maandag 19 juli 2021

Shabby look met Hand-Penned Petals - D-INKT-sdag#79 - CTD

Omdat de challenge waaraan ik meedoe met dit project, bijna gesloten is, plaats ik nu al, op maandagavond, mijn D-INKT!-sdagkaart!😏

Wie mij al een tijdje volgt weet dat ik dol ben op alles wat met stempels en inkt te maken heeft en dat ik graag mijn stempels steeds weer op een nieuwe manier gebruik.

Eigen combinaties maken vind ik ook al zoiets leuks!

En ik ben zo'n malloot die bijna overal stempelinspiratie uit haalt. Zie ik iets dat me aanspreekt, zoals iets in de natuur, de mode, noem maar op, dan vertaal ik dat al heel snel naar stempels en inkt. Hoezo verslaafd? Hihi!

En het allerleukst vind ik het om dat alles dan weer te combineren met veel kleur, veel inkt, en de technieken die je daarmee kunt doen. Zo ontdek en ontwikkel ik steeds weer nieuwe technieken, en vind het superleuk om mijn tips en trucs in workshops aan anderen over te dragen. Het is een oneindige ontdekkingstocht en geeft enorm veel inspiratie!

Zo, dat was een lange inleiding, maar dat kwam eigenlijk door de kaart die ik jullie vandaag graag wil laten zien!


Hierop komt namelijk alles wat ik hierboven noemde zo ongeveer samen! Inspiratie, kleuren, stempels, technieken!




Ik wed namelijk geinspireerd door deze leuke kleurenchallenge #651van Color Throwdown!

De kleuren zette ik meteen om in de Stampin'Up!-kleuren Night of Navy, Bermuda Bay, Garden Green en Magenta Madness.


Maar niet alleen de kleuren inspireerden me deze keer, ook het plaatje er bij zette wat radertjes in mijn hoofd in gang! 

De bedrukte stof, besloot ik heel vrij te vertalen naar mijn variant, maar wel moest het het effect van textiel krijgen!


Als basis gebruikte ik een ondergrond die ik in de genoemde Challenge Kleuren maakte met de Fresco techniek. (door op de link te klikken zie je meer voorbeelden die ik maakte in deze techniek!)


Hier overheen ging ik stempelen met de Hand-Penned Petals stempelset. 

Dat was dus gewoon een kwestie van de bloemmotieven verspreid over de stof afdrukken met Black Memento inkt!


Daarna gebruikte ik de "invulstempels"uit de set om de vlakjes van de bloemen in te kleuren. Uiteraard gebruikte ik hier ook weer de Challenge kleuren voor!

Door hier en daar eerst licht af te stempelen schijnt de structuur van de onderlaag hier net nog wat meer doorheen en blijft het textiel effect behouden.

Ook ruwde ik de randjes van het cardstock een beetje op, om het nog iets echter te laten lijken!


Op de gemaakte achtergrond kwam vervolgens een mooi label.


De tekst vond ik er ZO leuk bij passen! Deze komt uit de stempelset Sunny Sentiments! 

Het label komt uit de Hippo & Friends Dies!


Achter het label voegde ik een bloemenstans toe, en wat zilver Trim en wat Rhine Stones. 

Subtiel en fijntjes bij elkaar.


De bloemen stanste ik met de mooie opengewerkte stans uit de Penned Flowers Dies. Deze past perfect bij de Hand-Penned Petals stempelset, en kan ook samen als productpakket besteld worden. Ideaal!


Alles bij elkaar zorgt dit voor een wat Shabby effect, en het vult de bloemige ondergrond prachtig aan.


En dit was het dan weer voor vandaag! Het is altijd een verrassing wat er uit komt. Ook voor mij! Deze shabby, verweerde stijl bevalt me wel.

Ik heb er weer van genoten EN ik vind het supergaaf dat de Hand Penned Petals set zo ontzettend veel mogelijkheden en verschillende "gezichten" heeft!

Nu ben ik heel benieuwd of jij deze "Look"geslaagd vindt! Laat het me gerust weten!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels:Hand-Penned Petals, Sunny Sentiments
Papier:  Cardstock: Basic White, Thick Basic White, Bermuda Bay
Inkt: Memento Black, Bernuda Bay, Nicht of Navy, Garden Green, Magenta Madness
Dies: Penned Flowers Dies, Hippo & Friends Dies
Embellishments: Rhine Stone Basic Jewels, Simply Elegant Trim
Tools:Stampin'Cut & Emboo Machine

Tot snel!
Annette

Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 26  juli om 19.00 uur
Maandag 2 augustus  om 19.00 uur




De Kijkkast-JUNI-actie: Gebruik de actuele hostesscode AYM6NKV4
en ontvang bij een bestelling vanaf 85 euro 
nu gratis een pakje Matte Black Dots twv 8,50!


TIP: Bestel je voor 200 euro of meer mag je voor 10 procent van je bestelbedrag 
GRATIS producten uitkiezen!


Tot en met 2 augustus, 15 procent korting op geselecteerde soorten DSP
Klik HIER voor alle info!



Catalogus aanvragen:
Wil jij de nieuwe catalogus ontvangen? Vraag hem nu bij mij aan!
Klik HIER

  
NIEUWE THUISWORKSHOP!!!! 
Binnenkort volgt Happy-At-Home workshopbox nr 3!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox! <<


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!