maandag 1 juli 2024

Kerstmagie in Groen! - Christmas in July Marathon-Hop


Nee hoor, maak je geen zorgen! Ik heb geen zonnesteek, ben niet in de war, en het gaat helemaal goed met mij!πŸ˜‰


Maar hier is, op deze zonnige eerste dag van juli, een kerstkaart!


Ik doe namelijk mee met de "Christmas in July" Facebookhop van de Stampin'Up! Dreamgirls & Friends, dus op verschillende dagen van deze maand zul je bij ons KERSTKAARTEN gaan tegenkomen!


Want ook al is de najaarsminicatalogus nog niet verschenen, er is genoeg te vinden in de jaarcatalogus en Online Only items, om volop al aan de slag te kunnen! Heerlijk om ruim op tijd te beginnen, nu al te genieten van het maken, en dat zonder stress en laatste-nippertjes-gedoe. 

Ik maakte een kaart waarmee ik een beetje "de magie van kerstmis" wilde verwerken met stempels, papier en inkt. Het werd een soort uitdaging voor mezelf, om te kijken of het zou lukken!


De set die ik er bij pakte is een heel bijzondere, namelijk Encircled in Nature. De grap is dat deze set niet gemaakt is voor kerst, maar meer gericht is op het thema natuur! Botanische afbeeldingen, zoals takken, bloemen, bladeren en bomen,en een ring van takken of groen waarmee je leuke medaillons of doorkijkjes kunt maken. Ik koos voor het laatste, zoals je waarschijnlijk al had gezien ;o)

Door de naaldbomen is de set natuurlijk ook prima voor kerst in te zetten!

Encircled in Beauty is een Online Only set, dat wil zeggen dat deze niet in een catalogus terug te vinden is, maar te vinden is in de speciale Online Only afdeling van de webwinkel En voor deze items geldt op is op!.


Voor de "magische kerstsfeer" die ik wilde bereiken begon ik met de achtergrond. Kleur bepaalt immers voor een groot deel de sfeer!


Deze maakte ik met diverse kleuren inkt en Blending Brushes. Vanaf de bovenzijde werkte ik in diverse blauwtinten, en vanaf de onderzijde met diverse groentinten. Door met koelere en warme tinten te werken krijg je een extra dieptewerking.

Door waterspettertjes over de geblende achtergrond te verdelen krijg je een mooi structuurtje in de achtergrond.


Alle kleuren worden steeds lichter naarmate ze dichter bij het focal point komen, daardoor word je oog daar als het ware naar toe getrokken.

Al met al gebruikte ik aardig wat kleuren inkt! Je vindt ze hier onder in de lijst van Gebruikte Producten.


Door met de takkencirkel te stempelen en de diverse stansen te gebruiken maakte ik van het cirkel gedeelte een verdiepte doorkijk. Laagjes en uitstekende takjes maken het nog leuker.


En in de cirkel stempelde ik de bomen waarbij ik diepte creeerde door in verschillende tinten te stempelen.

Voor de cirkel gebruikte ik diverse stansen om het voorliggende bos te maken. Door cardstocktinten te combineren met Glimmer Specialty papier maak je ook dit deel sprookjesachtig en creeer je nog meer diepte.

En alles bij elkaar versterken de onderdelen elkaar weer, ook doordat alle kleuren weer met elkaar kloppen.


De magie van kerst begint natuurlijk met die heldere ster die aan de hemel verscheen, en die wilde ik dus ook boven mijn sprookjesachtige kerstbos verwerken. Dus ik ben op zoek gegaan naar een sterretjes stans. Toevallig herinnerde ik mij dat het bloesempje dat ik pas nog toevoegde aan >Deze kaart< best wat op een ster leek dus die heb ik hier uitgestanst uit Metallic Paper, en door een Rhine Stone geel te maken met een Stampin'Blend en die midden op de ster te plakken geef ik hem net nog wat meer "sparkle" en dimensie.

Met een watercolour pencil bracht ik heel subtiel wat lichteffecten aan rondom de ster.


De beide gebruikte teksten komen uit de set Merriest Trees. De hoofdtekst heb in het wit geheat embossed op cardstock in de kleur Copper Clay. Ik vind deze warme kleur prachtig passen bij het groen/blauwe kleurpalet!


Het gebruikte Twine is over een poosje voor iedereen verkrijgbaar. Het is een voorproefje voor de nieuwe Mini Catalogus!


Wil je zien wat mijn stempelvriendinnen gemaakt hebben voor deze Christmas In July Marathon Hop, kijk dan, en hop door, via mijn facebookpagina!

Ik vond het heerlijk om zo in juli, al heerlijk een kerstkaart te maken. Je zult er deze maand nog diverse tegen gaan komen bij de Kijkkast! Zo leuk om te doen, zo heerlijk om met al die mooie sets aan de slag te gaan, en zo fijn om straks al een voorraadje te hebben!


Mocht je vragen hebben, of interesse in de gebruikte materialen, neem dan gerust contact op. Ik help je met alle plezier. Alle producten zijn via de Kijkkast te bestellen! En elke maandagavond, ook vanavond dus, doe ik een meebestelling. Maar op je gemakje Online Bestellen kan natuurlijk 24/7 en dan wordt het direct vanaf het magazijn bij je thuis bezorgd! 

Leuk dat je bent komen kijken, en natuurlijk hoor ik graag wat je van mijn creatie vindt!

Op naar een magische kerst! (maar eerst nog even van de zomer genieten hoor!)

Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Encircled In Nature, Merriest Trees( alleen voor de teksten)
Papier: Cardstock: Basic White, Granny Apple Green, Basic Black, Garden Green, Copper Clay,                        Shaded Spruce, Old Olive
             BerryBurst/Old Olive/White Glimmer Specialty Paper
             Getextureerd Speciaal Metallic Papier
Inkt: Granny Apple Green, Garden Green, Shaded Spruce, Pretty Peacock, Boho Blue,Azure Afternoon, Blueberry Bushel, Night of Navy, Copper Clay, Memento Black
Dies; Encircled In Beauty Dies, Citrus Blooms Dies (alleen voor het sterretje)
Stampin'Blends: Daffodil Delight
Watercolor Pencils
Embellishments: Rhinestone Basic Jewels, Linnendraad in Natuurtinten (binnenkort verkrijgbaar), Embossingpowder White
Tools: Blending Brushes, Stampin'Cut & Emboss Machine, Stampin'Spritzers, Water Painters, HeatTool

Tot Snel!
Annette



Eerstvolgende (MEE)besteldagen:
Maandag 1 juli 19.00 uur
Maandag 8 juli 19.00 uur


Dat kan 7 dagen per week, 24 uur per dag!


NOG MEER MOOIS!
ONLINE ONLY-PRODUCTEN!
Volop nieuwe items, die niet in de catalogi staan!
Je vindt ze >>HIER<<



Voel je welkom bij de Kijkkast VIP Lounge!
Extra voorbeelden, Kijkkast Lives, Online open huis, extra tips, gratis workshops!
Lees HIER hoe ook jij Kijkkast VIP kunt worden!


πŸ’“De allerbeste DEAL: Het Stampin'Up! Startpakket!πŸ’“
Kies voor 175 euro en betaal slechts 129 euro
Krijg vervolgens minimaal 20 procent korting op volgende bestellingen
Gratis toegang VIP Lounge! en meer!
Lees HIER alle info!


Altijd leuke koopjes in het KOOPJESREK, op is op!


KIJKKAST WORKSHOPS!!
Check >>>HIER<<< het nieuwe workshopprogramma voor de komende tijd!!!


en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***


Catalogus aanvragen:


Wil jij de NIEUWE JAARCATALOGUS ontvangen?
Vraag deze nu bij mij aan via een >>email<<! Opsturen of afhalen is mogelijk!
Meer info is te vinden op de Catalogus Info


Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!