woensdag 17 juli 2024

Rustieke kerstkaart met Rustic Crate - Christmas in July Marathon-Hop



We zijn inmiddels over de helft van de Christmas In July Marathon Hop van de Stampin'Up! Dreamgirls & Friends! Het is nu weer woensdag, 11.00 uur, en dat betekent in deze julimaand een kerstkaart! Mijn voornemen was en is het om zoveel mogelijk verschillende materialen en sets te gebruiken, en in verschillende stijlen te werken! Het is verbazend hoeveel ideetjes ik heb met de items die nu al in de catalogi te verkrijgen zijn. Zo veel dat ik nu al weet dat deze maand te kort zal zijn! 😏


Vandaag laat ik deze vintage kaart zien waar ik ook weer met veel plezier aan gewerkt heb!


Het kreeg een lekker rustieke look!


Helemaal centraal op de kaart kwam dit stoere kistje dat gevuld is met kerstbloemen, ook wel kerststerren of Poinsettia's genoemd!


Ik maakte het met een pareltje uit de jaarcatalogus, de set Rustic Crate, en ook gebruikte ik er de bijpassende stansset bij. Deze set is gelukkig meegekomen uit een vorige catalogus. Je kunt er eigenlijk het hele jaar door leuke dingen mee maken door telkens het houten kistje op een andere manier te gebruiken.

In de stansset zitten allerlei leuke onderdelen om het kistje extra aan te kleden. Ook kun je uiteraard de afbeeldingen uitstansen, maar het extra 3d houten kistje in de stansset is ook top! Die ga ik binnenkort ook laten zien!


De kerstbloemen kleurde ik in met Stampin'Blends en bevestigde ik op het kistje. Aan het kistje kwam een stoere handgreep, en op het kistje kwam een stoer label. De zijkanten van de kist kleedde ik aan met metalen steunijzers (uiteraard gewoon van cardstock).  Al die onderdelen zitten ook in de set! Lekker stoer zo!

Het kistje kwam op een dubbele cirkel, waarvoor ik de Deckled Circles Dies gebruikte.


Bij het stoere kistje wilde ik ook een stoere achtergrond hebben. Door de achtergrond te kleuren met diverse kleuren inkt, en deze te embossen met de Timber embossingfolder,  en daar wat toffe techniekjes op los te laten kreeg ik een lekker rustiek effect. De randjes van dit paneel rulde ik lekker op, zodat ze een beetje omhoog krullen.


Door mijn geemboste achtergrond kan ik ook meedoen met deze challenge van Jingle Bells Rock!



Onderaan het paneel plakte ik een aantal stroken van het prachtige Traditions of Saint Nic DSP dat ik lekker scheurde zodat er ruwe randen onstaan. Je ziet dat de kleuren van het papier overal in de kaart terugkomen en zorgen voor een mooie mix van patronen en structuren.


De tekst haalde ik uit de set Filled With Cheer, en ik maakte er heel simpel een labeltje van, dat ik ook een beetje stoer maakte door te blenden met inkt en het oprullen van de randjes. Ik heb het met een stukje Linnen Draad aan het handvat vastgemaakt.


Onder de dubbele cirkel stak ik wat takjes die ik had uitgeponst met de takjes pons.
Wat dotjes maken de kaart af. Er is genoeg te zien.

Wil je nu ook graag zien wat mijn stempelvriendinnen gemaakt hebben voor deze Christmas In July Marathon Hop, kijk dan vandaag, en hop door, via mijn facebookpagina!

 Het stond al een poos op mijn lijstje om met deze set aan de slag te gaan! Dat is nu gelukt, en het smaakt zeker naar meer! Het was weer ontzettend leuk om te maken!

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Rustic Crate, Filled With Cheer (tekst- Online Only)
Papier: Cardstock: Basic White, Mossy Meadow, Copper Clay, Early Espresso
             DSP: Traditions of Saint Nic DSP (Kersttradities DSP)
Inkt: Memento Black, Pebbled Path, Copper Clay, Mossy Meadow, Cherry Cobbler, Early Espresso
Dies: Rustic Crate Dies (houten kistje), Deckled Circles Dies
Embosingfolder: Timber
Pons: Bough Punch
Stampin'Blends: Cherry Cobbler, REal Red Mossy Meadow, Old Olive, Color Lifter, Copper Clay
Embellishments: Gestippelde sierband, Linen Thread, Zelfklevende rondjes met kringenpatroon.
Tools: Stampin'Cut & Emboss Machine, Blending Brushes, Take your Pick tool.

Mocht je vragen hebben, of interesse in de gebruikte materialen, neem dan gerust contact op. Ik help je met alle plezier. Alle producten zijn via de Kijkkast te bestellen! En elke maandagavond, ook aanstaande maandag dus, doe ik een meebestelling. Maar op je gemakje Online Bestellen kan natuurlijk 24/7 en dan wordt het direct vanaf het magazijn bij je thuis bezorgd! 

Tot snel!

Annette

Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 22 juli 19.00 uur
Maandag 29 juli 19.00 uur


Dat kan 7 dagen per week, 24 uur per dag!


Vanaf 3 juli: NOG MEER MOOIS!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
Je vindt ze >>HIER<<


Voel je welkom bij de Kijkkast VIP Lounge!
Extra voorbeelden, Kijkkast Lives, Online open huis, extra tips, gratis workshops!
Lees HIER hoe ook jij Kijkkast VIP kunt worden!


πŸ’“De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!πŸ’“
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
Krijg vervolgens minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge! en meer!
Lees HIER alle info!


Altijd leuke koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Catalogus aanvragen:


Wil jij de NIEUWE JAARCATALOGUS ontvangen?
Vraag deze nu bij mij aan via een >>email<<! Opsturen of afhalen is mogelijk!
Meer info is te vinden op de Catalogus Info







Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!