donderdag 15 juli 2021

De veelzijdige fleurigheid van Color & Contour - met Kijkkast Live video

De bijna-wekelijkse Kijkkast Lives zijn altijd erg gezellig, en ze zijn zo ontzettend leuk om te doen!

Ook op 11 juni had ik weer een gezellige Kijkkast Live op mijn Kijkkast Facebookpagina, en daarvan heb ik door de drukke laatste weken de resultaten nog niet kunnen plaatsen. Maar ze komen er allemaal nog aan hoor!

Hier is er weer eentje!


In de Kijkkast Lives doe ik geen ingewikkelde of heel uitgebreide technieken maar laat ik heel graag veel verschillende ideeen zien, en manieren om de stempelset, of het productpakket, te gebruiken. Het is immers leuk als je VEEL met je mooie stempels kunt doen! 
En zo maak ik dan dus in het gezelschap van de kijkers een aantal projecten met de door hen gekozen set.

Er zitten altijd wel wat trucs en handigheidjes in de LIVES verwerkt. En natuurlijk combineer ik graag met andere materialen, basistechnieken, kleurtechnieken enz. Al stempelend kunnen de kijkers steeds reageren, meepraten en eventuele vragen stellen. Reuze gezellig!


Net zoals gebruikelijk hadden de volgers van mijn pagina het voor het zeggen. Er kon van te voren gestemd worden, en hieruit volgde de set die ik deze keer zou gaan gebruiken! 

En dat was een hele leuke set!


Deze keer ging ik aan de slag met de stempelset Color & Contour met de bijpassende Scalloped Contours Dies. Een heerlijk veelzijdige set, die te vinden is in onze jaarcatalogus.

Je vindt hieronder de (onbewerkte) video, waarin je ziet hoe de set werkt, hoe ik het aanpakte, en welke keuzes ik maakte. De set blijkt veel verschillende gezichten te hebben!

Kijk vervolgens verder hieronder voor detailfoto's, een overzicht van de gebruikte producten EN wat extra toelichting hier en daar.

Video:



Wat heeft deze set toch veel gezichten! 
En daar houd ik van, want dit betekent dat de set vaak gebruikt gaat worden, EN dat ik er steeds nieuwe dingen mee blijf ontdekken!


Als eerste maakte ik een kaart in echte zomerkleurtjes!


Hier komen de losjes getekende  two step bloemenstempels prachtig uit op de strakke streepjes in het DSP!

Vervolgens voegde ik wat techniek toe, wat uitmondde in een grungy-achtige kaart!



Heat- Embossen, watercolour, Emboss Resist, scheuren... het komt hier allemaal bij elkaar!

De derde kaart die ik maakte had eerder een wat landelijke look, met lekker veel laagjes!




Wat is Fresh Freesia, een van de nieuwe In Colors, toch een prachtige kleur!

En als vierde, en laatste, kaart maakte ik een ton-sur-ton kaart, dus met kleuren uit de zelfde kleurenfamilie.


Hierop verwerkte ik de embossingfolder op een bijzondere manier, en gebruikte ik de bloem uit de Color & Contour set als embellishment.


Het was echt jammer dat de tijd om was. Ik had zo nog minstens tien heel verschillende kaarten kunnen maken. De mogelijkheden van de stempels en van de dies zijn ook ZO groot! En wat kun je deze set toch prachtig combineren met andere producten. Je ziet daarvan al een heel aantal voorbeelden in de video!

Een set als deze is gewoon een echte ideale basisset die altijd kan, en zich makkelijk aanpast. Daarbij zijn de losse onderdelen ook waardevolle aanvullingen bij andere sets. Zo blijf je varieren!


Het was weer een ontzettend gezellige stempelmiddag! Dus dat smaakt naar meer ;o)  Binnenkort is er dan ook weer een nieuwe Kijkkast Live, maar deze vrijdag sla ik een keertje over, omdat deze week de Clubworkshops plaatsvinden en het door ziekenhuisbezoekjes een erg volle week was! 

Kijk je de volgende keer ook LIVE mee? Ik kondig aan als er weer een LIVE is en hiervoor alle info vinden op mijn Facebookpagina.

Vond je deze video leuk, zou ik het enorm leuk vinden als ik een LIKE👍 van je mag ontvangen  binnen Youtube, en wil je ook graag meer video's zien:  abonneer je dan op mijn Kijkkast Youtube-kanaal. Zo maak je dat ik binnen Youtube meer mogelijkheden krijg, en nog makkelijker video's en Kijkkast Lives kan maken en plaatsen! Dankjewel!💓

Natuurlijk vind ik het ook altijd leuk een reactie te krijgen op mijn blogpost. Lief als je laat weten wat je er van vond!💓

Tot snel,
Annette

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Color & Contour, Plantenpost
Papier: Cardstock:Flirty Flamingo, Basic White, Balmy Blue, Misty Moonlight, Shimmery White, Early Espresso, Fresh Freesia, Polished Pink
            DSP: Pattern Party DSP ( Stampin'Rewards artikel, In Good Taste DSP
Inkt: Smoky Slate, Granny Apple Green, Mango Melody, Pool Party, Crushed Curry, Flirty Flamingo, Versamark, Balmy Blue, Misty Moonlight, Early Espresso, Fresh Freesia, Black Memento, Polished Pink, Real Red
Dies; Scalloped Contours Dies, Layering Circles Dies
Embossingfolder: Thanks & Hello Embossingfolders
Embellishments: Artistry Blooms Sequins, Bleu Adhesive Backed Gems, Embossingpowder White, Open Weave Ribbon Fresh Freesia, Matte Black Dots
Tools: Mini Stampin'Cut & Emboss Machine, Heat Tool. Water Painters, Sponge Daubers

Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 19 juli om 19.00 uur
Maandag 26 juli  om 19.00 uur




De Kijkkast-JUNI-actie: Gebruik de actuele hostesscode UQCN2KCS
en ontvang bij een bestelling vanaf 85 euro 
nu gratis een pakje Matte Black Dots twv 8,50!


TIP: Bestel je voor 200 euro of meer mag je voor 10 procent van je bestelbedrag 
GRATIS producten uitkiezen!


Tot en met 2 augustus, 15 procent korting op geselecteerde soorten DSP
Klik HIER voor alle info!



Catalogus aanvragen:
Wil jij de nieuwe catalogus ontvangen? Vraag hem nu bij mij aan!
Klik HIER

  
NIEUWE THUISWORKSHOP!!!! 
Binnenkort volgt Happy-At-Home workshopbox nr 3!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox! <<


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!