zaterdag 13 maart 2021

Van idee tot kaart - Ink - Stamp - Share Bloghop - Stampers Showcase

*This blogpost is in Dutch & English* 

Hallo en hartelijk welkom bij de Ink Stamp- Share Showcase Bloghop! Dit is een extra bloghop naast onze maandelijkse versie. 
In deze bloghop laten de deelnemers zien waar ze zoal mee bezig zijn. Een heel vrije invulling dus!


Hello and welcome to the Ink Stamps Share Bloghop. This is an extra bloghop, that comes next to our usual monthly Hop. In this Showcase Bloghop you can just show, whatever you have been working on! So there will probably be lots of versatility!


Vandaag geef ik graag weer eens een voorbeeld van INSPIRATIE, die je werkelijk overal tegenkomt, als je er tenminste oog voor hebt! 
Aan het ontstaan van deze kaart zit namelijk een leuk verhaaltje vast!

Today I love giving you an example if INSPIRATION, that can be found everywhere! All you have to do is look and see! 
There is a fun little story about how this card came to be!


De inspiratie voor deze stoere mannenkaart was deze keer wel heel dichtbij te vinden!

The inspiration for this masculine card was found very, very close this time! 


Om precies te zijn: In ons eigen huis!😄

In our own home, to be more specific!😃

Toen onze knappe zoon vorige week beneden kwam, zag ik dat ie deze trui had aangetrokken. Hij had hem al een tijd niet meer gedragen.

When our handsome son came downstairs last week he was wearing this sweater... He hadn't been wearing it for a long time!


Ik vertelde hem dat ik in zijn trui een leuk idee voor een kaart zag.... en toen daagde hij me natuurlijk uit dat echt te gaan doen! Nou... ik wist direct al hoe en waarmee ik dat zou gaan doen, dus hier is het resultaat er van!

I told hem that his sweater gave me a nice idea for making a card... and then he challenged me to actually do it! Well... to be honest I immediately knew how I would do it and what I would use to make it, and here is the result!


Als je goed naar de trui kijkt zie je dat er twee kleuren in zitten. De derde tint is een gemeleerde versie van de twee garens. Dat effect wilde ik dus gaan nabootsen.

When you look closely to the sweater you see two colours. The third shade is a mix of the other two fibers. So I wanted to mimic that effect!


Ik nam de stempel rechtsboven, uit de set Textured Essentials en stempelde daarmee met Black Memento Inkt op cardstock in de kleur Pretty Peacock. En voila, daar was mijn gemeleerde kleur!

I took the stamp in the upper right corner from the set Textured Essentials, and stamped with Black Memento Ink on Pretty Peacock cardstock. And voila, there was my mixed fiber effect!


Met ook effen cardstock in de zelfde kleuren, Pretty Peacock en Basic Black stelde ik vervolgens de achtergrond samen.

With pieces of unstamped cardstock in the same colours, Pretty Peacock and Basic Black, I put together this background.


Hiervoor zijn deze Stitched Triangles Dies natuurlijk helemaal ideaal! Ik mixte diverse maten en vormen driehoeken, om zoveel mogelijk het motief in de trui na te bootsen!

For this the Stitched Triangles dies are perfect! I used triangles in several sizes and shapes, to get an irregular effect that mimics the pattern of the sweater!


Zelfs voor de tekst haalde ik de inspiratie uit het kleine merkje op de trui!

For the text I even got my inspiration from the little "brand-label" on the sweater!


Ik haalde de teksten uit een van de mooiste sets voor mannen: Pallet Thoughts! Een heerlijk stoere set met gave teksten. Ik stempelde en heat-emboste de teksten met wit embossingpoeder.

I got the text from on of the best stampsets for masculine cards: Pallet Thoughts. A fun set with  cool images and great textstamps. I stamped and "heatembossed" them with White Embossingpowder.


Het is natuurlijk geen letterlijke kopie van de trui, maar een vrije vertaling er van!
Onze zoon vond dat de uitdaging helemaal geslaagd was, hahaha! Ik zelf vond het vooral gewoon superleuk om te doen. Zo ontzettend vaak gebeurt het dat ik iets zie en dat ik dit dan  in mijn hoofd meteen vertaal in een kaart of project, maar niet altijd komt het er van het ook echt te doen! Nu dus wel, en ik had er echt een enorme lol in! Het leuke vind ik ook dat je zo heerlijk creatief gebruik maakt, en allerlei nieuwe mogelijkheden ontdekt, van je stempelmaterialen! 

Ofcourse it is no copy of the sweater, but only a creative interpretation! 
Our son told me he thinks I succeeded in the Challenge, hahaha! I just thought it was a lot of fun to do it! So often I get inspired by something I see, and most times in my head I immediately get an image of how I would translate it into a card! I do not always have time to actually make these thoughts reality, but now I did, and I really enjoyed it a lot!. I just love being creative and finding new possibilities with all these amazing products!


Moraal van dit verhaal: Ik raad je aan altijd je ogen open te houden... Binnen, buiten, in kunst, de natuur of waar dan ook! Inspiratie ligt overal op de loer!! Laat het vooral niet liggen als het voorbij komt! ;o)

The moral of this story: I really would love to encourage you to always be aware, and to see! Inside, outside, in art, in nature, or wherever you go! Inspiration lurks around every corner! Embrace it ;o)
Zo, dit was dan weer mijn bijdrage voor deze keer!
Natuurlijk zijn alle gebruikte producten te bestellen bij de Kijkkast. Onderaan deze blogpost vind je een lijst met alle gebruikte materialen en kleuren.
Heb je vragen? Mail dan gerust even. Ik help je graag verder! 
Wil je een reactie plaatsen? Hartstikke leuk, en dankjewel alvast!
En dan is het nu tijd om verder te hoppen naar de volgende creatie! Heel veel plezier, dank voor je bezoek aan de Kijkkast, en tot snel! XXX Annette


So, this was my attribution for this Bloghop! I hope you liked it!
All the used products can be ordered through de Kijkkast. Below this blogpost is a list of all the used products.
When you have any questions about this project, please just ask, I will be happy to help you! Would you lie to post a reaction>? I would really appreciate that!
And now it is time to continue this bloghop. Have fun hopping, thanks for visiting de Kijkkast, and I hope you will come back here soon! XXXAnnette

Hop nu naar >>JO<<
Now Hop to >>JO<<


Roll Call

Jo Blackman

Dana Sullivan

Stacey Marsh

Cindy Mitchell-Clark

Laura Mackie

Mo Rootes

Gez Carpenter

Kim Price

Alison Carter

Tricia Butts

Sue Allen

Deb Naylor

Libby Fens

Jill Chapman

Annette Elias -> Hier ben je nu/You are here now


Wat heb ik gebruikt:

Stempels: Textured Essentials, Pallet Thoughts

Papier: Cardstock: Basic Black, Pretty Peacock

Inkt: Black Memento, Versamark

Dies: Stitched Triangle Dies

Embellishments: Embossingpowder White

Tools: Heat Tool, Stampin'Cut & Emboss Machine, Paper Trimmer, Paper Snips



Van 15-25 maart: De Kijkkast Feest Tiendaagse! 
Tien dagen lang, elke dag van 10.00-22.00 uur 
een gave aanbieding!
Kom dagelijks kijken!



Eerstvolgende (mee)besteldagen:

Maandag 15 maart om 19.00 uur!
Maandag 22 maart om 19.00 uur

Of bestel ONLINE via mijn WEBWINKEL!

De Kijkkast-Maart-actie: Gebruik de hostesscode GD2FUCJJ 
en ontvang bij een bestelling vanaf 75 euro 
nu gratis een pakje Butterfly Gems twv 7,75!
Bestel je voor 200 euro of meer mag je voor 10 procent van je bestelbedrag 
GRATIS producten uitkiezen!


NIEUWE THUISWORKSHOP!!!!
Meld je NU aan voor De Happy-At_Home Workshopbox nummer 2!
Een complete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox! <<


KOM ER BIJ!
Heb jij een flinke wensenlijst op stempelgebied?
Wil jij ook voortaan minimaal 20 procent korting hebben op al je stempelmaterialen?
Wil je ook meer doen met stempelen, of ben je gewoon een echte fan?
Stel nu je eigen Startpakket samen, met grote korting, 
Vraag mij om uitgebreide informatie, of kijk eerst eens HIER! 
Ik help je graag verder!

  
en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


5 opmerkingen :

  1. Great card Annette such a clever idea x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. FAB FAB Card! Love your inspiration! Love how our inspiration comes from the most interesting of places and things! GReat card!
    Thank you for hopping with us this month x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A great card and love where you have taken your inspiration from, how wonderful!xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Love this, this colour paired with black works so well too. Love how you have demonstrated where you took the inspiration from!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wow, this card is amazing, I love it :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!