vrijdag 27 maart 2020

Let's go Tropical!- Totally Techniques- Shaker Cards*

***This Blogpost is in English and Dutch!***

Welkom bij deze bloghop van het International Totally Techniques Designteam! We hebben deze maand 
ook weer een leuke techniek "uitgediept" en laten je samen diverse voorbeelden zien! Leuk dat je er bent!
Welcome to this Bloghop of the International Totally Techniques Designteam! This month we have 
chosen another fun technique again and together we will show you several examples of it!  Happy to 
see you here!


Deze maand gaan we lekker shaken, en maken we interactieve kaarten die je moet bewegen om het effect te zien!!

This month we do some shaking! We make some interactive cards that have to be moved to see the fun shakereffect!

Ik had zin om aan de slag te gaan met de Tropical Oasis Suite... Waarschijnlijk omdat ik uitkijk naar de zomer, vakantie, onbezorgd relaxen, waarschijnlijk net als iedereen!

I felt like using the Tropical Oasis Suite, probably because I am longing for summer, vacation, carelessly relaxing, like we all do I guess!


In het midden van de kaart zit een dieper gelegen deel, met een stukje Window Sheet er voor. Door de ruimte hieronder goed dicht te maken aan de zijkanten met Foam Adhesive Strips krijg je een afgesloten ruimte waar je kleine dingetjes in kunt doen, die dus los kunnen bewegen! Dat is een Shakerkaart!

In the centre of the card is a part that lies deeper, with some Window Sheet on top of it. By carefully closing the sides with Foam Adhesive Strips you get a closed space in which you can put some small particles that can move around freely, so they roll and slide when you shake it. That is a shakercard!

 Ik wilde dat het shaker gedeelte "op zou gaan" in de rest van de kaart, en daardoor liet ik het dessin van het designpapier gewoon door lopen in het shakerdeel. Dat deed ik door het middendeel, dat ik uitstanste met een vorm uit de Stitched Nested Dies, te bewaren en dit vervolgens in het dieper gelegen deel te plakken. Zo zie je bijna niet waar het shakergedeelte nu begint en eindigt en dat maakt het nog net even spannender!

I wanted the Shakerpart to blend in with the rest of the card. I did this by letting the design of the Designer Series Paper use in both layers. I made sure the pattern would continue nicely.Therefore I Diecut the middle part of the DSP with one of the Stitched Nested Dies, and used that part for the deeper layer of the card. This makes it harder to see where the shaker part begins and ends wich makes it a bit more exciting.

Ik gebruikte hiervoor het Tropical Oasis Designer Series Paper.

For this I used the Tropical Oasis Designer Series Paper.

In het midden van de Shaker plakte ik de tekst, uit de Timeless Tropical Stempelset.
Ik vulde de ruimte vervolgens met uitgestanste bloemetjes. Deze maakte ik met de In The Tropics Dies. Hier wilde ik eigenlijk een beetje zand bij doen, maar ik bedacht me dat dit wel heel erg kliederig zou gaan worden dus koos ik voor wat kraaltjes die ik nog had, in een bijpassend kleurtje.

In the centre of the shaker I also added a text which I made with the Timeless Tropical Stampset. I filled the Shaker with some Diecut flowers, which were made with the In The Tropics Dies. First I wanted to add some sand to that, but I realized that could become rather messy so I found another solution, and added some small beads in a matching colour from my stash.


Nu moest de kaart natuurlijk nog wat verder aangekleed worden.

Now the card needed some more decoration!

 Ik voegde een stukje Braided Burlap Trim toe. Dit lint zit ook in de Tropical Oasis Suite. Ik maakte het wat breder. Dat gaat heel makkelijk, door het een beetje uit te rekken in de breedte. Het uiteinde rafelde ik lekker uit.

I added some Braided Burlap Trim, this ribbon is also part of the Tropical Oasis Suite. I pulled it out a bit to make it wider and ofcourse I made the end look a bit worn and messy by pulling a bit further .


Het cluster van bloemen en bladeren maakte ik met de Timeless Tropical Stempelset en de bijpassende In the Tropics Dies. De bloemen en het grootste blad kleurde ik in met Stampin'Blends. I beinkte alle randjes. Als laatste voegde ik wat Champagne Rhine Stome Basic Jewels toe.

The cluster of Flowers and Leaves was made with the Timeless Tropcal Stampset and the matching In the Tropics Dies. I colored the flowers and the big leaf with Stampin'Blends and inked all the edges. After adhering them all I added some Champagne Rhine Stone Basic Jewels.

 Alles loopt mooi in elkaar over.

Everything blends together.

Het licht sponzen van alle randjes met wat inkt helpt daar bij!

Sponging the edges with some ink really helps to get the blended effect

 Het is jammer dat je het Shakereffect nooit op een foto vast kunt leggen! 

It is a pity that showing the moving element in a picture is hard to do! 

Deze prachtige Bundle heeft een mooie vintage uitstraling, en doet me denken aan die echte tijdloze Hawaioverhemden! Je vind deze hele Suite, met allerlei meer leuks er bij, in de minicatalogus.

This beautiful Bundle has a vintage look and reminds me of the All time favourite Hawai Shirts! You can find this lovely Suite of matching products in the mini catalog.

Zeg nou zelf... dit laat je toch zin krijgen meteen je koffer in te pakken!? Rust en realaxen, dat willen we allemaal! Maar ga eerst vooral even verder hoppen bij de andere Designers. Je vindt hun links hier onder! Ook zij hebben gave shakerkaarten gemaakt. Je doet dus zeker inspiratie op en wie weet ga je zelf ook eens met de ideeen aan de slag! Alle materialen die ik heb gebruikt heb staan helemaal onderaan dit bericht en zijn allen bij mij te bestellen.
Pas goed op jezelf, blijf gezond en positief, en blijf creatief, want dat helpt! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast! XXX Annette

Don't you agree that seeing these colours and the tropical designs makes you want to pack your suitcase!? Rest & Relax, don't we all want that? But first let's take a look what the other Designers made! You will find their links below. They also made shakercards and we all hope to inspire you and hope you will make some shaking cards too! Have fun and thanks for visiting de Kijkkast! \
Keep save, keep healthy, and stay positive.. Creating really helps! XXX Annette

You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Timeless Tropical
Papier: Cardstock: Grapefruit Grove, Early Espresso, Shimmery White, Old Olive
             DSP: Tropical Oasis DSP
             Window Sheets
Inkt: Early Espressy, Grapefruit Grove
Dies: In the Tropics Dies, Stitched Nested Labels Dies
Embellishments: Braided Burlap Ribbon, Champegne Rhinestone Basic Jewels
Stampin'Blends: Petal Pink Light&Dark, Pumpkin Pie Light, Soft Sea Foam Light & Dark, Old Olive Light.
En verder: Stampin'Sponges, Big Shot, Die Brush, oude kraaltjes

Eerstvolgende (mee)besteldagen:

Momenteel bestel ik dagelijks!
Je spulletjes worden direct vanaf StampinÚp naar jouw huis gestuurd ( Vanaf 50 euro is dat nu gratis!), maar ophalen is op afspraak ook nog mogelijk.
Bestel je vanaf 75 euro ontvang je bovendien een gratis workshoppakket met instructievideo!

Dit kun je tot en met 31 maart nog combineren met de Sale-A-Bration!





Geniet van gratis producten en vier mee!
Wil jij ook voortaan minimaal 20 procent korting hebben op al je stempelmaterialen? 
Kom er bij!   Je bent van harte welkom!
Vraag mij om uitgebreide informatie, of kijk eerst eens HIER! 

en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Wil jij graag de JAARCATALOGUS
en/of de voorjaars-minicatalogus ontvangen?? 
Vraag er eenvoudig eentje aan door mij een EMAIL te sturen
Of doe een bestelling, dan voeg ik hem er gratis bij!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!