zaterdag 13 juli 2024

Een slimline kerstkaart, met niet-kerst-stempels! - Christmas in July Marathon-Hop

 


Van tevoren had ik niet gedacht dat het zo leuk zou zijn, deze Christmas In July Marathon Hop van de Stampin'Up! Dreamgirls & Friends! Maar het is echt enorm leuk om dit te doen, en elkaar zo te inspireren! Het is inmiddels zaterdag, 11.00 uur, en dat betekent in deze julimaand een kerstkaart! Elke woensdag en zaterdagmorgen kun je hier immers een kerst-kaart-idee verwachten! Er staan er immers al een leuk aantal hier op mijn blog, en we gaan gewoon nog een poosje door!


Voor mezelf heb ik het nog wat leuker gemaakt door me voor te nemen jullie deze maand zoveel mogelijk verschillende stijlen, sets, materialen en afwisseling te laten zien!


Vandaag heb ik bijvoorbeeld een kaart waarbij ik twee stempelsets gebruikt heb, die beiden, GEEN kerststempelsets zijn!

Mijn creatieve uitdaging is het om zoveel mogelijk uit mijn materialen te halen. Dus dit past helemaal in mijn straatje!


Vandaag heb ik een full size slimline kaart gemaakt, waarbij ik de tekst, de hoofdblikvanger van de kaart wilde laten zijn.


Er rolde een kerstkaart uit die zowel modern als klassiek te noemen is. Eenvoudig en strak, maar toch met veel laagjes en details.


De klassieke touch komt door de combinatie van groen met goud, en door de sierlijke klassieke letters.
De tekst maakte ik met de set Classic Letters! Deze geweldige, tijdloze letters zijn van een prachtig maatje, en kunnen op allerlei manieren gebruikt worden. Om ze aan te kleden zitten er ook allerlei passende takjes bij. Heel erg tof! Natuurlijk is het ideaal dat je met zo'n alfabet set je eigen woorden kunt maken, of bijvoorbeeld een naam, een datum etc. Persoonlijker kan niet!

Classic Letters zit inmiddels al weer een poosje in de collectie, maar misschien heb je deze niet eerder gezien omdat het een Online Only set is. Toch echt eens kijken hoor, bij deze items, er zitten heuse toppers bij!


Hier hield ik alles in groentinten, dus ook de tekst! Door op Very Vanilla Cardstock te stempelen krijgt alles meteen een zachtere uitstraling. Met de Basisset metallic Lak bracht ik op de letters de gouden dotjes aan, als een soort van besjes.

Deze strook kleedde ik vervolgens aan met allerlei strookjes designpapier, en strookjes cardstock die ik met een Blending Brush gekleurd had.

 Het prachtige Season of Green & Gold Specialty DSP is ongelooflijk mooi, stijlvol en elegant! Dit brengt meteen sfeer op de kaart. Hier combineerde ik diverse printjes met elkaar. Een beetje willekeurig sneed ik een aantal strookjes en die schoof ik heen en weer tot ik tevreden was met de compositie.

In dit papier komt ook het goud weer terug. En natuurlijk diverse groentinten.

Ook dit papier zit in de Online Only collectie, het is net nieuw, net als allerlei gave bijpassende producten en nog veel meer!


Uit het zelfde Designer Series Paper sneed en stanste ik een aantal takjes en blaadjes uit die ik hier en daar tussen en onder de stroken stak.


Wonderlijk hoe mooi het bij mijn gestempelde grote tekst past. Dat is het mooie aan de kleurcoordinatie van de Stampin'Up!-producten.... dat werkt zo fijn!


Met een extra tekstje maakte ik de tekst op mijn kaart compleet, want zo werd de tekst: Genieten van Kerstmis! Simpel en veelzeggend!


De tekst komt uit de set Echt iets Bijzonders, een niet-kerst-set dus, en ik stanste deze uit met een labelstansje uit de gelijknamige stans-set, die in het Engels de Something Fancy dies heten.

Als je goed gekeken hebt zie je dat ik de tekst "genieten van het leven" gebruikt heb, maar deze heb ik slechts gedeeltelijk beinkt. Zo hield ik "Genieten van.."over! 

Ik houd er van om zo meer uit mijn teksten te halen! Sowieso is dit een heel mooie teksten-set die ik vaak gebruik!


Wat je verder op de kaart terugziet is wat subtiele inktblending die ik op het achtergrondpaneel aanbracht, een subtiel strikje van twine, en wat prachtige Iredescent foil gems waar prachtige gouden vlokjes in zitten. Subtiel, niet te opvallend, maar daardoor precies goed om de kaart af te maken!

Wil je nu ook graag zien wat mijn stempelvriendinnen gemaakt hebben voor deze Christmas In July Marathon Hop, kijk dan vandaag, en hop door, via mijn facebookpagina!

Mocht je vragen hebben, of interesse in de gebruikte materialen, neem dan gerust contact op. Ik help je met alle plezier. Alle producten zijn via de Kijkkast te bestellen! En elke maandagavond, ook aanstaande maandag dus, doe ik een meebestelling. Maar op je gemakje Online Bestellen kan natuurlijk 24/7 en dan wordt het direct vanaf het magazijn bij je thuis bezorgd! 


Voila: Een kerstkaart, met twee niet-kerst-stempelsets!
Zo zie je dat je je nooit zou hoeven te laten begrenzen door wat je denkt dat "hoort" met je mooie stempelmaterialen. Kijk gewoon met een creatief oog naar je collectie, probeer wat uit, denk "out of the box" en ontdek! Dat is zo tof om te doen!

Ik ben natuurlijk heel erg benieuwd wat jullie van deze kaart gaan vinden, want het is echt eens iets heel anders!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Classic Letters (Online Only), Echt iets Bijzonders
Papier: Cardstock: Very Vanilla, Thick Very Vanilla, Mossy Meadow
             DSP: Season of Gold & Green Specialty DSP (Online Only)
Inkt: Garden Green, Mossy Meadow, Old Olive
Dies:Something Fancy/Echt iets Bijzonders Dies
Embellishments: Bakers Twine Essentials Pack, Basisset Metallic Lak, Iresecent Foil Gems
Tools; Stampin'Cut & Emboss Machine, Blending Brushes, Paper Snips, Bone Folder

Tot snel!
Annette







Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 15 juli 19.00 uur
Maandag 22 juli 19.00 uur


Dat kan 7 dagen per week, 24 uur per dag!


Vanaf 3 juli: NOG MEER MOOIS!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
Je vindt ze >>HIER<<


Voel je welkom bij de Kijkkast VIP Lounge!
Extra voorbeelden, Kijkkast Lives, Online open huis, extra tips, gratis workshops!
Lees HIER hoe ook jij Kijkkast VIP kunt worden!


πŸ’“De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!πŸ’“
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
Krijg vervolgens minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge! en meer!
Lees HIER alle info!


Altijd leuke koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Catalogus aanvragen:


Wil jij de NIEUWE JAARCATALOGUS ontvangen?
Vraag deze nu bij mij aan via een >>email<<! Opsturen of afhalen is mogelijk!
Meer info is te vinden op de Catalogus Info


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!