maandag 11 maart 2024

Lentesfeer met Bottled Happiness - Stempel Schatten Bloghop - Van supersimpel tot supersjiek

 


Hallo en welkom bij deze Bloghop van de Bloghopgroep Stempel Schatten! Deze groep gaat de verborgen/vergeten schatten uit de catalogi ontdekken en in het zonnetje zetten! Er zijn namelijk af en toe sets die je maar heel weinig voorbij ziet komen terwijl het toch echte pareltjes zijn!

Een goede reden om daar met deze groep iets aan te doen!


Deze keer is ons theme Van Supersimpel tot Supersjiek!

Hoe kun je met dezelfde stempelset en volgens het zelfde idee een eenvoudige kaart maken, maar ook een meer uitgebreide of zelfs supersjieke kaart maken, dat is de uitdaging die we gaan laten zien!


De Stempel Schat die ik deze keer weer eens in het zonnetje zet is de set Bottled Happiness! Al een hele poos zie ik deze set nauwelijks meer voorbij komen. Het is een ontzettend leuke set in een eigentijdse stijl! Leuk om allerlei gekleurde flessen te kunnen maken, die helemaal aansluiten bij de laatste woontrends.


Voor mijn eerste kaart gebruik ik heel simpele basismaterialen... Alleen maar Stempels, papier en inkt!


De fles en bloemen stempelde ik eerst. Deze set is een Two step stempelset, waarmee je zo heel makkelijk de afbeeldingen in meerdere kleuren op kunt bouwen. 


Aan de rechterkant kwamen strookjes cardstock in bijpassende kleuren. Simpel maar met een heel leuk grafisch effect!


Door veel open ruimte te houden, en verder geen details toe te voegen krijg je een heel sprekende kaart!

Maar je kunt het ook uitbreiden....


Voor de tweede kaart volgde ik het zelfde idee, en gebruikte ik het zelfde kleurenschema.



De strookjes zijn nu van DSP, wat meteen een heel andere look geeft. Hier nam ik het prachtige Poetic Expressions DSP voor, wat prachtig in het kleurenschema past.


De fles kwam nu bovenop de strookjes. Ik stempelde deze en ponste de fles uit met de Vintage Bottle pons. Die is gemaakt om perfect met de stempelset te combineren. Het etiketje voegde ik toe, en achter de fles kwam nog een andere fles, voor een leuk diepte effect. De bloementoef stempelde ik en knipte ik grof uit. Dit alles kwam verhoogd met Dimensionals op mijn kaart.


Nu voegde ik ook wat bijpassende embellishments toe. Een paar glanzende dots, en wat Jute Trim. Zo kun je mooi bepaalde kleuren benadrukken.

De kaart is eigenlijk al best uitgebreid, maar we doen er toch nog een schepje bovenop!


Bij mijn derde kaart breidde ik alles nog wat verder uit!


Nu scheurde ik de strookjes DSP en kleedde hier de achtergrond mee aan!


De fles maakte ik nu levensecht, door de opening te ponsen en daar in een van de Vintage Bottle Shaker Domes te doen. Het uitgeponste flesje kleurde ik met Stampin'Blends in zodathet net lijkt of er water in zit. In de Shaker Dome deed ik wat losse zilveren en witte sequins.


Deze keer maakte ik een verhoogd paneel voor de bloemenfles. Daaronder voegde ik een extra laag toe die ik structuur gaf met de Gedraaide Touw 3D Embossingfolder. Een Embossingfolder die je maar weinig voorbij ziet komen, en de echt suerstoer is, dus wat mij betreft is dit zeker mijn tweede Stempel Schat van vandaag.


Het witte paneel met de mooie gaatjesrand draagt bij aan de structuurtjes van de kaart. Ik gebruikte er de Everyday Details Dies voor. Nu voegde ik ook weer wat dots toe, en wat Jute trim en als extra een stukje lint. Ook stempelde ik nu de tekst op een los strookje die ik in stukjes knipte en daarna pas toe voegde.


Dezelfde stempels, dezelfde kleuren, en dezelfde schets!
En toch drie heel verschillende kaarten.


Dat is het leuke van stempelen... Je kunt het zo eenvoudig, of juist uitgebreid maken als je zelf wilt. 
Met de basis kun je beginnen en dan stukje bij beetje uitbreiden en varieren. Ook mixen en matchen is geweldig om te doen en geeft je nog meer mogelijkheden met je materialen!


Dit was dan weer mijn bijdrage voor deze keer, ik hoop dat je het leuk vond! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast!

Vergeet niet om de bijdragen van de andere designers van team Stempel Schatten te bekijken ;o) Wij voorzien je samen graag van leuke ideetjes en nieuwe inspiratie! Alle links vind je hier onder! 
De lijst met gebruikte producten heb ik ook toegevoegd. Alle producten zijn natuurlijk weer te bestellen bij de Kijkkast! 

Veel plezier bij je vervolg van de hop, en heel graag tot snel! XXX Annetteđź’š

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Bottled Happiness
Papier: Cardstock: Moody Mauve, Wild Wheat, Bubble Bath, Boho Blue, Lost Lagoon, Basic White, Thick Basic White|
            DSP: Poetic Expressions DSP
Pons Vintage Bottle
Dies: Everyday Details Dies
Embossingfolder:Twisted Rope 3D Embossingfolder
Stampin'Blends Boho Blue
Embellishments:2023-2025 In Color Dots, 2023-2025 In Color Jute Trim, Lint met Textuur Boho Blue, Vintage Bottle Shaker Domes, Loose Silver Sequins
Tools: Stampin'Cut & Embossing Machine, Paper Snips, Take Your Pick Tool.





Maart is FEESTMAAND bij de Kijkkast!

Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 11 maart 19.00 uur
Maandag 18 maart 19.00 uur





Bestel bij de Kijkkast en ontvang een kado als dank!
In Maart krijg je bij een bestelling vanaf 100 euro,
en bij het gebruik van de Hostcode VJ73WHJK
gratis een verrassingstas met StampinĂšp!-producten twv 100 euro!
*lees >>HIER<< alle info*


Lees >>hier<< alle acties en Kijkkast nieuwtjes van MAART


NOG MEER MOOIS!
vanaf 5 maart nieuwe ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
Je vindt ze >>HIER<<



Voel je welkom bij de Kijkkast VIP Lounge!
Extra voorbeelden, Kijkkast Lives, Online open huis, extra tips, gratis workshops!
Lees HIER hoe ook jij Kijkkast VIP kunt worden!


đź’“De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!đź’“
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
Krijg vervolgens minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge! en meer!
Lees HIER alle info!


Altijd leuke koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Catalogus aanvragen:

Wil jij de dikke Jaarcatalogus 
en/of de nieuwste voorjaars Minicatalogus ontvangen? 
Vraag deze nu bij mij aan via een >>email<<! Opsturen of afhalen is mogelijk!
Meer info is te vinden op de Catalogus Infopagina.



1 opmerking :

  1. Mooi! Ik ga voor de laatste. Je hebt voor alle kaarten dezelfde kleuren gebruikt, maar door te wisselen, krijg je een hele andere uitstraling.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!