vrijdag 28 mei 2021

Onderwaterwereld - Totally Techniques Bloghop - Layering Stencils/Masks

***This Blogpost is in English and Dutch!***


Welkom bij deze bloghop van het International Totally Techniques Designteam! We hebben ook deze 
maand weer een leuke techniek "uitgediept" en laten je samen diverse voorbeelden zien! 
Leuk dat je er bent!

Welcome to this Bloghop of the International Totally Technique Designteam! This month we have chosen another fun technique again and together we will show you several examples of it!  Happy to see you here!



Deze keer gaan we spelen met Stencils/ masks! Heerlijk, dat effect dat je krijgt als je inkt combineert met een stencil! Je kunt er zo veel leuke achtergronden mee maken!

This time we will play with stencils/masks! I love the effect of ink on stencils, it makes great backgrounds!


Het kwam dus heel goed uit dat we net een nieuwe set Masks in de collectie hebben, de Plenty of Patterns Decorative Masks!

It was a nice coincidence that we recently got a new set of Decorative Masks in the collection! The Plenty of Patterns Decorative Masks!


Ik combineerde er een paar en maakte er een sfeervol achtergrondje mee!

I combined two of them and made an athmospheric background with them!

Ik gebruikte voor mijn kaart de twee bovenste masks/stencils uit de set!

For my card I used the upper two masks/stencils.



Wist je dat je met Masks volop mogelijkheden hebt om in meerdere laagjes te werken?\

Did you know that masks/stencils give lots of opportunities to work in layers!


Ik begon met een Basic White paneel dat ik met de Blending Brushes en Coastal Cabana inkt aan de randen een subtiel kleurtje gaf.

I started with a piece of Basic White Cardstock that I gave some subtle bit of colour on the edges with Blending Brushes and Coastal Cabana Ink.


Hierna legde ik het eerste mask op het papier en gaf met de zelfde kleur het hele papier nog wat meer kleur.

After this I put the first mask on the cardstock and add some more of the same colour, all over the paper.


De derde stap bestond uit het Blenden van de randen over het mask heen, maar nu met Bermuda Bay Inkt

The third step was blending the edges over the mask with some more colour, now it was Bermuday Bay Ink.


Ik liet het eerste mask liggen en legde de tweede, met grotere openingen, daar overheen. Nu ging ik aan de randen hier en daar aan deranden een beetje blenden met Granny Apple Green en Garden Green inkt.

I kept the first mask on the paper and then added a second one, with bigger openings, on top of it. Now I started blending here and there on the edges with Granny Apple Green and Garden Green ink.


En na het verwijderen van beide masks zette ik de uiterste randen nog even heel licht aan met Garden Green. Door alle laagjes krijg je een mooi diepte effect.

After removing both masks I blended the outer edges with a little Garden Green ink. All those layers give a feeling of depth.


En die diepte en de gebruikte kleuren inspireerden mij om met de Whale Done stempelset te gaan werken, met de bijpassende Whale pons

The depth and the used colours inspired me to work with the Whale Done Stampset and the Whale punch


Heel veel onderdelen uit de stempelset komen op de kaart terug!

Lots of elements from the set are used on my card.


Met de Stitched Triangle Dies liet ik de driehoekvormen van de tweede mask terugkomen. Deze driehoeken zijn mooie plekjes voor de walvis en het zeepaardje.

With the Stitched Triangle Dies  I repeated the Triangles shapes in the second mask. The make a great place for the Whale and the Seahorse.


Het is heel makkelijk om te doen, en je kunt volop varieren met masks. TIP: Ook zelfgemaakte masks, die je maakt met je stansen en een stukje Window Sheet, kun je hier prima voor gebruiken!

It is very easy to do and you can vary as much as you want.with masks. TIP: You can also make your own masks with a piece of Window Sheet and your dies! 



Het was superleuk om dit zo te maken, en ik heb me meteen weer voorgenomen vaker mijn masks en stencils te gaan gebruiken! Het geeft zo veel mogelijkheden!

I really had fun making this and I promised myself doing this technique more often. The possibilities are really endless!


Heel erg leuk dat je vandaag bij de Kijkkast bent komen kijken! Heb je vragen? Stel ze mij gerust!  Onderaan dit bericht vind je een lijst met alle gebruikte producten, en deze zijn allen te bestellen
bij de Kijkkast! Ik help je graag! ( De nieuwe producten zijn verkrijgbaar vanaf 4 mei) 
Dan is het nu tijd om verder te hoppen, de links naar de andere designers vind je hier onder! Heel veel plezier alvast, en hopelijk tot snel! XXX Annette

I really love the fact you visited de Kijkkast today! Please just ask when you have any questions! Below you will find a list of all the products I used. All new products can be ordered through de Kijkkast. The new products will be available to order from the 4th of may) I will be happy to help you! I now invite you to hop to the other designers to see what they made. Have fun, and feel free to visit de Kijkkast any time you like! XXX Annetteđź’š

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Whale Done
Papier: Basic White, Bermuday Bay
Inkt: Coastal Cabana, Bermuda Bay, Granny Apple Green, Garden Green
Pons: Whale pons
Dies: Stitched Triangle Dies
Masks/Stencils: Plenty of Patterns Decorative Masks
Tools: Blending Brushes, Paper Snips, Stampin'Cut & Emboss Machine




24-30 mei: Online Open Huis bij de Kijkkast!
Kom je ook? Je bent welkom! Klik >HIER< voor info!

Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 31 mei om 19.00 uur
Maandag 7 juni om 19.00 uur

Of bestel zelf ONLINE via mijn WEBWINKEL!


De Kijkkast-MEI-actie: Gebruik de actuele hostesscode 432UZTEJ
en ontvang bij een bestelling vanaf 85 euro 
nu gratis een pakje Pastel Pearls twv 8,75!

Bestel je voor 200 euro of meer mag je voor 10 procent van je bestelbedrag 
GRATIS producten uitkiezen!



Klik HIER als jij ook met voordeel je In Colors 2021-2023 wilt bestellen!



NIEUW! bij de Kijkkast:
Dessinpapier en Lint Deelpakketten!
Heel veel prachtig materiaal voor een aantrekkelijke prijs!
Klik HIER voor de mogelijkheden!



KOM ER BIJ!
Heb jij een flinke wensenlijst op stempelgebied?
Wil jij ook voortaan minimaal 20 procent korting hebben op al je stempelmaterialen?
Wil je ook meer doen met stempelen, of ben je gewoon een echte fan?
Stel nu je eigen Startpakket samen, met grote korting, 
Vraag mij om uitgebreide informatie, of kijk eerst eens HIER! 
Ik help je graag verder!
Mei-actie: Tot en met 31 mei EXTRA inhoud in je Startpakket!



Catalogus aanvragen:
Wil jij de nieuwe catalogus ontvangen? Vraag hem nu bij mij aan!
Klik HIER

  
NIEUWE THUISWORKSHOP!!!! 
Binnenkort volgt Happy-At-Home workshopbox nr 3!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox! <<


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!