zondag 26 februari 2023

Quilt-stijl kaart met Pretty Medallion

Nog twee dagen!!

Van 5 januari t/m 28 februari: SALE-A-BRATION!
Gratis stempelkadoos bij je bestelling! 


Daar benik weer even, met een inspiratiekaartje!
Ja, je las het goed, een kaart in Quilt stijl!

Quilten, maar dan met stempels, inkt en papier!

Ik heb weer eens iets uitgeprobeerd, haha!
Hoe ik op het idee kwam vertel ik je verder in deze post.
Het was een heerlijk project om te maken, en het is eigenlijk best wel een opvallend geheel geworden.


Met strakke lijnen en lekker veel inkleurwerk!


Echt een fijn project om even de gedachten te verzetten! Heerlijk!


De hoofdrol wordt gespeeld door deze prachtige, kaartgrote stempel: Pretty Medallion!
Wat is die toch schitterend he!


Nu heb ik wel vaker met deze stempel gewerkt, maar ik vind het dan zo leuk om er iedere keer weer net iets anders mee te doen! Deze keer wilde ik het gevoel van een quilt weergeven!

Quilts zijn echt bijzondere kleden, met een verhaal, en heel veel handwerk er in. Vaak ook met veel betekenis, omdat ze oorspronkelijk van bijzondere stoffen werden gemaakt, waar een herinnering aan vast zat, zoals bijvoorbeeld stof van een kledingstuk van een geliefde. Het was ook een manier om zuinig te zijn met stof, en niets verloren te laten gaan.
In de loop der jaren is het quilten uitgegroeid tot een kunstvorm waar veel mensen van genieten, maar nog steeds zitten ze vol betekenis en tradities. En het is allemaal handwerk!


Daarom wilde ik wat van die elementen laten terugkomen. Ik kleurde de afbeelding in met Stampin'Blends nadat ik deze met zwart embossingpoeder bewerkt had. Daarna verwerkte ik de afbeelding in vier delen met behulp van Stylish Shapes Dies.

Maar laat ik eerst ook even vertellen wat de aanleiding was voor de vlaag van inspiratie waar deze kaart uit voortkwam....

Want ooooh ik kwam weer zo'n leuke challenge tegen de afgelopen week! 


Ik viel direct op de kleurcombinatie van deze challenge van The Card Concept, maar viel ook op het bijbehorende inspiratieplaatje. Daar hoef je niet echt iets mee te doen, maar ik vind zo'n extra uitdaging juist leuk! En ja, volgens mij herkennen jullie mijn werkstuk er wel een beetje in!


Een echte quilt is heel veel werk om te maken, en bevat allerlei kleine doorstiksels als versiering. Dat liet ik volgens geheel vrije interpretatie terugkomen in de witte dotjes die ik aanbracht met Pearlized Enamel Effects! Het idee van lapjes die aan elkaar genaaid zijn vertaalde ik naar het Faux Stitching aan de randjes van de vierkantjes.


Deze details kun je op deze foto goed zien. 

Met een klein hartje (Heart Pearls gekleurd met een Stampin'Blend) versierde ik het tekstlabeltje


Deze maakte ik met de Happy Labels stempelset en de bijpassende pons!
Zo'n heerlijke set is dat!


Voor mij werd dit een kaart vol gevoel, waar ik heerlijk even mijn creatieve ei in kwijt kon. 
Wat is dit toch een heerlijke hobby!

Tot snel!
Annette

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Pretty Medallion, Happy Labels
Papier: Cardstock: Basic White, Poppy Parade, Smoky Slate, Thick Basic White
Inkt: Versamark, Poppy Parade
Dies: Stylisch Shapes Dies
Pons: Happy Labels Pick a Punch
Stampin'Blends: Basic Black, Smoky Slate, Poppy Parade
Embellishments: Heart Pearls, Pearlized Enamel Effects Basics
Stampin'Write Marker Basic Black
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Heat Tool




Van 5 januari t/m 28 februari: SALE-A-BRATION!
Gratis stempelkadoos bij je bestelling! Lees er HIER alles over!


Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 27 februari 19.00 uur
Maandag 6 maart 19.00 uur




Gebruik in Februari de hostcode VP6HANQT als je online bestelt zodat ik je een bedankje kan geven!
Bij een bestelling vanaf 97,50 krijg je deze maand gratis een pakje Opaque Adhesive Backed Gems
twv 9,75.



πŸ’“De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!πŸ’“
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge!
Lees HIER alles!


NIEUWE KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!



Catalogus aanvragen:




Wil jij de dikke Jaarcatalogus, de nieuwe Minicatalogus en/of de Sale-A-Brationbrochure ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


2 opmerkingen :

  1. Wow! What a stunning design! Thanks for playing at The Card Concept:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gorgeous! Oh, my... your coloring is amazing. Love your design, and the way it fit our challenge. A standout, Annettte! Thanks for playing along at The Card Concept!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!