woensdag 28 september 2022

Een hartje onder de riem! - Bloghop Stempel Schatten - Na regen komt zonneschijn


 

Hallo en welkom bij deze Bloghop van de Bloghopgroep Stempel Schatten! Deze groep gaat de verborgen/vergeten schatten uit de catalogi ontdekken en in het zonnetje zetten! Er zijn namelijk af en toe sets die je maar heel weinig voorbij ziet komen terwijl het toch echte pareltjes zijn!

Een goede reden om daar met deze groep iets aan te doen!

Deze keer hebben we een heel tof onderwerp! Namelijk kaarten ter bemoediging. Kaarten die je stuurt naar iemand die een moeilijke tijd heeft gehad, of die het nu moeilijk heeft. Na regen komt vaak zonneschijn, maar dat is als je in zo'n lastige tijd zit zie je dat niet altijd. Dan is een kaartje echt een steuntje in de rug!

Het leek mij passend er een vrolijke kaart te maken, met warme kleuren!

En mooie bloemen zijn dan altijd een goede keus!


De bloemen maakte ik met mijn eerste Stempel Schat van deze keer. De stempelset Painted Poppies, met de bijpassende Painted Labels stansen!

Deze set was een poos geleden razend populair! Geen wonder, wie houdt er immers nou niet van klaprozen! Maar na die eerste tijd zie je ze nog maar weinig, en dat vind ik enorm jammer! De vormgeving en de mogelijkheden van deze set zijn immers geweldig!

(Klik HIER voor meer ideeen met de Painted Poppies)


Het leuke is dat je de bloemen ook heel andere kleuren en effecten kunt geven! Dan lijken ze meteen weer heel anders! Hier gaf ik ze een losse Watercolour look.


Om de bloemen een wat zachtere uitstraling te geven wilde ik niet met zwart stempelen, maar met bruin.


 Ik stempelde daarom met Soft Suede inkt EN versamark inkt, en strooide daarna Clear Embossingpoeder over de afdrukken. Dit verhitte ik met de Heat Tool. Zo kreeg ik glanzend bruine afdrukken.


Bijkomend voordeel is dat ik nu lekker kon kliederen met inkt en water en mijn Water Painters, zonder dat de afdrukken uit gingen lopen! 
Ik werkte op Fluid 100 Watercolor Papier en kleurde de bloemen in met Merry Merlot, Polished Pink en wat details in Gorgeous Grape. 
De blaadjes kleurde ik met Soft Succulent inkt en ook hier kwamen wat details in Gorgeous Grape terug.

Daarna stanste ik alle onderdelen uit.


De bloemen kwamen op een achtergrond waarin alle gebruikte kleuren weer terugkomen!


En hier zie je meteen mijn tweede Stempel Schat terug! De stempelset Spiral Dye!

Die is zo leuk!

(Klik HIER voor meer ideeen met de Spiral Dye stempelset)

Hier stempelde ik met Polished Pink en Gorgeous Grape, en daarna blende ik de randjes met Merry Merlot en een Blending Brush.


Hierop schikte ik de bloemen en de blaadjes! Door de kleuren vormen achtergrond en voorgrond echt een geheel.


Bij een bemoedigende kaart hoort een passende tekst. Deze vond ik in de set Lovely You!

Om het thema "Iemand een hart onder de riem steken" te benadrukken ponste ik de tekst uit met de twee ponsen uit de Heart Punch Pack! De maat van deze pons is ideaal! Er zijn ontzettend veel teksten die er op passen!


Om het af te maken voegde ik wat 2021-2023 In Color Opal Rounds toe, en een strik die ik maakte met de Open Weave Ribbon. Ook stak ik wat fijne takjes tussen de bloemen.
Deze ponste ik uit met de Bough pons.


Ik hoop je op het idee gebracht te hebben je stempels met een andere kleur, of een andere manier van verwerken, telkens weer een nieuw leven te geven. Zo kun je met deze prachtige Painted Poppies stempelset alle kanten op!

Dit was dan weer mijn bijdrage voor deze keer, ik hoop dat je het leuk vond! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast!

Vergeet niet om de bijdragen van de andere designers van team Stempel Schatten te bekijken ;o) Wij voorzien je samen graag van leuke ideetjes en nieuwe inspiratie! Alle links vind je hier onder!
De lijst met gebruikte producten heb ik ook toegevoegd. Alle producten zijn natuurlijk weer te bestellen bij de Kijkkast!

Veel plezier bij je vervolg van de hop, en heel graag tot snel! XXX Annette💚

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Painted Poppies, Spiral Dye, Lovely You
Papier: Cardstock: Merry Merlot, Gorgeous Grape, Very Vanilla, Fluid 100 watercolorpaper
Inkt: Soft Suede, Gorgeous Grape, Merry Merlot, Polished Pink, Soft Succulent, Versamark
Dies: Painted Labels Dies
Ponsen: Bough pons, Heart Punch Pack
Embellishments: 2021-2023 In Color Opal ROunds, Open Weave Ribbon Polished Pink, Embossingpowder Clear
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Blending Brushes, Water Painters, Heat Tool




Eerstvolgende (MEE)besteldagen
vrijdag 30  september 19.00 uur
Maandag 3 oktober 19.00 uur



Bij een bestelling vanaf 85 euro, en bij gebruik van de Host Code WKQ9APUB  
krijg je deze maand een hele rol Goudkleurig Glanslint twv 8,50.



Nieuw bij de Kijkkast:
In-Colors 2022-2024 Voordeelpakketten!
Diverse mogelijkheden, voor elk wat wils!
Klik HIER voor alle info!




💓De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!💓
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge!
Lees HIER alles!



Catalogus aanvragen:


Wil jij de dikke nieuwe Jaarcatalogus en/of Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!




en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Kijkkast Thuisworkshops!
Binnenkort te boeken, de nieuwe Happy at Home Workshopbox!!
Meld je snel aan!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox

2 opmerkingen :

  1. Gelukkig is het je gelukt met je online bijdrage... zo'n stempelschat als deze kaart mag niet gemist worden. Wat een Bjoetie! Goed idee van bruine StaZon combi met Versamark. Bedankt! Liefs, Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat een plaatje! Heel mooi geworden met weer leuke techniekjes erin! Bedankt voor de inspiratie;

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!