zondag 26 maart 2023

One step at a time -Sierlijke bemoediging in bijzondere kleurcombinatie

Het was een pittige week bij de Kijkkast... waardoor ik weinig "gewoon voor mezelf" gestempeld heb en ook niets hier op mijn blog heb kunnen plaatsen. Met mij gaat alles goed hoor, maar er was zorgelijk nieuws in de familie, waardoor ik de afgelopen week vooral daar mee bezig was.

Maar van stempelen knap ik altijd op, dus ben ik vandaag gewoon even gaan zitten en ben aan de slag gegaan!


Er rolde een frisse kaart op, met sierlijke stempels, en een mooi bemoedigend thema!


Ik heb een zwak voor de prachtige danseressen in de set Ballet Beauty! Maar het lag niet direct voor de de hand dat ik deze set zou gaan gebruiken!


Ik gebruikte namelijk deze kleurcombinatie van de Challenge #735 van de Color Throwdown, en ik vond het in eerste instantie best een stoere serie kleuren zo bij elkaar!

Ik vertaalde het in de volgende Stampin'Up!kleuren: Pacific Point, Soft Suede, en Cajun Craze.


Maar hoe leuk is het om dan even totaal om te denken en juist voor het onverwachte te kiezen!



En toen ik toch al in het sierlijke thema aan het denken was, vond ik het ook mooi om te ballerina als het ware uit de bloemen te laten opstijgen. Het geeft een prachtig diepte effect, en extra kracht aan de kaart.

En kijk eens naar de prachtige tekst. Superstoer toch? Echt krachtige woorden. Gewoon doorgaan, een stapje tegelijk, tot je reis een dans wordt. Prachtig!


De bloemen stempelde ik met de Two-tone Flora stempelset, en met de bijpassende stansen stanste ik ze in no time uit!


En de kleuren die ik in de bloemen had gebruikt liet in de ballerine subtiel terugkomen!


De achtergrond heeft een prachtige structuur, die er mooi uitspringt, ook al werk ik met een wit paneel op een witte basiskaart!


Hiervoor gebruikte ik een van de drie embossingfolders uit de Basics 3 D Embossingfolders! Ja je ziet het goed, deze is NIEUW!  Je zult deze set van drie niet terugvinden in de catalogus, aangezien het een ONLINE ONLY artikel is. Hierover vertelde ik uitgebreid in DEZE blogpost.

Wat zijn ze geweldig he!


Om alles weeer mooi met elkaar te verbinden en om te zorgen voor evenwicht in de kaart kwam er bovenaan een horizontale strook waarin de gebruikte kleuren allemaal weer terugkomen. Ik maakte deze heel simpel van strookjes cardstock in diverse breedtes. 

Hiervoor neem ik graag "een duik" in mijn restjesbak!


Het idee van deze indeling haalde ik uit deze schets van Freshly Made Sketches. Het is een heerlijk simpele schets, waardoor je er lekker veel kanten mee op kunt.


Het is een wonderlijke combinatie van elementen geworden, maar toch werkt het! Een combinatie van stijlen ook, stoer en sierlijk, strak en losjes, clean en kleurrijk, en ga zo maar door!

Het was heerlijk om zo even bezig te zijn, met twee leuke challenges, en twee van mijn favoriete stempelsets. Lekker het hoofd leeggemaakt, en lekker creatief geweest. Gewoon genieten!

En deze kaart komt binnenkort zeker van pas! Ik denk dat ik de tekst zelf ook maar ter harte neem!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Ballet Beauty, Two Tone Flora
Papier: Cardstock: Basic White, Thick Basic White, Cajun Craze, Pacific Point, Soft Suede
Inkt: Cajun Craze, Pacific Point, Soft Suede
Dies: Two-tone Flora Dies
Embossing: Basics 3D embossingfolders (ONLINE ONLY)
Embellishments: Iredescent Pearls Basic Jewels
Blender Pens
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Paper Snips

Tot snel,
Annette



De Kijkkast TIEN jaar! Vier het feest mee!
Van 17 t/m 31 maart GRATIS GEVULDE SUPRPRISETASSEN bij je bestelling!
(verkoopwaarde: 50 of 100 euro!!!)
Lees er HIER alles over!



Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 27 maart 19.00 uur
Maandag 3 april 19.00 uur




Gebruik in MAART de hostcode BKE4NMDK als je online bestelt zodat ik je een bedank-kadootje kan geven!
Bij een bestelling vanaf 100 euro krijg je deze maand gratis een pakje Flat Adhesive Backed Pearls twv 11 euro!

NIEUW!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
(Klik op de afbeelding om het aanbod te bekijken!)
   



πŸ’“De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!πŸ’“
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge!
Lees HIER alles!


NIEUWE KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!



Catalogus aanvragen:

Wil jij de dikke Jaarcatalogus, of de nieuwste Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!



en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***



5 opmerkingen :

  1. Beautifully balanced design! The dancer sits perfectly on the flowers and against the stars of the embossed background! Thanks for playing along with us at FMS this week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The design concept and layering is truly stunning, really magical

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fabulous card! These are such pretty images! Thanks so much for joining us at Freshly Made Sketches.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel een heel mooie kaart geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alweer een prachtige kaart, dankzij je ´kunstwerkjes´ leer ik weer bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!