woensdag 10 november 2021

Sierlijke stolpjes maken met de set Classic Cloche - met Kijkkast Live Video

 Op 22 oktober, inmiddels een paar weken geleden, was er weer een gezellige Kijkkast Live, op de Kijkkast Facebookpagina. In het gezelschap van de kijkers maakte ik weer een aantal kaarten met een stempelset met dies in de hoofdrol. In deze blogpost laat ik graag aan jullie zien wat we die middag maakten en natuurlijk voeg ik de video er bij!

 

We maakten die middag een viertal kaarten... Er kwamen natuurlijk weer meerdere stijlen voorbij! Gewoon omdat het zo leuk is om de veelzijdigheid van stempels te laten zien! Ook was het deze keer leuk om alle mogelijkheden van de set te laten zien. Er zijn namelijk zoveel variaties mogelijk die je er misschien niet meteen aan af ziet! Er kan zo veel!


In de Kijkkast Lives doe ik geen ingewikkelde of heel uitgebreide technieken, maar laat ik wel heel graag heel verschillende ideeen zien, en manieren om de stempelset of de bundle/het productpakket te gebruiken. Zo maak ik dan samen met de kijkers een aantal projecten met de door hen gekozen set!

Er zitten altijd wel wat tips & trucs in verstopt. Ook zie je diverse combinaties en ideeen met de set. 
En natuurlijk kunnen de kijkers (het worden er elke week meer) gezellig reageren, meepraten en eventuele vragen stellen. Reuze gezellig!


De set die ik vandaag gebruikte was Classic Cloche! Een op kerstmis gerichte set met geweldige stolpjes waaronder je diverse lieflijke tafereeltjes kunt opbouwen. Het leuke is dat dit op meerdere manieren kan! De geweldige Cloche Dies die bij de stempelset hoort, speelt hier een belangrijke rol bij!

De stolpjes zijn tegelijkertijd klassiek en modern. En in deze tijd waarin miniaturen en details zo hip en on trend zijn passen ze natuurlijk helemaal perfect.

Stempels en dies staan in de Mini Catalogus en zijn los, maar ook samen als voordeelpakket te bestellen, en dat laatste levert dan een bundlekorting van 10 procent op!


Ik hoopte door deze Kijkkast Live te laten zien dat deze set vele gezichten kan hebben, dus maakte ik kaarten in Scandinavische, natuurlijke en een kleurrijke klassieke kerststijl maar ook liet ik zien dat je buiten de kerst ook heel mooi uit de voeten kunt met deze schitterende set!

Je vindt hieronder de ( onbewerkte) video, waarin je ziet hoe de set werkt, hoe ik het aanpakte en welke keuzes ik maakte.

Kijk vervolgens verder hieronder voor detailfoto's, een overzicht van de gebruikte producten EN wat extra toelichting hier en daar.

VIDEO:




Deze begon ik eigenlijk met een alternatief projectje, een niet kerstige kaart! Deze kaart is nu om iemand sterkte te wensen maar kan net zo goed als felicitatiekaart gebruikt worden.



De Clocheset is hier op een heel eenvoudige manier gebruikt. Door de toevoeging van mooi designpapier en de vrolijke bloemen wordt het een makkelijke maar toch gedetailleerde kaart.

Daarna ging ik over op kerstige projecten. Als eerste kwam daar deze kaart in Scandinavische stijl uit!



In deze kaart verwerkte ik diverse foefjes en trucjes, die de stempelset weer een andere look geven. Door het half doorschijnende stolpje zie je mooi de achtergrond doorlopen, wat een leuk effect geeft, en voor een lekker "bevroren" look zorgt.

En dan... voor weer een heel andere stijl, gingen we op de natuurlijke toer, met een kerstig bos als uitgangspunt. Veel natuurkleuren dus, veel bomen, en een klein toefje goud.


Hier werd de Cloche een echte shaker door hier te werken met de Cloche Shaker Domes. Deze zijn perfect passend bij de stempels en dies, en geven natuurlijk een heel nieuwe dimensie aan de set! 

In de vierde en laatste kaart gebruikte ik nogmaals een Shaker Dome, nu gecombineerd met de vogeltjes die ik ook in de eerste kaart gebruikte. Alleen hebben ze nu een heel andere rol op de kaart doordat ik ze heb uitgestanst.



De stolp heb ik hier lekker overdadig versierd met kerstige takjes en blaadjes. Je kunt de set namelijk ook geweldig goed combineren met allerlei andere sets en dat wilde ik in deze kaart graag laten zien.


Net als bijna altijd, volgt er na een LIVE een bonuskaart met de gebruikte set op mijn V.I.P pagina

Met deze set blijk je dus alle kanten op te kunnen, en ook zijn er diverse andere stempelsets en allerlei designpapiertjes waarmee je deze set perfect kunt combineren. Mijn ideetjes met deze prachtige set zijn nog lang niet op!

In de video vertelde ik overigens ook over de set Sweets & Treats die ook in de Mini Catalogus te vinden is. Deze set is ontworpen om ook perfect met de Cloche Dies samen te werken. Met deze set heb je dus nog meer combinatiemogelijkheden. Voor deze LIVE heb ik de set niet gebruikt. Binnenkort volgen er zeker meer voorbeelden!
Het was een ontzettend gezellige stempelmiddag, en het leuke is:
Binnenkort is er weer een nieuwe Kijkkast Live!

Deze week is er On Stage, een groot driedaags evenement voor Stampin'Up! Demonstators over de hele wereld. Daarom deze week geen LIVE maar voor de komende dagen staan hier op mijn blog diverse andere leuke dingen gepland.
 
En natuurlijk is er volgende week weer een Kijkkast Live

Kijk je ook mee? Je kunt in de dagen voor elke LIVE meestemmen over  welke set je dan graag wilt zien! Kies je ook mee? Kijk dan op de Kijkkast Facebookpagina en geef daar aan wat jouw voorkeur heeft!



Vond je deze video leuk, zou ik het enorm leuk vinden als ik een LIKE👍 van je mag ontvangen binnen Youtube, en wil je ook graag meer video's zien: abonneer je dan op mijn Kijkkast Youtube-kanaal. Zo maak je dat ik binnen Youtube meer mogelijkheden krijg, en nog makkelijker video's, tutorials en Kijkkast Lives kan maken en plaatsen! Dankjewel!💓

Natuurlijk vind ik het ook altijd leuk een reactie te krijgen op mijn blogpost. Lief als je laat weten wat je er van vond!💓

Tot snel,
Annette

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Classic Cloche, Samen Sterk, Christmas Season
Papier: Cardstock: Thick Basic White, Calypso Coral, Basic White, Daffodil Delight, Cherry Cobbler, Evening Evergreen, Old Olive, Crumb Cake, Real Red
              Vellum Cardstock
              DSP:Harvest Meadow DSP, Peaceful Place Specialty DSP, In Good Taste DSP, Painted                    Christmas DSP
Inkt: Daffodil Delight, Calypso Coral, Soft Succulent, Black Mementi, Smoky Slate, Cherry Cobbler, Evening Evergreen, Crumb Cake, Old Olive, Real Red
Dies: Cloche Dies, Seasonal Labels Dies, Pierced Blooms Dies
Embossingfolder: Evergreen Forest 3d Embossingfolder
Pons: Lovely Labels Pick a Punch
Stampin'Blends: Cherry Cobbler, Daffodil Delight
Embellishments: Cloche Shaker Domes, Playing with Patterns Raisin Dots, Bakers Twine                                            Essentials Pack, Glittered Organdy Ribbon White, Gingham Ribbon Black &                                  White, Wonderful Snowflakes, Subtle Shimmer Sequins, Sequins for 
                              Everything, Shimmer Ribbon Gold, Matte Decorative Dots, ini Ruffled Ribbon                                Red
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Blending Brushes



Eerstvolgende (MEE)besteldagen
Maandag 15 november om 19.00 uur-> UItgesteld naar:
Dinsdag 16 november om 19.00 uur en
Donderdag 18 november om 19.00 uur



De Kijkkas-OKTOBER-actie: Gebruik de actuele hostesscode UAF3VDP7
en ontvang bij een bestelling vanaf 95 euro 
nu gratis een pakje Wonderful Gems twv 9,75 euro!

TIP: Bestel je voor 200 euro of meer mag je voor 10 procent van je bestelbedrag 
GRATIS producten uitkiezen!


De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!
Kies voor 175 euro producten uit en betaal slechts 129 euro
Laat dit vervolgens gratis (zonder verzendkosten!) naar je huis versturen.
Je krijgt hierbij ook nog gratis catalogi ed meegestuurd!
en bestel -als je dat wilt- voortaan je eigen stempelmaterialen met altijd minstens 20 procent korting!
Lijkt dit jou ook een topidee? Neem snel contact met mij op! Dan help ik je verder!



Catalogus aanvragen:

Wil jij de nieuwe catalogus en/of Minicatalogus ontvangen? Vraag hem nu bij mij aan!
Klik HIER

  
NIEUWE THUISWORKSHOP!!!! Meld je NU aan!
Nu online: Happy-At-Home workshopbox nr 3!
Meld je snel aan!
Wil je ook een supercomplete Kijkkast WORKSHOP doen vanuit je eigen huis?
Klik hier voor alle info over de  >> Happy-At-Home Workshopbox! <<




en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***



Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!