mee ;o) en is het eigenlijk best wel ala mij!

I went a bit out of my comfort zone, since it became a card that is very different than what I usually tend to make. On the other hand I always love to try new things, so in that view it is not that different ;o)



Blikvanger van de kaart is het venstertje in het midden van de kaart!

Focal point is this little window in the centre of the card!


Ik begon met een stuk geel gestreept designpapier uit dit pak Lighter Than Air DSP. De kleur geel kon ik dus alvast afstrepen ;o) Ik scheurde de randjes aan beide zijden en plakte dit op een stuk basic White Cardstock. 

I started with a piece of yellow striped DSP from this Lighter Than Air DSP pack. That way the colour yellow was covered ;o) I tore the paper on two sided and adhered it to some Basic White Cardstock.


Nu wilde ik de opening maken!

Now I wanted to make the window!


De stempelset die ik er voor gebruikte heet Filled with Happiness en de Modern Label pons past er perfect bij. 
Ik stempelde en heat emboste de afbeelding in zwart op het designpapier en ponste daarna het middendeel uit. Zo creeerde ik de opening, met daaromheen de tekst.

The stampset I used is called Filled With Happiness, and the Modern Label punch is a perfect match with it! 
I stamped and heatembossed the emage in black and punched out the centre part. That way I had made an opening with letters on the outside.


Daarna stempelde en heatemboste ik de zelfde stempel nog eens maar dan op een stukje Vellum Cardstock. Daarna kleurde ik deze afbeelding aan de achterzijde in met Stampin'Blends. Zo krijg je een tof glas in lood effect! 
Het vellum plakte ik achterop de strook cardstock.

Then I stamped and heatembossed the same stamp, but now on a piece of Vellum Cardstock. Now I coloured the image from the backside with Stampin'Blends. The result is fun, it gives a stained glass effect!
I adhered the vellum om the backside of the cardstock strip.


De stempel gebruikte ik nog eens om de basiskaart van Shaded Spruce cardstock op de zelfde manier te voorzien van een leuk motief.

The stamps was used again to give the base card made out of Shaded Spruce cardstock some nice matching decoration.


De strip kwam met Dimensionals op de kaart, en waar de opening was plakte ik een stukje Basic White Cardstock, zodat de kleuren van het "glas in lood" mooi uit zouden komen. Aan beide zijden kwam een strookje Basic Black cardstock voor wat extra contrast!

The strip was adhered to the card with the Dimensionals. Where the windo would be I added a piece of Basic White cardstock first so the colours of the Stained Glass" would look nice and bright. On both sides I added a strip of Basic Black cardstock.


De bovenkant had ik aangekleed met het mooi geruite lint in zwart wit, en het bakerstwine, waarmee ik een dubbele strik maakte.

The toppart was decorated with some Black & White Gingham Ribbon and a piece of Bakerstwine, to make a double bow.

Daarna maakte ik een "dankjewel" tekstje op de zelfde manier. Het scheurrandje liet ik hier in terugkomen, en om het geheel wat aan te kleden en het groen en geel nog meer met elkaar te verbinden plakte ik er wat takjes achter die ik had geponst met de takjespons. Die is echt ideaal hiervoor!

Now I added my "Thanks" that I made in the same way. I tore the end of the strip, and to dress it up a bit, and to connect the yellow and green a bit more I added some little punched branches under it. The Bough punch is perfect for this!



Als laatste voegde ik nog wat inimini zwarte spettertjes toe met een Stampin'Write marker, en wat zilveren pareltjes. Thanks- Yellow en Vellum, yes, het zit er allemaal in! En ik heb met veel plezier aan de kaart gewerkt en ben meteen geinspireerd om nog meer met deze toffe stempelset te maken! Ideeen genoeg!

Finally I added some tiny speckles with a Stampin'Write Marker and also a few silver pearls. Thanks, Yellow and Vellum, check, check check! It is all there! It was fun to make this card and it inspired me to explore this set even more. I am full of ideas!


Zo, dit was mijn bijdrage voor de Stamping with Friends Bloghop, en hopelijk vond je het leuk. Een reactie onder mijn blogpost stel ik altijd enorm op prijs! Alle gebruikte producten zijn via de Kijkkast te bestellen, en mocht je vragen hebben mag je altijd even contact met me opnemen. Ik help je met alle plezier! Via de links hieronder kun je de bloghop vervolgen! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast, en heel graag tot snel! XXX Annette💓

Well, this was my attribution to the Stamping with Friends Blog Hop, and I hope you liked it. A reaction below my blogpost is always very much appreciated. When you have any questions, please feel free to ask, I will be happy to help you. Through the links below you can continue this blog hop!
Thanks for visiting de Kijkkast, and I hope to see you back soon! XXX Annette💓

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Filled with Happiness
Papier: Cardstock: Basic White, Shaded Spruce, Basic Black
              DSP: Lighter than Air DSP
Inkt: Versamark
Ponsen: Modern Label, Bough
Stampin'Blends: Shaded Spruce, Lemon Lolly, Daffodil Delight
Stampin'Write Marker Basic Black
Embellishments: Embossingpowder black, Gingham Ribbon Black&White, Festive Pearls, Bakers Twine Essentials Pack
Tools: Heat Tool, Embossing Additions Tool Kit


Maart is FEESTMAAND bij de Kijkkast!

Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 4 maart 19.00 uur
Maandag 11 maart 19.00 uur





Bestel bij de Kijkkast en ontvang een kado als dank!
In Maart krijg je bij een bestelling vanaf 100 euro,
en bij het gebruik van de Hostcode VJ73WHJK
gratis een verrassingstas met StampinÚp!-producten twv 100 euro!
*lees >>HIER<< alle info*


Lees >>hier<< alle acties en Kijkkast nieuwtjes van MAART


NOG MEER MOOIS!
vanaf 5 maart nieuwe ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
Je vindt ze >>HIER<<



Voel je welkom bij de Kijkkast VIP Lounge!
Extra voorbeelden, Kijkkast Lives, Online open huis, extra tips, gratis workshops!
Lees HIER hoe ook jij Kijkkast VIP kunt worden!


💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
Krijg vervolgens minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge! en meer!
Lees HIER alle info!


Altijd leuke koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Catalogus aanvragen:

Wil jij de dikke Jaarcatalogus 
en/of de nieuwste voorjaars Minicatalogus ontvangen? 
Vraag deze nu bij mij aan via een >>email<<! Opsturen of afhalen is mogelijk!
Meer info is te vinden op de Catalogus Infopagina.


5 opmerkingen :

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!