woensdag 11 april 2018

Mijn Swaps voor On Stage-April'18! (met TUTORIAL!)

Een van de leuke onderdelen van On Stage is het Swappen, het ruilen van kaartjes of andere kleine maaksels met anderen! Een leuke manier om met heel veel mensen in contact te komen en ideetjes te delen!

Ook deze keer ging ik weer op pad  met een tas vol weggeefpresentjes! Eigenlijk was het iets te druk om Swaps te maken, maar ik kon het niet laten. Het is veel te leuk om over te slaan!


In dit bericht ga ik vertellen hoe ik mijn swapjes maakte, en in een volgende blogpost volgt dan het showen van de swaps die ik van anderen ontving!


Ik maakte deze keer voor mijn collega's een leuk etuitje met daarin een Citrus Verfrissingsdoekje. Dat doekje was dan ook meteen de inspiratiebron voor het uiterlijk van mijn swap!


En ik vond het leuk er een kleine woordspeling in te verwerken. Het woord Sweet op een toch wel zuur citroentje stempelen is immers best een beetje eigenwijs ;o)

Mocht je ook eens zo'n etuitje willen maken, dan is hier de werkbeschrijving. Het is leuk en makkelijk om te maken!

Neem een strook Cardstock van 6 bij 18 centimeter.

Ril deze zoals in afgebeeld op 1 - 9,5 - 10 centimeter!

Decoreer/bestempel deze naar wens. Ik bestempelde de stroken met een afbeelding van een schijf citroen en Whisper White Craftinkt. Dat geeft net een accentje aan het cardstock, zonder meteen heel druk te zijn.


Daarna ga je de gerilde lijnen goed vouwen en scherp maken met behulp van een Bone Folder.

Je krijgt dan dit (zijaanzicht)


Het kleine strookje van 1 cm wordt straks de sluiting van het etuitje. Dit doe je door dicht bij de vouwrand, midden in het strookje een nietje te doen, door beide lagen heen.


Zo dus: 


Maar als je iets in het etuintje wilt bevestigen, zorg je dat dit er  meteen tussenzit, goed tot aan de vouwlijn, zodat het nietje ook de inhoud meteen vasthoudt. Zoals hier gedaan is met het Citrus Verfrissingdoekje:


Je sluit het etuitje door de flap achter het geniete strookje te schuiven, zoals hier te zien is:

Dit modelletje is geinspireerd op het ouderwetse lucifermapje. Een simpel maar heel doeltreffend idee!

Om het swapje te versieren stempelde ik met Crushed Curry inkt een heleboel citroenen  met de stempelset Lemon Zest op een vel Whisper White Cardstock. Hier op stempelde ik het woord SWEET uit de Hostess-stempelset Dare to Dream (deze is helaas retiring maar op dit moment nog wel verkrijgbaar)

Ik ponste de citroenen uit met de Lemon Builder pons.


Vervolgens stempelde ik de blaadjes uit de set met Wild Wasabi Inkt (deze kleur is Retiring, maar op dit moment nog verkrijgbaar) en ook deze ponste ik uit.

Daarna ponste ik de tekst YOU ARE, die ook uit de stempelset Dare to Dream komt, en die tekstjes ponste ik uit met de onmisbare Classic Label Pons.



Ik bevestigde citroenen en blaadjes op de etuitjes, die ik daarvoor open had gelaten. Nu zie je waarom ik de basis vanBasic Black Cardstock heb gemaakt. De kleuren komen nog feller en frisser over!


Daarna hoefden alleen de tekstlabeltjes nog . Deze zijn iets te groot voor de tekst maar dat is alleen maar fijn. Wat van de tekstlabeltjes uitstak knipte ik na het plakken af. Zo heb je alles precies op maat.

Daarna konden de etuitjes dicht geschoven worden.....


.... en waren ze klaar om in te pakken! 

Ik maakte er zo'n vijftig, en ze werden erg enthousiast ontvangen. Maar ik kreeg ook superleuke hebbedingetjes terug! Die laat ik binnenkort natuurlijk ook zien!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Lemon Zest, Dare to Dream (Retiring)
Papier: Cardstock: Basic Black, Whisper White
Inkt: Wild Wasabi, Crushed Curry, Basic Black, Whisper White Craft Inkt
Ponsen: Classic Label, Lemon Builder
En verder: Multi Purpose Liquid Glue, Nietmachine met mininietjes (gewone nietjes kunnen ook), Bone Folder

Tot snel!
Annette

NIeuw: Bemachtig uitlopende producten voor het te laat is!
Kijk hier voor alle informatie
Last-Chance Products


Eerstvolgende (mee-)besteldagen:
Vrijdag 13 april om 19.00 uur
Maandag 16 april om 19.00 uur




Van 3 januari t/m 31 maart: Sale-A-Bration!
Tijdens deze actieperiode mag je bij je bestelling vanaf 60 euro een gratis kado uitkiezen!
Nieuw! Ook zijn er extra luxe kadoos uit te kiezen, bij een bestelling vanaf 120 euro!


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Heb je de nieuwe Catalogus nog niet in huis? 
Vraag er eenvoudig eentje aan door mij een EMAIL te sturen

1 opmerking :

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!