woensdag 1 mei 2019

Een Vintage Vaarwel! - Aloha Bloghop

Afbeelding kan het volgende bevatten: oceaan, tekst en water

Aloha! Leuk dat je komt kijken bij deze bloghop van een aantal Nederlandse demonstratrices!! Deze Aloha-groep is een groep enthousiaste nederlandse demonstratrices die is uitgenodigd om te gaan werken om de fantastische Incentive Trip naar Maui  in 2020  te bereiken. We vonden het leuk om samen ook een Bloghop te doen!

Het thema van deze maand is "Een vintage vaarwel"... Oftewel een vintage werkstuk met een product dat op de retiringlijst staat en dus binnenkort uit de collectie gaat. Je kiest dus een product uit dat jij graag nog een keer in het zonnetje wilt zetten voor we deze straks "vaarwel" moeten zeggen.




De keus was snel gemaakt, want met deze set heb ik ontzettend veel plezier gehad, ook een themaworkshop mee gegeven, maar helaas te weinig kans gehad er veel blogposts mee te maken. 

We hebben het hier over de stempelset Climbing Roses, en de prachtige bijpassende Rose Trellis Thinlits Dies.



Deze hebben eigenlijk van zichzelf al een romantisch Vintage gevoel... alhoewel je er ook prima andere stijlen mee kunt maken natuurlijk!


De prachtige grote bloemstempel heb ik op een anders dan anders manier ingekleurd. Ik gebruikte daarbij verschillende technieken. Naast stempelen ook sponzen, Stampin'Write Markers, uitkleuren, en inkleuren met de Aqua Painters. Vervolgens heb ik de bloemstempel uitgestanst en aan de randjes wat gesponsd met inkt. 

Het tere Balmy Blue doet het erg goed bij de groen en bruintinten die ook in de kaart gebruikt zijn.


De achtergrond maakte ik in diverse lagen. Ik begon met inkt op Shimmery White cardstock. Hier spetterde ik wat water op dat ik ook weer opdepte en spetterde ik vervolgens met wat donkere inkt. In diverse laagjes bracht ik nuances aan en tenslotte stempelde ik met diverse stempels uit de set in collagestijl de achtergrond subtiel tot ik tevreden was. Niet te leeg en niet te vol is hierbij het devies.


Met de dies uit de set stans je niet alleen de gestempelde afbeeldingen uit maar ook een aantal mooie bijpassende decoraties. Deze keer gebruikte ik het trellisscherm en een aantal blaadjes, en aan het eind ook nog het mooie label!



De gestanste blaadjes kregen kleur en structuur met inkt en de Aqua Painters en vervolgens met de Take Your Pick tool. 

De trellis heb ik gewoon gescheurd... Dat vond ik hier net even mooier...

Ook het mooie prachtige tekstlabel kreeg een bijpassende look met inkt, stempels en een beetje inkleurwerk. De randjes werden licht gesponsd met inkt. Daardoor komt het opengewerkte randje extra mooi uit!

 Uiteindelijk kon ik alles vastplakken zoals ik het met zorg geschikt had. Door op diverse plekken met Dimensionals te werken krijg je een mooie afscheiding tussen de kleuren die best gelijk van kleurtoon zijn,  en daardoor een beetje in elkaar overlopen...wat natuurlijk ook bij de Vintagestijl past! Wat hoogteverschillen maken door de schaduw die ze geven toch meer onderscheid. Sowieso wordt het daar altijd iets spannender van!!

Eenmaal bezig kon ik weer eens niet stoppen ;o)) en heb ik meteen nog een paar minikaartjes gemaakt en een kadoosje... Ik ben ook ZO gecharmeerd van deze set! 

Hij is ook zo veelzijdig... Er zitten bijvoorbeeld mooie achtergrondelementen bij, decoraties maar ook prachtige teksten. En allemaal mooi en onderling combineerbaar maar ook perfect met andere stempelsets!

***De Climbing Roses Stempels en dies zijn ook als bundle te bestellen, met 10 procent bundlekosting, maar nog slechts zolang de voorraad strekt! Neem gerust even contact op voor meer informatie!***
 Voor een subtiel glimmertje zorgen de Basic Adhesive Backed Sequins. Deze "blenden"qua kleur perfect bij de kaart, dus combineren ook prima met de Vintagelook!
Dit was mijn bijdrageweer voor deze keer..., ik hoop dat je het de moeite waard vond... Ik hoor het graag!

Zijn er vragen bij je opgekomen, wil je graag de gebruikte technieken leren, of zou je graag wat van de gebruikte producten willen bestellen, of kan ik je op een andere manier verder helpen ben je van harte welkom even CONTACT op te nemen, ik help altijd graag! 

Helemaal onderaan dit bericht staat een lijst met alle gebruikte producten. Maar natuurlijk willen we ook zien wat de andere deelneemsters gemaakt hebben, dus neem vooral een kijkje bij ze via de onderstaande Linkjes (in het blauw)! Heel hartelijk dank voor je bezoekje aan de Kijkkast en graag tot snel! XXX Annette

Bloghoplinks:





Wat heb ik gebruikt: 
Stempels: Climbing Roses
Papier: Cardstock Balmy Blue, Shimmery White
Inkt: Balmy Blue, Pear Pizzazz, Old Olive, Sahara Sand, Early Espresso
Stampin'Write Markers: Balmy Blue, Highland Heather, Pear Pizzazz, 
Dies: Rose Trellis Thinlits Dies
Embellishments: Basic Adhesive Backed Sequins
Tools: Aqua Painters, Big Shot, Die Brush, Take Your Picktool, Stampin'Spongest, Sponge Daubers, Stampin'Spritzers


6 opmerkingen :

  1. Ademloos heb ik zitten kijken, prachtig Annette!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maak jij altijd prachtige projecten! SUper leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Rozen zijn altijd zo mooi!

    Groet,


    Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Emma Stanford2 mei 2019 om 11:31

    Stunning! You're a true artist!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook deze mooie vintagekaart is geweldig mooi in de woonkamer te etaleren. een platej

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig mooie kaart, als je hier ooit een workshop mee doet.....ik hou me aanbevolen. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!