maandag 8 januari 2024

Frisse en fruitige groet - Bloghop Stempel Schatten - Een Frisse Start


Hallo en welkom bij deze Bloghop van de Bloghopgroep Stempel Schatten! Deze groep gaat de verborgen/vergeten schatten uit de catalogi ontdekken en in het zonnetje zetten! Er zijn namelijk af en toe sets die je maar heel weinig voorbij ziet komen terwijl het toch echte pareltjes zijn!

Een goede reden om daar met deze groep iets aan te doen!

In deze januarimaand is het thema : "Een Frisse Start"! Hoe toepasselijk wil je het hebben? 

We mochten het thema naar eigen inzicht invulling geven!

Ik besloot iets te doen met mijn eerste ingeving! Een fris en fruitig onderwerp, in frisse, levendige kleuren! Letterlijk FRIS!

Bovendien is het fruitthema toepasselijk, omdat in deze eerste maand van het jaar veel mensen zich voornemen wat gezonder te eten! Enfin, fruit dus, en in dit geval dus de KIWI!

Mijn eerste Stempel Schat van vandaag is dan ook deze set: Hello Kiwi! Een superleuke two-step stempelset waarmee je levensechte fruitjes kunt maken. Je zou er zo een hap van nemen! 

Naast de kiwi zit er ook een braam/framboos bij de set. Die heb ik deze keer niet gebruikt maar is ook heel tof samen met de kiwi!

Zoals gezegd is Hello Kiwi een two Step stempelset. Eerst stempel je de omlijning en pitjes in bijv. zwart, en daarna stempel je met de invulstempel de kleur van het vruchtvlees er in. 

Hier paste ik twee leuke trucjes toe om het extra "echt"te maken!

Trucje 1: Ik beinkte de stempel met Lemon Lime Twist inkt, en daarna bracht ik met een Stampin'Write Marker in Granny Apple Green accentjes in de inkt op de stempel. Vervolgens drukte ik deze af. Je krijgt hiermee leuke kleurgradaties in het fruit. Net echt!

Trucje 2: Na het aanbrengen van de kleur, stempelde ik er nog eens overheen maar dan met Versamark Inkt. Dit bestrooide ik met Clear Embossingpoeder en verhitte ik, totdat het poeder een glanzende laag was geworden. De kiwi's zien er daardoor meteen supersappig uit!

Door te werken met contrasten straalt de kaart levendigheid en energie uit. De kleuren liggen namelijk tegenover elkaar in de kleurencirkel. Ook dat draagt bij aan het frisse effect van de kiwi's!

Die zelfde invulstempel gebruikte ik vervolgens ook op het achtergrondpaneel, ook met Clear Embossingpoeder. De detailstempel liet ik dus achterwege. Je krijgt zo heel makkelijk een coole bijpassende achtergrond. Het paneel beinkte ik aan de randen nog even met Gorgeous Grape inkt en een Blending Brush.

De compositie van Kiwi's kwam op een tof langwerpig  label waar ik een bijpassend lint doorhaalde. Dit geeft de kaart net even een vleugje luxe, en het zorgt dat de kiwi's een "basis" hebben! 


Voor dit lange label gebruikte ik mijn tweede Stempel Schat van vandaag! De Something Fancy Dies! 

Met deze set kun je diverse vormen labels maken in verschillende maten. Je kunt de labels daardoor bijvoorbeeld mooi stapelen, of je maakt er decoratieve openingen in voor de sier of om een lint doorheen te halen, zoals ook ik vandaag deed. 

Nog een trucje: Wat ook kan is twee labels aan elkaar doen, zodat ze een lang label lijken. Dat heb ik hier ook gedaan, en zo kwam ik ook aan de lengte van dit label. Doordat de Kiwi's er overheen geplakt zijn zie je niet dat ik een beetje gesmokkeld heb ;o)

Dit is echt zo'n basisstansset die nooit verveelt, waar veel mee kan, en die met alles te combineren is!

Al dat geglans is in het echt veel mooier dan je op een foto kunt vastleggen! 

Ook het lint heeft een zacht glansje en de Tinsel Gems in de kleur van de kiwi's en met een subtiel glittertje er in, passen er ook perfect bij. Embellishments maken het altijd net af, vind je ook niet?

De tekst stelde ik zelf samen uit diverse teksten uit de Hello Kiwi set. Zo maakte ik er een "altijd goed"-kaart van, die ik voor elke gelegenheid kan gebruiken. Ideaal om in je voorraad te hebben! 

De teksten heb ik geheatembossed in wit, op Gorgeous Grape cardstock.


En daarmee is dan mijn Frisse (fruitige) Start kaart helemaal af! Het was echt SUPERLEUK om tussen alle nieuwe materialen door, ook weer even de focus te leggen op die andere sets, die we al een tijdje hebben, en die je anders misschien snel zou vergeten. En dat is natuurlijk superzonde! Daarom ben ik superblij dat we dit met de Stempel Schatten samen doen! Er zijn zoveel pareltjes die aandacht verdienen!

Vind jij dit ook leuk en belangrijk, en ben jij een collegademo? Misschien wil jij dan ons Stempel Schatten bloghopteam wel komen versterken? Je hoeft absoluut geen pro te zijn, hobby of businessdemo is ook niet belangrijk, maar regelmatig bloggen, serieuze inzet, en een grote dosis enthousiasme zijn wel gewenst natuurlijk! Laat het mij gerust weten als je interesse hebt, of iets wilt vragen! We zijn altijd blij nieuwe "Schatjes ๐Ÿ˜" aan ons Stempel Schatten team toe te voegen! Doe je mee? Enkele redenen om dit te willen zijn:

We doen iets dat andere bloghops niet doen, 
de blogshops worden zeer goed bezocht dus je krijgt (ook na langere tijd nog!)  lekker veel bezoek op je blog, 
je gebruikt eens andere items, 
je motiveert en helpt elkaar,  
je daagt jezelf uit, 
het geeft inspiratie 
en het is geweldig leuk om te doen!

Dit was dan weer mijn bijdrage voor deze keer, ik hoop dat je het leuk vond! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast!

Vergeet niet om de bijdragen van de andere designers van team Stempel Schatten te bekijken ;o) Wij voorzien je samen graag van leuke ideetjes en nieuwe inspiratie! Alle links vind je hier onder! 
De lijst met gebruikte producten heb ik ook toegevoegd. Alle producten zijn natuurlijk weer te bestellen bij de Kijkkast! 

Veel plezier bij je vervolg van de hop, en heel graag tot snel! XXX Annette๐Ÿ’š

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Hello Kiwi
Papier: Cardstock: Basic White, Gorgeous Grape, Lemon Lime Twist
Inkt: Memento Black, Lemon Lime Twist, Gorgeous Grape, Versamark
Dies: Something Fancy Dies
Stampin'Write Marker: Granny Apple Green
Embellishments: Embossingpowder Clear & White, Robbon Duo Combo Pack, Tinsel Gems
Tools: Heat Tool, Embossing Additions Tool Kit, Paper Snips, Blending Brushes, Stampin'Cut & Emboss Machine, Take Your Pick Tool


Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 9 januari 19.00 uur
Maandag 16 januari 19.00 uur
Maandag 23 januari 19.00 uur


Bestel bij de Kijkkast en ontvang een kadootje als dank!
In Januarikrijg je bij een bestelling vanaf 92,50 euro,
en bij het gebruik van de Hostcode 6PJDWDB2
gratis een pakje Regenboogglans Parels twv 9,25


Van 4 januari t/m 29 februari: Sale-A-Bration!
De feestperiode met heel veel gratis kadoos, lees er HIER alles over!



Altijd leuke koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


NOG MEER MOOIS!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!


Voel je welkom bij de Kijkkast VIP Lounge!
Extra voorbeelden, Kijkkast Lives, Online open huis, extra tips, gratis workshops!
Lees HIER hoe ook jij Kijkkast VIP kunt worden!


๐Ÿ’“De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!๐Ÿ’“
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
en ontvang tijdelijk deze geweldige 
Glaswerkplaat met toebehoren twv 74 euro GRATIS!
Krijg vervolgens minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge! en meer!
Lees HIER alle info!


KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Catalogus aanvragen:


Wil jij de dikke Jaarcatalogus 
en/of de nieuwste voorjaars Minicatalogus samen met de 
Sale-A-Brationfolder ontvangen? 
Vraag deze nu bij mij aan via een >>email<<! Opsturen of afhalen is mogelijk!
Meer info is te vinden op de Catalogus I


3 opmerkingen :

  1. Wow, dat is echt SUpersappig fris fruit zeg, net echt die kiwi's. Je zou er zo in happen. Ik vind ook de truc met het label erg leuk! Dankjewel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!! En die kleurencombinatie! Ik hou ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige kaart! Inderdaad lekker fris en fruitig; en hele toffe techniekjes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!