woensdag 27 juli 2022

Zomerse achtergronden maken - Bloghop Stempel Schatten - Achtergrond op de voorgrond

 

Hallo en welkom bij deze Bloghop van de Bloghopgroep Stempel Schatten! Deze groep gaat de verborgen/vergeten schatten uit de catalogi ontdekken en in het zonnetje zetten! Er zijn namelijk af en toe sets die je maar heel weinig voorbij ziet komen terwijl het toch echte pareltjes zijn!
Een goede reden om daar met deze groep iets aan te doen!

Vandaag is ons thema: Achtergrond op de voorgrond! 
We focussen dus op achtergronden, hetzij door zelf achtergronden te maken, hetzij door achtergrondstempels te gebruiken!


Ik had er zin in en maakte deze keer een set van maar liefst zes zomers getinte kaarten!

De achtergronden hiervan maakte ik zelf! Ik ben immers dol op het maken van achtergronden en gebruik daar graag uiteenlopende technieken bij! Een achtergrond is uiteindelijk de basis van je kaart, en bepaalt voor een groot deel de sfeer! Soms is een achtergrond zo de moeite waard dat er op zo'n kaart weinig meer nodig is!


Voor het maken van de achtergronden maakte ik gebruik van twee Stempel Schatten! De eerste daarvan is deze supergave stempelset Amazing Silhouettes! Dit is een heel bijzondere stempelset, doordat je van de afbeeldingen alleen de omtrekken ziet. Dit geeft een speciale sfeer, maar maakt ook dat veel mensen de set wat lastiger vinden om te gebruiken! Zo zonde, want dit is een geweldige set, echt iets aparts, zeker ook voor het maken van achtergronden! 


Ik maakte met de stempels een grote achtergrond, waar ik later stukken van sneed die ik op mijn kaarten gebruikte. Dit noemen zo ook wel eens de One Sheet Wonder techniek!

Deze keer maakte ik deze achtergrond met een gave techniek die een heel bijzonder resultaat geeft. In deze blogpost geef ik een korte omschrijving, maar later zal ik ook een videotutorial maken, dat lukte me nu even niet, tijdtechnisch gezien ;o)


Ik begon met een vel A4 Basic White cardstock waarop ik met Versamark inkt en de bladstempel uit Amazing Silhouettes, de hele oppervlakte bedekte. Ik nam er een felle lamp bij zodat ik door de glans van de inkt kon zien waar ik had gestempeld.(zie de tweede foto, je kunt hem vergroten om het goed te zien)  Ik draaide tijdens het stempelen steeds de richting van het blad voor aan afwisselend geheel.


Ik nam een schone/nieuwe  Sponge Dauber en veegde daarmee wat chalk op van de Soft Pastels, en veegde die hier en daar met de dauber op het papier.


En daarmee kom ik meteen op mijn tweede Stempel Schat, namelijk onze geweldige set Pastels, die voluit het Soft Pastels Assortment heten! Dit is zacht pastelkrijt in Stampin'Up!kleuren en ZEERRRRR geschikt voor allerlei achtergronden en technieken! 

Je ziet ze niet vaak voorbij komen en dat is echt jammer, want je kunt er de leukste dingen mee doen! Daarom heb ik er onlangs een serie gave techniekenworkshops mee mogen geven, en iedereen vond de mogelijkheden EN de resultaten geweldig!


Na Granny Apple Green deed ik datzelfde met Coastal Cabana, Gorgeous Grape en Night of Navy, tot het hele papier gevuld was!


Met een tissue "polishte" ik de oppervlakte en verwijderde ik de laatste losse korreltjes. De achtergrond was nu klaar om op de kaarten te verwerken!
Ik sneed de achtergrond in delen, volgens de schets die ik eerder al eens gemaakt had. Je vindt deze schets HIER!

Ik matte de delen op Coastal Cabana cardstock en verwerkte ze op basiskaarten in Thick Basic White. En toen waren ze klaar om verder te versieren!


Hier ben ik even lekker creabea aan de slag geweest met allerlei gave stempelteksten, die komen uit de set Geweldig Samen! Deze set is een exclusieve Sale-A-Brationset die tijdelijk (tot eind augustus of eerder indien de voorraad op is) gratis uitgekozen kan worden bij een bestelling vanaf 120 euro!




Met de woorden kun je naar hartenlust combineren, en zo maakte ik een aantal grappige, gekke, eigenzinnige  maar allemaal vrolijke teksten!

Voor het stempelen gebruikte ik uiteraard kleuren inkt  die ik ook voor de achtergrond had gebruikt. Zo ideaal dat combineren dat met Stampin'Up! zo fijn is, omdat alles zo goed op elkaar afgestemd is!


De woordcollages vulde ik aan met leuke details in zilver. Het Metallic Mesh Ribbon trok ik uit elkaar totdat ik een leuke "messy" effect kreeg. De Rhinestones vullen het zilver mooi aan. 

Zilver kleurt erg mooi bij de koele kleuren die ik had gebruikt.


Het grootste blad van de Bough Pons past ontzettend mooi bij de bladstempel die ik voor de achtergrond had gebruikt. Ik ponste dus een stapel van die blaadjes uit Basic White en schikte die her en der tussen de laagjes op de kaarten!

Onderaan deze blogpost voeg ik foto's bij van alle kaarten apart, zodat je de verschillende composities goed kunt bekijken als je dat wilt! 


Het was geweldig leuk om dit project te maken!

En....om een aantal Stempel Schatten weer eens flink in het zonnetje te zetten! Ze zijn ZO de moeite waard!

Dit was dan weer mijn bijdrage voor deze keer, ik hoop dat je het leuk vond! Dank voor je bezoek aan de Kijkkast!

Vergeet niet om de bijdragen van de andere designers van team Stempel Schatten te bekijken ;o) Wij voorzien je samen graag van leuke ideetjes en nieuwe inspiratie! Alle links vind je hier onder!

De lijst met gebruikte producten heb ik ook toegevoegd. Alle producten zijn natuurlijk weer te bestellen bij de Kijkkast!

Veel plezier bij je vervolg van de hop, en heel graag tot snel! XXX AnnettešŸ’š

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Amazing Silhouettes, Geweldig Samen (SAB)
Papier: Cardstock: Basic White, Coastal Cabana, Thick Basic White
Inkt: Versamark, Gorgeous Grape, Night of Navy, Coastal Cabana, Granny Apple Green
Soft Pastels Assortment
Pons: Bough punch
Embellishments: Rhinestone Basic Jewels, Metallic Mesh Ribbon
Tools: Sponge Daubers, Paper Snips



Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 1 augustus 19.00 uur
Maandag 8 augustus 19.00 uur





Van 1 juli tm 31 augustus SALE-A-BRATION!
Lees HIER hoe je aan gratis producten kunt komen!


Nieuw bij de Kijkkast:
In-Colors 2022-2024 Voordeelpakketten!
Diverse mogelijkheden, voor elk wat wils!
Klik HIER voor alle info!




šŸ’“De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!šŸ’“
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis Making Plans Collectie (tot eind augustus en zolang voorraad strekt)
Gratis toegang VIP Lounge!
Lees HIER alles!



Catalogus aanvragen:


Wil jij de dikke nieuwe Jaarcatalogus en/of Minicatalogus ontvangen? Vraag ze nu bij mij aan!
Klik HIER voor alle info!




en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Kijkkast Thuisworkshops!
Binnenkort te boeken, de nieuwe Happy at Home Workshopbox!!
Meld je snel aan!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Wo

5 opmerkingen :

  1. Hey knapperd, ik wist het! Je kunt het, goed gedaan en je bent geslaagd!
    Een gave uitvoering zo met die zes kaarten. Moet ik eens onthouden.
    Deze set is inderdaad zo mooi, en tekstloos, dat komt ook niet vaak voor, je kan zo eigenlijk alle teksten erbij plaatsen. Gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Knapperd! Ik wist het: je kunt het. Goed gedaan - je bent geslaagd!
    Een gave set kaarten, goed idee om te onthouden. Deze stempelset is echt een Schat! Heerlijke kleuren, lekker zomers. En.. zonder bijgaande teksten, dat maakt het combineren met elke tekst fantastisch. Gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende set kaarten! Ik vind je gemaakte achtergronden echt GE WEL DIG!!! En hoe tof om dan zo origineel de teksten er op te verwerken, met dat prachtige zilverdraad er tussen en dan die blaadjes! Echt oogverblindend mooi!! Echte kuntswerkjes Annette!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuke combinatie deze set en de pastelkrijtjes. Ik heb er een poos geleden ook heerlijk mee geƫxperimenteerd. Een prachtige serie kaarten is het geworden.
    Top! Creatieve groet, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend Annette! Je knalt er weer in met je kunstwerken! Zo mooi! Zo origineel! Groetjes Belinda!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!