dinsdag 6 oktober 2020

Tone on tone kerstkaarten -Fun Idea with DSP Bloghop

*This Blogpost is in Dutch & English*


Samen met enkele teamgenoten van team Tantalizing Stampers laten we door deze Bloghop graag wat ideeen zien met Designers Series Paper. Deze maand is er immers een geweldige DSP Actie, waarover je HIER meer kunt lezen! 15 procent korting op heel veel soorten, dat is mooi meegenomen!! 

Together with some of my fellow Demonstrators of the Tantalizing Stampers Team we love to share some inspiration with Designer Series Paper. This month we have a wonderful DSP promotion (more info HERE) and we love it. 


Ik maakte een set van vier kerstkaarten!

I made a set of four Christmascards!


Voor mijn kaarten koos ik dit mooie Heartwarming Hugs DSP uit. Prachtig papier in klassieke kerstkleuren, rood, groen en wit!

For my cards I chose this lovely Heartwarming Hugs DSP. Lovely paper, in classic colours for Christmas, red, green and white!



En ja... ook dit designpapier is deze maand met 15 procent korting te bestellen!

(Van 1-31 oktober 15 procent korting op heel veel Designpapier. Klik >HIER< voor alle info!)


Door de mooie kleine motiefjes in het papier, doet het mij erg aan patchworkstof denken. Daarom gebruikte ik het papier voor een leuke "Random Patchwork Technique". Het is al een oudere  techniek, maar momenteel zie je best veel oude technieken terugkomen, in eennieuw jasje. Erg leuk, lekker retro ;o)

Because the patterns in this paper are so nice and small they reminded me of patchworkfabrics, so that is why I used it to make backgrounds in a "Random Patchwork Technique" This is an old technique but at the moment we see lots of older techniques coming back, with a modern touch added. It is fun and retro, so very trendy!



Het leek mij mooi het helemaal in groentinten te houden en ik koos dus drie groene motieven uit waarvan ik elk een even groot stukje sneed. Daarbij sneed ik ook een stukje Cardstock in de kleur Pear Pizzazz dat ik een mooi structuurtje gaf met de Dainty Diamonds DSP. Dit motief past erg goed bij het DSP!

I decided to make my cards all in greens. So I chose three pieces of green DSP and one piece of Pear Pizzazz cardstock, which I gave some structure with the Dainty Diamonds Embossingfolder. This patterns matches beautifully with the DSP. All pieces are exactly the same size


Ik stapelde de papiertjes netjes op elkaar en sneed ze willekleurig in stukken met mijn Trimmer. Gewoon willekleurig, dus meten hoeft niet. Wel zorgde ik steeds dat het papier netjes op elkaar blijft liggen. Daardoor hebben alle stukjes de zelfde maat.

I stacked the pieces of paper and started cutting them in random pieces. No measuring is needed, but it is important to make sure the pieces are carefully stacked all the time. That way all the pieces get the same sizes.


Daarna maakte ik van vier verschillende stukjes steeds weer een geheel. Ik inkte alle randjes licht met inkt en een sponsje en plakte daarna de stukjes op. Dit herhaalde ik nog drie keer tot ik alle stukjes opgebruikt had

Then I made the rectangles complete with four different pieces. I inked all the edges with Ink and Stampin'Sponged and adhered all the pieces to a piece of cardstock. This was repeated three more times until all the pieces were used.

Daarna stempelde en stanste ik de kerstbloemen, de Poinsettia's. Ik hield deze ook helemaal in groentinten, met wat wit.

Then I stamped and diecut the decorations. The Poinsettia's were also kept all in greens and whites.

Hiervoor gebruikte ik de prachtige Poinsettia Petals Bundle. Deze set staat in de Minicatalogus op blz 14-16.

The beautiful Poinsettia Petals Bundle was used for this! This set is in the mini catalog on page 14-16



Ik plakte de laagjes van de bloemen in elkaar, Hiermee ging ik vervolgens schikken samen met de blaadjes en takjes op de gemaakte achtergronden. 

I adhered the layers of the flowers together. After this I started making compositions with the leaves and branches on the patchwork backgrounds. 


Ik vond het leuk en afwisselender om ze allemaal een beetje verschillend te maken.

 I thought it was fun and more interesting to make them all a bit different.

Voor de teksten maakte ik mooie strakke labeltjes.

Fot the texts I made simple but elegant little labels

De Banner Year Bundle, met de supergave Banners Pick a Punch, is hier ideaal voor! Leuk, veelzijdig en makkelijk! Echt een set voor het hele seizoen! Hij staat in de minicatalogus op blz 65

The Banner Year Bundle, with the great Banners Pick a Punch, is perfect for this. Fun, versatile and easy! Really a set for the whole season! It is in the minicatalog on page 65.

Zo zie je maar dat je allerlei producten mooi met elkaar kunt combineren. Door de zelfde kleuren te gebruiken matched het prima!

It is so much fun to combine these products. By using the same colours for every part, it all matches!

Op elke kaart kwam wat lint, natuurlijk ook in het groen!

On all cards some ribbon was added. Ofcourse also in green!

En je kunt deze kaarten zowel horizontaal als verticaal gebruiken!

And the cards can be made both horozontally as vertically!

In elke bloem kwam een mooie "Beaded Pearl"

To every Poinsettia a "Beaded Pearl"was added.

Echt leuk om te maken! De Poinsettia krijgt zo meteen weer een nieuwe look! Wil je meer ideeen zien met deze set, kijk dan ook eens HIER!

Really fun to make. With all those greens the Poinsettia's are getting a new look again! For more ideas with this set look HERE!

Ik hoop dat ik je hiermee heb laten zien dat deze set DSP geweldig leuk en makkelijk te combineren is! Je kunt deze hele maand nog profiteren van de actie!  Dankjewel voor je bezoek aan de Kijkkast! Onderstaand vind je een lijst van alle gebruikte producten. Deze zijn allen via de Kijkkast te bestellen. XXX Annette

I hope I have inspired you a bit, by showing how versatile this DSP is! This month you can purchase this DSP with a 15 percent discount. Below you can find a list of all the used products. Thank you for visiting de Kijkkast! XXX Annette

Via onderstaande links kun je kijken wat de anderen hebben gemaakt! Veel plezier!

For more inspiration take a look at those links! Have fun!




Wat heb ik gebruikt:
Stempels: Poinsettia Petals, Banner Year
Papier: Cardstock: Whisper White, Thick Whisper White, Pear Pizzazz, Mossy Meadow
             DSP: Heartwarming Hugs DSP
Inkt: Mossy Meadow, Pear Pizzazz, Basic Gray
Dies: Poinsettia Dies
Pons: Banner Pick A Punch
Embellishments: Beaded Pearls, Ornate Garden Ribbon Combo Pack

Eerstvolgende (mee)besteldagen:
Maandag 13 oktober,  om 19.00 uur!
Maandag 20 oktober, om 19.00 uur!
*Momenteel bestel ik indien gewenst dagelijks persoonlijke orders!
Je spulletjes worden in dit geval direct vanaf StampinÚp naar jouw huis gestuurd 
*Ook doe ik op elke maandag een meebestelling. 
In dit geval kun je je bestelde spulletjes, veilig, en op afspraak, in Wognum op komen halen.


Wil jij ook voortaan minimaal 20 procent korting hebben op al je stempelmaterialen?
Wil je ook meer doen met stempelen, of ben je gewoon een echte fan?
Houd je van gezelligheid, en betrokkenheid? 
Kom er bij!   Je bent van harte welkom!
Vraag mij om uitgebreide informatie, of kijk eerst eens HIER! 

Van 1-31 oktober 15 procent korting op Designpapier. Klik >HIER< voor alle info!

en spaar voor gratis producten!
***Met diverse Clubvoordelen ;o)***

Wil jij graag de nieuwe JAARCATALOGUS  en/of de MINI-Catalogus aug-dec ontvangen?? 
Vraag er eenvoudig eentje aan door mij een EMAIL te sturen.

7 opmerkingen :

  1. Great cards Annette I may try this technique x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Great cards Annette I may try this technique x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Great cards Annette I may try this technique x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wow, your cards are wonderful. Thank you so much for showing how they were made. Tracey x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful cards...may have to 'case' these!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow - these cards are beautiful Annette and showcase these papers to their best. Carrie xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful cards and love the dsp uses. Zoe x

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt heel erg op prijs gesteld, is motiverend, inspirerend en maakt me gewoon blij. Dankjewel!